Mijn Opel Astra 1.4 GLS 1998

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn Opel Astra 1.4 GLS 1998

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245891









    Wat ik zeker nog ga veranderen zijn de versnellingspookhoes en de handremhoes, ik denk zwart leder met donkerblauwe stiksels.
    En de deur herspuiten en de wielkasten achter roestvrij maken + de handgrepen in kleur spuiten :D

    #17984620

    Hele mooie Astra hoor! :kewlpics

    #17984621

    zeker mooi autotje ;)

    kwam wat moois op google tegen :P
    k wil het er zelf nie in hebben omdat ik geen gsi heb, maar misschien vind jij het wel weer leuk ;)

    #17984622

    Mhm, past niet echt bij m’n interieur denk ik, ik wil hem gwn zo origineel mogelijk maar nieuwere materialen :D

    #17984623

    -offtopic even een offtopic

    waarom worden deze blokjes nou heel vaak nat bij de kop? altijd de zelfde plek. lijken alle 8v wel te hebben.
    wist niet dat er nog een f gemaakt werd in 98.

    #17984624

    Klepdekselpakking, niks ernstigs ;)

    #17984625

    Vaak de kurkenvariant die gaat zweten, hier zit alleen een rubberen op zo te zien.

    #17984626

    Jup, bij mn X16SZ is hij echt LEK, asap even vervangen..

    #17984627

    joop.
    ik had eerst een rubberen die aardig zweete, heb nieuwe rubberen op gehaald, op kenteken gezocht, dus zeker weten de goeie.
    elke keer als ik mijn kleppendeksel aan draaide kwam de pakking er tussen weg, heb 3 keer geprobeerd, heb maar een kurken opgehaald.
    nu niks meer aan de hand.
    dus na mijn weten kun je beter zo kurken pakking hebben dan zo rubberen vlut dingetje.

    #17984628

    Nja, een rubberen valt ook weg in je kleppendeksel.
    Mijne lekt alsoluut niet, en die kurken al na een week bij mn vorige F :S

    Deze op mn X16SZ is ook kurk…

    #17984629

    @robert_corsa wrote:

    -offtopic even een offtopic

    waarom worden deze blokjes nou heel vaak nat bij de kop? altijd de zelfde plek. lijken alle 8v wel te hebben.
    wist niet dat er nog een f gemaakt werd in 98.

    ja die werd nog even gemaakt, dit is het laatste modeljaar :D

    #17984630

    heb deze er al een mooi poosje op zitten, nog niet lek.
    maar heb laatst mijn kleppendeksel gepolijst, moest met een schroevendraaier het deksel er af halen, pakking zat goed vast :P
    heb er geen nieuwe tussen gedaan, dus van de week ff kijken als ie nu nog steeds lekvrij is.

    #17984631

    Kan je die motor schoonmaken? Zoals je ziet is die heel vuil, men vader zegt batterij ontkoppelen en uithalen en met hogedruk besproeien de motor

    #17984632

    Accu even afdekken, samen met je verdeler & bobine.

    Inspuiten met bijv. dasty
    In laten trekken
    Met een borstel + emmer met schoonmaakmiddel schoon maken
    Afspoelen
    Even drogen / luchtspuit / rijden
    Inspuiten met WD40
    Even met een doekje erover

    #17984633

    kan ook wel met accu er in hoor, met regen gebeurt er ook niks toch? ;)

    weet niet als jullie in belgie een wibra hebben? anders ff dasty ophalen, daar mee inpuiten, dan ff laten intrekken en dan afspuiten met hoge druk spuit.
    als je dan start problemen heb is de kans groot dat je verdelerkap niet goed meer is en daar vocht in gekomen is, ff droogmaken en gaan ;)
    had ik met mijne ook, heb bij garage gedaan met motorreiniger, werkt ook super.

    #17984634

    Ga eens kijken bij Wibra dan, hebben we hier veel :D
    Da werkje gaak eens doen als het weer wa warmer word!

    Bedankt :thumbup

    #17984635

    Ik heb ook zoals je op de foto’s kan zien, last van dik stof in men luchtroosters, eigelijk in de gehele luchtgang, toen ik de interieurfilter verving, zag het compartiment er heel stoffig uit, proberen uitstof zuigen, heeft niet al te veel geholpen, iemand een oplossing?

    #17984636

    Gewoon met een doekje & sopje

    #17984637

    OF zon ding van je moeder waar ze de spinnenrag mee weghaalt, hoe heet dat?

    #17984638

    aja zon ding, een plumo? maar dan moet je de luchtroosters er af pakken binnen?
    geen idee hoe dat moet

    #17984639

    Je gaat door voor de magnetron! Ik heb bij mijn 1e corsa de luchtroosters inderdaad gedemonteerd, zat allemaal zwart stof achter. Zoveel als mogelijk schoongemaakt, scheelde na een tijdje wel qua geur. (ook icm met interieurfilter, en kachel schoongemaakt.)

    #17984640

    Lol ja, het interieurfilter.
    In mn ”nieuwe” astra zat een pikzwart exemplaar :)

    #17984641

    Olielekkage..

    het is meestal NIET de klepdekselpakking bij dit type klepdeksel… Deze heeft een Rubberen namelijk…

    Meestal is het de dichtring ACHTER de DIS module..

    Willem

    #17984642

    @joop1970 wrote:

    Vaak de kurkenvariant die gaat zweten, hier zit alleen een rubberen op zo te zien.

    Dit is een RUBBEREN variant!!! Kunstof deksel namelijk..

    Deze is zo op de foto te zien ook niet of nauwelijks lek.

    Wat er lekt is de dichtring achter de houder van de Dismodule (daar zat vroeger de onsteking op, die lekte toen altijd al, en dat doen de Dis modellen ook gewoon nog..

    Willem

    #17984643

    jep, zo dacht ik ook dat mijn koppaking lek was in het hoekje.
    ben begonnen met nieuwe kleppendekselpakking… nog olie in dat hoekje.
    aangezien het raar was dat de auto gewoon met zware aanhangers rijd, en gewoon trekt en ook niet raar deed of zo leek het raar dat de koppaking kapot was.
    toen is er maar wat kit op dat hoekje gekomen. NOG OLIE!!!
    toen eens wat verder gekeken, en ja hoor, achter de verderlerkap zit zo rubberen ring, die lekte.
    lekt nu nooit weer ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.