Ontstekingsspoel Opel Kadett E 1.3NB S6 1989?

Forumindex Forums Modellen Kadett Ontstekingsspoel Opel Kadett E 1.3NB S6 1989?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245531

    Beste mensen,

    Ik moest vandaag weer geholpen worden door de ANWB ivm me lieftallige Kadettje weer stil stond en niet meer wilde aanslaan.

    Nu vertelde de ANWB monteur dat waarschijnlijk (behalve de ontstekingmodule (is tevens daar vervangen voor een ontstekingsmodule met 7 aansluitingen ipv 6. Kon ook geen kwaad vertelde ze) ook de ontstekingsspoel versleten is. Echter probeer ik hier wat van over op te zoeken, maar kan hier dan ook helemaal niks over vinden.

    Zit er nog wel een ontstekingsspoel op mijn Kadett? (OHC blok, Kadett E 1.3NB S6 uit 1989)
    Word dit niet allemaal gewoon overgenomen door de ontstekingscomputer en ontstekingsmodule?

    Groeten,
    Kevin

    #17979518

    Ik heb zelfs nog een ontstekingsspoel in mn F.(C1.6NZ 1992)
    Die spoel zit ook onder de verdelerkap.
    Volgens mij zit de spoel met een stekkertje aan je ontstekingsmodule.
    Ik maak vanavond wel een foto daarvan.
    Ik heb dat ding ook wel aan gort gehad en dan kun je het ook wel vergeten met starten.

    Rik :)

    #17979519

    bedoeld hij niet bobine?

    #17979520

    @*Jurgen* wrote:

    bedoeld hij niet bobine?

    Hmmm, tja, het is maar net hoe je het noemt natuurlijk maar als ik zijn verhaal zo lees denk ik dus aan de spoel zoals door mij omschreven.

    Rik :)

    #17979521

    Ik bedoel idd het verhaal van Rik.. Bobine is heel wat anders.. ;)

    Valt die ontstekingsspoel makkelijk te vervangen?

    #17979522

    Ontstekingsspoel=bobine

    Het is eigenlijk een transformator, alleen zit de primaire en secondaire winding enkelpolig doorverbonden, waardoor het geen galvanische scheiding geeft. Je meet op zo’n ding primair minder dan een ohm en secundair enkele kilo-ohms (tussen de 6 en 8K ongeveer)…. Steek je er dus een 12V puls in komt er een paar kilovolt uit….

    De ontstekingsmodule kun je met een test led controleren of die nog pulseert. Zo ja is het enkel de bobine. De bobine is bij nagenoeg elke Opel uitwisselbaar, ding werkt ook doodsimpel zoals hierboven beschreven. Ze zijn hooguit wat anders van vorm, stekkertjes en uitvoering….

    Jouw motor hoort een Delco 3 474 227 bobine te hebben vanuit de fabriek en die ontstekings unit is inderdaad gewoon uitwisselbaar. Die krijgt wat pulsjes uit het stuur apparaat die hij van wat meer stroom voorziet en de bobine in stuurt.

    #17979523

    Hier nieuw voor 11 pond…
    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_IGNITION_COIL_-_90510387N.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maar de Brezan ofzo heeft er vast ook wel eentje voor je….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.