Kadett blijft lopen zonder sleutel? OPGELOST

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett blijft lopen zonder sleutel? OPGELOST

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245786

    Net sinds 3 maanden mijn kadett weer eens gestart.
    Dus ik knal die sleutel erin en hij start eigenlijk zonder problemen.
    Nou draai ik de sleutel om om de motor af te zetten.. blijft de motor gewoon lopen, met de sleutel in mn hand.
    Ik heb het contact slot al ingespoten met slotspray dacht dat de pinnetjes vast zaten maar dat was het ook niet.

    Raar verhaal, iemand een idee?

    #17983445

    wd 40 inspuiten en paar keer op en neer draaien

    #17983444

    Nee dat was het dus niet, als je leest wat er in de beginpost staat..

    #17983447

    heb je toevallig je radio onlangs aangesloten…

    haal je radio er eens uit.. helemaal koppelen

    #17983448

    Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
    Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
    Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..

    #17983446

    @opelkadetje wrote:

    heb je toevallig je radio onlangs aangesloten…

    haal je radio er eens uit.. helemaal koppelen

    Nee zit (nog) geen radio in.

    #17983449

    Effe Checken: draden van de auto naar de kofferklep beschadigd.. en maken zo Contact met elkaar.

    Zelfde probleem komt vaker voor bij de astra-F en Kadett-E hatch en caravan.

    Willem

    #17983450

    Misschien de verkeerde bougies?Dat ze te heet worden en doorgaan met ontsteken?

    #17983451

    bij mijn corsa a had ik een keer de alarmknop ondersteboven gemonteerd, had ik hetzelfde probleem…

    #17983452

    verkeerde lampjes in je achterlicht.

    #17983453

    @emiel5 wrote:

    Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
    Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
    Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..

    http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vanaf Blz 940

    #17983454

    @wizardnl wrote:

    @emiel5 wrote:

    Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
    Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
    Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..

    http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vanaf Blz 940

    Heel handig zo’n werkplaatshandboek, alleen net die pagina is hartstikke onduidelijk :swear

    #17983455

    Is je contact blokje wat achter het sleutelgat zit niet gewoon kapot?
    Dan draait je sleutel wel, maar niet het gedeelte wat de stroom voor de motor echt aan/uit zet.

    #17983456

    Benzine raak vanzelf op en slaat ie wel af :jerry :jerry :jerry

    #17983457

    @kaneelschep wrote:

    Is je contact blokje wat achter het sleutelgat zit niet gewoon kapot?
    Dan draait je sleutel wel, maar niet het gedeelte wat de stroom voor de motor echt aan/uit zet.

    Nee dat niet, want als ik de polen aansluit van de accu gaan alle dashboard lampjes al branden. Ook zonder sleutel.

    #17983458

    Heb bij mn corsa ooit eens per ongeluk constante spanning op de toeter gezet

    Bleef ook de motor draaien zonder sleutel

    #17983459

    dan is je slot cillinder gebroken. in het achterste deel, waar het lange pinnetje in het contactklosje komt

    #17983460

    dan is je slot cillinder gebroken. in het achterste deel, waar het lange pinnetje in het contactklosje komt

    Ja dat zeg ik dus. :)

    #17983461

    Nee is het niet. Toen ik de bobine losgekoppeld had bleef alles uit zonder sleutel,
    als ik de sleutel draaide begonnen de dashboard lampjes te branden zoals het hoort..

    Ben al een week aan het zoeken, beetje jammer dit :swear

    #17983462

    Ik zou eens beginnen met de constant draad vanaf het contactslot los te koppelen en te kijken of ie dan wel start. Als ie dan wel start dan weet je dat de ontsteking door een andere oorzaak stroom krijgt, bijvoorbeeld zoals Willem al aangaf.

    #17983463

    Start motor ook maar eens bekeken, allemaal in orde.
    Dit soort dingen schieten echt niet op :thumbdown

    #17983464

    Als ik de constante draad los koppel (de rode draad) van het contact slot start hij niet.
    Maar hij blijft wel altijd op contact staan.

    #17983465

    Emiel,

    Weet niet welke mogelijkheden je tot je beschikking hebt.
    wat je kunt doen is de stekker achter op het kontakt losnemen.
    en dan de accu polen aan sluiten.
    las je dan nog licht hebt.
    1 voor 1 alle zekeringen trekken.
    je kunt ook de stekkers van de achterlichten halen.

    als dit alles niet helpt heb je waarschijnlijk een versmelting van de kabelboom.
    en dan tussen plus en geschakelde plus

    Theun

    #17983466

    Ik heb het gevonden hoor! haha en jullie gaan lachen

    Er loopt van de accu een draadje naar het blokje van de verstralers in de grill, die dus 12v geeft, en die zat op de bobine. Er hoort maar 1 (zwart) draadje op de bobine, maar wat eigenlijk raar is is dat de aansluiting 2 aansluitpunten heeft.. Ik zag het draadje van de verstralers los liggen, en heb toen waarschijnlijk gedacht, oh die zal wel losgegaan zijn, en heb die dus er vervolgens op gezet. Totaal niet bij nagedacht hahaha.

    Toen ik aan het zoeken was zag ik dat ineens en dacht; hee waarom moet de bobine eigenlijk constant 12v hebben..
    Die eraf gehaald en alles werkt weer naar behoren.
    Nou ja alles, de remlichten gaan aan als ik hem in z’n achteruit zet. En als ik de rem in trap gaat de lamp van de achteruit branden.

    Een hoop dingen die gezegd zijn had ik nooit zelf bedacht, bedankt iedereen voor het meedenken :thumbup

    #17983467

    Misschien maakt deze foto het wat duidelijker.

    Die rode draad met dat blauwe stekkertje hoort dus op de zekering (links)
    en hij zat op de bobine, waar nu het zwarte stekkertje op zit.
    Echt een makkelijk te maken fout want die draad is ook precies lang genoeg om op de bobine te kunnen :sleeping

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.