ascona kopen

Forumindex Forums Modellen Ascona ascona kopen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245606

    hallo opelfans

    ik ben nieuw op het forum dus ik stel me heel snel voor, ik ben alrik en ik ben 17 jaar oud en woon in dalfsen.
    ik wordt over een jaar 18 en dan wil ik heel graag een B ascona gaan rijden :D
    ik wil graag een project beginnen maar dan moet ik weten wat de zwakke punten van een opel ascona zijn waar ik echt op moet letten als ik er een ga kopen

    groet

    #17980814

    Roest :p Een v d grootste problemen.

    #17980815

    zag t weekend nog een ideeaal project voor je

    was een oranje of rode waar de motor momenteel niet in zat
    2 deurs
    prijs was wel reeel dacht ik
    en nog niet gek ver weg ook

    stond op mplaats ;)

    #17980816

    welkom kerel.

    waar je op moet letten bij een b ascona.. tja. het ergste is aal genoemd… roest.
    maar dat is bij de meeste oldtimers wel een aandachtspunt.

    wat zijn slechte plekken van een ascona B… tja… een kleine opsomming, maar er zijn er vast meer.

    eerst de rotterij maar eens benoemen:

    *chassisbalk onder rembooster ( ivm oude lekkage kan hij daar rot zijn )

    *”oortjes” naast de koplampen, kun je voelen van onderuit, bij het wiellangs naar boven. en heel misschien ook wel zien.

    *a spijl, de spijl waarin de schanieren van je portieren voor zitten. en dan met name de zijde achter het voorscherm.

    * de dorpels

    * de langsdragers ( chassisbalken onder de auto over de gehele lengte )
    met name de punten waar de voorste wielophanging gemonteerd zit

    * kriksteunen

    * rotterij langs de montage van de stoelen, als deze vaak heen en weer gegaan zijn, wil het blik daar nog wel eens toegeven.

    * wielranden rondom, maar met name achter. let op het binnenscherm, of deze nog vast zit aan het buitenscherm

    * het hangen van de portieren ivm het gewicht t. o.v de schanierpunten.

    * aan de bodemplaat t.h.v de achterste kriksteunen, het rechtopstaande stukje blik, om de dorpel dicht te maken.

    * reservewiel bak, onderzijde.

    * rand kofferbak, naar acherplaat.

    * sponningen

    * accubak

    * ruitenwisservloeistof bak

    * voorste dwarsbalk tussen beide chassisbalken in

    * eingelijk alle gekke plekken en hoekjes en naden wel.

    bovenstaande negatief ? ? ? het hoeft niet allemaal aanwezig te zijn, maar dit zijn zo een lijstje met plekken waar nog wel eens wat aan schort.

    * lawaaierige achteras

    * verknooide kabelboom. even een blik in de zekeringkast werpen

    * losse draden onder de kap of dash vermijden

    * niet te veel poespas op en aan de wagen.

    maaaar.. het kan ok allemoale metvall`n :D

    succes naar je zoektocht, maar stront toevallig weet ik nog een verdomd fraai exemplaar voor je te staan.

    http://link.marktplaats.nl/522073563″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17980817

    http://auto.marktplaats.nl/opel/522517474-opel-ascona-b-2-0-s.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    deze bedoelde ik

    lijkt me een goede basis
    :thumb

    #17980818

    wat is de prijs dan? :jerry

    #17980819

    Het hoogste Bod tot nu toe is 1200.-
    http://auto.marktplaats.nl/opel/522517474-opel-ascona-b-2-0-s.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Heb nog geen reactie van de bieder, dus hij is nog steeds te koop de Ascona.

    Net nog even extra er onder gekeken, hij heeft een plekje op de koker, maar niet door gerot.
    En de randen van de koplampen zijn niet helemaal gaaf meer.

    #17980820

    Ik vind dit een veel leukere Ascona.. Als ik zelf alles ga optellen wat ik kwijt ben als ik mijn Ascona zo wil krijgen dan red ik het nooit voor dat geld.

    http://link.marktplaats.nl/516102959″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17980821

    Denk dat iemand van 17 jaar dat niet snel op zijn rekening heeft staan.
    Maargoed je hebt gelijk, je bent goedkoper uit. Ik heb mijn ascona ook o mijn 17e gekocht, puur om te leren hoe een auto in elkaar zit.
    Heb er echt veel van geleerd. Praktijk leer je het meest.
    Maar het ligt eraan of je een ascona koopt om nieuwsgierig te zijn en er een project van te maken, of je koopt een perfecte om meteen klaar te zijn en netjes onderhouden.

    #17980822

    aller eerst bedankt voor reacties allemaal
    ik wil hem echt helemaal opknappen, niet te veel motorisch en als hij dan klaar is mooi mee rond touren.
    mijn kosten die ik denk te gaan maken
    auto +- 1200,-
    hoop auto over te kunnen spuiten voor 1000,-
    en dan nog 800,- voor extra onderdelen beetje rondom + Zowieso een raamjaloezie
    ik denk dat het wel genoeg geld is om project je te doen toch?

    #17980823

    een projectje kost altijd meer als gepland :D

    maargoed.. hoe denk jij over dat spuitwerk? vind het nogal an de lage kant namelijk.

    #17980824

    1000,-, dat zou hooguit kunnen wanneer die auto compleet strak en spuitklaar aangeleverd word, en dat strak- en spuitklaar maken is wel vakwerk wat ik persoonlijk aan de spuiter over zou laten. Persoonlijk zou ik, als je het goed wil doen, minstens 4-5000 beschikbaar willen hebben, en dan heb je mazzel als je overhoud (en kun je dan veel naar de kroeg toe om ’t alsnog op te maken). Want wanneer je hem uit elkaar haalt, kom je vast nog rottigheid en andere narigheid tegen. Dat kost ook allemaal tijd, en tijd is geld.

    #17980825

    laswerk, versleten delen zoals bussen, een verlagingssetje etc etc
    de grote lijnen heb je maar denk ook aan het kleine werk
    ben zelf nu bezig aan een volledige c kadett restauratie en een paar duizend ben je zo kwijt

    Heb je trouwens een werkplaats/ruimte?

    verder lijkt die oranje 2 deurs me een mooie basis

    #17980826

    1000 euro voor spuitwerk is wel te doen, maar dan moet je zelf strak maken. en vergeet niet dat dat ook geld kost. plamuur, schuurpapier, spuitplamuur, grondlak en heel veel uren en geduld.

    dan nog het lassen, inlasdelen, gas/lasdraad, slijpschijven, tektyl. etc.

    valt kwa kosten altijd tegen.

    tja, kant en klare kopen zoals die witte kan ook. maar ik zou het zelf nooit doen.
    heb té vaak meegemaakt dat dat achteraf ook een miskoop is. netjes gespoten maar daaronder?? :puke

    laatst nog weer een mercedes w123 volledig gelast terwijl ie nog geen jaar geleden ‘gelast’ en gespoten was voor 3000 euro :thumbdown

    #17980827

    ik heb een schuur waar de auto gedurende hele project in kan staan dus dat komt wel goed.
    mijn oom werkt bij autoschade bedrijf dus die kan me wel beetje matsen bij het spuiten en mijn schuur/plamuur controleren
    ik denk dat het wel moet lukken met dit bedrag

    #17980828

    @alrikv wrote:

    ik heb een schuur waar de auto gedurende hele project in kan staan dus dat komt wel goed.
    mijn oom werkt bij autoschade bedrijf dus die kan me wel beetje matsen bij het spuiten en mijn schuur/plamuur controleren
    ik denk dat het wel moet lukken met dit bedrag

    als je t met n beduget van 4000 wild redden

    zorg dan dat je een pakt zonder spuitwerk
    dan kun je die 1000 uit je begroting ergens anders in stoppen
    zoals laswerk en slijtagedelen

    anders ga je t niet redden met n budget van 4000 ben ik bang

    had je die uit m,n linkje al eens in t echt bekeken????
    was toch niet ver van jou vandaan??? ;)

    #17980829

    Ik koop het liefst een auto die motorisch en mechanisch goed is en de carrosserie wat rotter is

    #17980830

    ik zou er zelf liever een kopen met een wat betere carrosserie en een gare motor.
    Een motor voor in een manta/ascona kost geen klap, en stelt ook niks voor om in te bouwen.
    Carrosseriewerk gaat altijd veel tijd inzitten.

    En inderdaad wat gezegd is, met zo’n klein budget kom je toch niet uit. Straks wil je toch weer vanalles hier en daar, en dat kost geld. Net zoals een hoop zaken die later pas aan het licht komen. Is ook niet erg, zo gaat het bij mij ook. Maar houd er rekening mee dat een project dan langdurig gaat worden. Je moet er veel tijd en geld instoppen.

    Met het budget wat je noemt kom je denk ik eerder bij de koop van een Ascona, het apk klaarmaken en evt hier en daar wat opleuken.
    Iig heel veel succes ermee :thumb :thumb

    #17980831

    Maar is het te doen? Een auto opknapper voor een handige 17 jarige?

    #17980832

    dat is heel goed te doen, een ascona zit relatief gezien makkelijk in elkaar, en er is nog zo goed als alles voor te krijgen.
    Het enige is dat je waarschijnlijk naar school gaat of studeert (net als ik) en je het dus financieel gezien wat minder hebt.
    Vandaar dat het soms wat langer kan duren, dat heb ik zelf ook.

    Ik heb mijn manta gekocht toen ik 18 of 19 was, er zit zeker al 7,5K euro in en ik ben nog nauwelijks aan de carrosserie begonnen.
    Project loopt dus inmiddels al 2 jaar en zo veel spannends is er nog niet gebeurd. Maar dan maak ik hem ook helemaal naar mijn zin.

    Ik zou zeggen, ga er eens een avond goed voor zitten en bekijk een aantal uitgebreide projecttopics hier op het forum, en zie wat je allemaal tegen kan komen bij dit soort auto’s, en wat er allemaal zoal vervangen moet worden. Dan kun je misschien een idee krijgen over de hoeveelheid werk die er in kan gaan zitten, en oordeel dan zelf hoever je wilt gaan ;)

    #17980833

    @alrikv wrote:

    Ik koop het liefst een auto die motorisch en mechanisch goed is en de carrosserie wat rotter is

    hier ga je nog op terug komen ;)

    geloof me maar als het financieele plaatje binnen de perken moet blijven
    ben je he best af met een basis met zo min mogelijk werk aan de carresorie

    motor wissel is een dag werk
    en is nog redelijk aan te komen

    begin je aan een carresorie te demonteren
    kom je gegarandeerd meer werk tegen dan wat binnen je budget valt

    laswerk lijkt niet zo duur
    maar valt al snel tegen
    dingen die vaak vergeten worden

    rollen draad
    flessen gas
    doorslijpschijven
    schoonmaakschijven bv van 3m
    schuur papier
    plamuur
    enz enz enz

    dan spuitwerk zelf net wat algepost is
    1000 euro zalmischien lukken als het enkelspuiten is
    komt er voorbereiden/strakmaken enz bij
    reken dan maar eerder op t dubbele ;)

    maar je moet doen wat jij denkt wat t beste is :thumb
    dan denk je later nog wel es aan dit topic terug :shock: ;)

    #17980834

    @alrikv wrote:

    Ik koop het liefst een auto die motorisch en mechanisch goed is en de carrosserie wat rotter is

    Komt bij mij over als een beet zwanger. Als een auto op een paar punten rot is, heb je grote kans dat veel van de andere vaak voorkomende plekken ook rot zijn.

    #17980835

    Je vergeet 1 ding !!!

    T is maar een detail hoor , maar het schijnt dat je ook een rijbewijs nodig hebt ! :jerry

    Dat kan aanzienlijk drukken op je budget ….

    Succes met je speurtocht , en als je er 1 denkt gevonden te hebben , neem een ter zake kundig iemand mee ??

    Nee geen kameraad met een petje in een golf ,maar iemand met enige praktijk ervaring..

    gr Gert

    #17980836

    Ik krijg heel wat lessen voor mijn verjaardag dus dat komt wel goed, en met die techische vriend komt ook wel goed, heeft iemand nog een auto staan die geschikt kan zijn voor mij. Meldhet maar.

    #17980837

    ik heb besloten het iets anders aan te gaan pakken, ik zoek een fatsoenlijke ascona zo min mogelijk roest aan zichtbare carrosserie delen en dan gewoon de auto een beurtje geven dus niet meteen helemaal strippen en compleet overspuiten. als iemand een geschikte auto weet of heeft gezien meld het maar.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.