Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Opel Astra 1.4 GLS 1998
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 17:48 #17245891









Wat ik zeker nog ga veranderen zijn de versnellingspookhoes en de handremhoes, ik denk zwart leder met donkerblauwe stiksels.
En de deur herspuiten en de wielkasten achter roestvrij maken + de handgrepen in kleur spuiten :D29 januari 2012 om 18:17 #17984620Hele mooie Astra hoor! :kewlpics
29 januari 2012 om 18:22 #17984621zeker mooi autotje ;)
kwam wat moois op google tegen :P
k wil het er zelf nie in hebben omdat ik geen gsi heb, maar misschien vind jij het wel weer leuk ;)29 januari 2012 om 18:36 #17984622Mhm, past niet echt bij m’n interieur denk ik, ik wil hem gwn zo origineel mogelijk maar nieuwere materialen :D
29 januari 2012 om 19:07 #17984623-offtopic even een offtopic
waarom worden deze blokjes nou heel vaak nat bij de kop? altijd de zelfde plek. lijken alle 8v wel te hebben.
wist niet dat er nog een f gemaakt werd in 98.29 januari 2012 om 19:10 #17984624Klepdekselpakking, niks ernstigs ;)
29 januari 2012 om 19:13 #17984625Vaak de kurkenvariant die gaat zweten, hier zit alleen een rubberen op zo te zien.
29 januari 2012 om 19:14 #17984626Jup, bij mn X16SZ is hij echt LEK, asap even vervangen..
29 januari 2012 om 19:16 #17984627joop.
ik had eerst een rubberen die aardig zweete, heb nieuwe rubberen op gehaald, op kenteken gezocht, dus zeker weten de goeie.
elke keer als ik mijn kleppendeksel aan draaide kwam de pakking er tussen weg, heb 3 keer geprobeerd, heb maar een kurken opgehaald.
nu niks meer aan de hand.
dus na mijn weten kun je beter zo kurken pakking hebben dan zo rubberen vlut dingetje.29 januari 2012 om 19:24 #17984628Nja, een rubberen valt ook weg in je kleppendeksel.
Mijne lekt alsoluut niet, en die kurken al na een week bij mn vorige F :SDeze op mn X16SZ is ook kurk…
29 januari 2012 om 19:26 #17984629@robert_corsa wrote:
-offtopic even een offtopic
waarom worden deze blokjes nou heel vaak nat bij de kop? altijd de zelfde plek. lijken alle 8v wel te hebben.
wist niet dat er nog een f gemaakt werd in 98.ja die werd nog even gemaakt, dit is het laatste modeljaar :D
29 januari 2012 om 19:37 #17984630heb deze er al een mooi poosje op zitten, nog niet lek.
maar heb laatst mijn kleppendeksel gepolijst, moest met een schroevendraaier het deksel er af halen, pakking zat goed vast :P
heb er geen nieuwe tussen gedaan, dus van de week ff kijken als ie nu nog steeds lekvrij is.29 januari 2012 om 19:45 #17984631Kan je die motor schoonmaken? Zoals je ziet is die heel vuil, men vader zegt batterij ontkoppelen en uithalen en met hogedruk besproeien de motor
29 januari 2012 om 19:50 #17984632Accu even afdekken, samen met je verdeler & bobine.
Inspuiten met bijv. dasty
In laten trekken
Met een borstel + emmer met schoonmaakmiddel schoon maken
Afspoelen
Even drogen / luchtspuit / rijden
Inspuiten met WD40
Even met een doekje erover29 januari 2012 om 19:51 #17984633kan ook wel met accu er in hoor, met regen gebeurt er ook niks toch? ;)
weet niet als jullie in belgie een wibra hebben? anders ff dasty ophalen, daar mee inpuiten, dan ff laten intrekken en dan afspuiten met hoge druk spuit.
als je dan start problemen heb is de kans groot dat je verdelerkap niet goed meer is en daar vocht in gekomen is, ff droogmaken en gaan ;)
had ik met mijne ook, heb bij garage gedaan met motorreiniger, werkt ook super.29 januari 2012 om 19:58 #17984634Ga eens kijken bij Wibra dan, hebben we hier veel :D
Da werkje gaak eens doen als het weer wa warmer word!Bedankt :thumbup
29 januari 2012 om 20:00 #17984635Ik heb ook zoals je op de foto’s kan zien, last van dik stof in men luchtroosters, eigelijk in de gehele luchtgang, toen ik de interieurfilter verving, zag het compartiment er heel stoffig uit, proberen uitstof zuigen, heeft niet al te veel geholpen, iemand een oplossing?
29 januari 2012 om 20:02 #17984636Gewoon met een doekje & sopje
29 januari 2012 om 20:07 #17984637OF zon ding van je moeder waar ze de spinnenrag mee weghaalt, hoe heet dat?
29 januari 2012 om 20:16 #17984638aja zon ding, een plumo? maar dan moet je de luchtroosters er af pakken binnen?
geen idee hoe dat moet29 januari 2012 om 20:32 #17984639Je gaat door voor de magnetron! Ik heb bij mijn 1e corsa de luchtroosters inderdaad gedemonteerd, zat allemaal zwart stof achter. Zoveel als mogelijk schoongemaakt, scheelde na een tijdje wel qua geur. (ook icm met interieurfilter, en kachel schoongemaakt.)
29 januari 2012 om 20:35 #17984640Lol ja, het interieurfilter.
In mn ”nieuwe” astra zat een pikzwart exemplaar :)29 januari 2012 om 20:41 #17984641Olielekkage..
het is meestal NIET de klepdekselpakking bij dit type klepdeksel… Deze heeft een Rubberen namelijk…
Meestal is het de dichtring ACHTER de DIS module..
Willem
29 januari 2012 om 20:43 #17984642@joop1970 wrote:
Vaak de kurkenvariant die gaat zweten, hier zit alleen een rubberen op zo te zien.
Dit is een RUBBEREN variant!!! Kunstof deksel namelijk..
Deze is zo op de foto te zien ook niet of nauwelijks lek.
Wat er lekt is de dichtring achter de houder van de Dismodule (daar zat vroeger de onsteking op, die lekte toen altijd al, en dat doen de Dis modellen ook gewoon nog..
Willem
29 januari 2012 om 20:46 #17984643jep, zo dacht ik ook dat mijn koppaking lek was in het hoekje.
ben begonnen met nieuwe kleppendekselpakking… nog olie in dat hoekje.
aangezien het raar was dat de auto gewoon met zware aanhangers rijd, en gewoon trekt en ook niet raar deed of zo leek het raar dat de koppaking kapot was.
toen is er maar wat kit op dat hoekje gekomen. NOG OLIE!!!
toen eens wat verder gekeken, en ja hoor, achter de verderlerkap zit zo rubberen ring, die lekte.
lekt nu nooit weer ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.