Opel vectra C Z2.2YH ketting geknapt

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra C Z2.2YH ketting geknapt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245530

    Helaas gister mijn ketting kapot gelopen zonder bijgeluiden vooraf, ik wilde de auto starten en hij sloeg niet meer aan. Ik neem aan dat ik niet de eerste ben bij wie dit is gebeurd en alle tips zijn welkom. Wat kan er nu allemaal kapot zijn? Red ik het met een koprevisie en een nieuwe kettingset? Ik heb een gereviseerde kop van een zafira Z2.2YH uit 2006 gevonden kan ik deze gebruiken? Vanavond maar even alles loshalen en spullen gaan bestellen.

    #17979505

    ligt eraan . . . niet alleen je kleppen krijgen klappen, ook je zuigers.
    maar dat kun je alleen maar zien als je de kop eraf haalt . . . en ook nog niet eens echt.

    ik zeg niet dat je met een andere gebruikte z22yh 100% safe bent, maar ik denk dat je minder risico loopt als dat je alleen je kop vervangt.

    #17979506

    Ook ik zou een geheel ander blok halen. Wat ik er van hoor is dat als de kleppen de zuigers raken, dat de zuigers iets kunnen vervormen. Daardoor kunnen de zuigerveren klemmen met compressieverlies en ernstig olieverbruik tot gevolg. Maar, dit is van horen zeggen, ik ben gelukkig geen deskundige. Een complete distributieset kost iets 350 euro, de kop zal ook niet goedkoop zijn (omdat er zoveel sneuvelen)
    En dan nog het werk (gratis?) en pakkingen, etc…

    #17979507

    Ga eerst maar eens controleren of de ketting echt gebroken is, als de ketting een tandje of 2 a 3 versprongen is, dan slaat hij ook niet meer aan..
    Ff kleppendeksel lichten en dan weet je het zeker..

    #17979508

    vaarwel mooi kleppen…

    #17979509

    Mocht die kop passen, en voor die prijs (heb even gezocht) dan zou ik het zeker proberen.

    #17979510

    viewtopic.php?f=44&t=145848

    Geen oplossing, maar bij mij was ook nog een geleiderbout afgebroken. Reparatie door de dealer heeft niets opgelost.
    Zie topic.

    #17979511

    Ketting is niet gebroken…. tuimelaars lagen los toen ik het kleppendeksel eraf haalde

    #17979512

    @Niek GSI wrote:

    Ketting is niet gebroken…. tuimelaars lagen los toen ik het kleppendeksel eraf haalde

    En hoe kan dat dan?

    #17979513

    Eh waarom dacht je eigenlijk dat de ketting gebroken zou zijn omdat de auto niet wilde starten?

    #17979514

    Als de tuimelaars los liggen hebben ze toch een klap gehad. Misschien is de ketting toch een paar tanden versprongen en heeft een zuiger de kleppen een klap gegeven waardoor de tuimelaars breken. Die zijn toch het zwakst. Zelf lang geleden met mijn Kadett E 1.7D een gebroken riem gehad bij 110 km op de snelweg. Toen waren ook alleen 2tuimelaars gebroken. Wel de motor opengemaakt op zoek naar metaaldeeltjes.
    Succes ermee.

    #17979515

    Toch maar een nieuwe motor gekocht en erin gehangen. Net toen ik hem wilde starten kreeg ik 2 meldingen: een auto met een steeksleutel erbij en een stuur met een uitroepteken. Hij starte dus niet. Moet ik de software resetten ofzo?

    #17979516

    Vandaag de computer van de oude motor op de nieuwe motor gezet :sleeping
    Starten en lopen.
    Ik ben nu op zoek naar het schakelmechanisme dus als iemand iets weet.

    #17979517

    Hello.
    I have an opel vectra gts 2.2 benzine and I am searching for a garage where I can have my distributie kettings (nokkenas and balans) replaced for a price tusssen 800euro and 1200 euro.
    I live in amsterdam area. please advise. bedankt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.