Project Freaky X20XEV

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Project Freaky X20XEV

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245490

    Kleine samenvatting met wat er tot nu toe aan de auto gebeurd is:

    Exterieur:
    – Depo Projector koplampen + 8000k Xenon en T10 Led verlichting
    – Originele mistlampen uitgevoerd met 6000k Xenon
    – Donkere zijpinkers
    – Irmscher grill
    – Irmscher smoke achterlichten
    – 18” 215/35 Astra H OPC velgen Zomerset
    – 17” 215/40 OZ velgen als winterset
    – led kentekenplaat verlichting

    Interieur:
    – Chromen kachelringen
    – Irmscher deurpinnen
    – Vectra CDX binnenverlichting ( led spots )
    – Middenconsole incl M.I.D. / raamschakelaars / lichtschakel unit / kofferbak verlichting / handgrepen achterbank
    en tellerplaten uitvoert met witte led verlichting

    I.C.E.:
    – Headunit – Pioneer DEX P99RS
    – Emphaser composet voor 175rms
    – Emphaser composet achter 150rms
    – 4-kanaals Emphaser versterker 4x220W rms 4ohm
    – Emphaser monoblock 1600rms op 2ohm
    – 2x 1Fahrad condensator
    – Audio System 800BR 12” subwoofer
    – RCA Kabels DLS Ultimate SL5
    – Exide Maxxima gelaccu

    Motorisch/Onderstel:
    – DBilas luchtfilterset
    – DBilas Flowtec inlaatspruitstuk incl chip
    – Black Diamond kevlar koppeling
    – National Hydraulisch druklager
    – MTech Billet gesmeed staal vliegwiel
    – DBilas cat-back uitlaatsysteem 63,5mm
    – Brandstofdrukregelaar van 3.6bar
    – Lexmaul spaghetti uitlaatspruitstuk
    – KW variant 2 Inox schroefset
    – Vibratechnics motorsteunen







    #17977970

    netjes :)

    #17977972

    gave Astra!

    #17977973

    Wat kost zo’n DBilas systeem ?

    #17977974

    lekker bezig jeff :thumbup :thumbup

    #17977975

    mooi hoor

    Motorisch/Onderstel:
    – DBilas luchtfilterset
    – DBilas Flowtec inlaatspruitstuk
    – Black Diamond kevlar koppeling
    – National Hydraulisch druklager
    – MTech Billet gesmeed staal vliegwiel
    – DBilas cat-back uitlaatsysteem 63,5mm
    – Brandstofdrukregelaar van 3.6bar
    – Lexmaul spaghetti uitlaatspruitstuk
    – KW variant 2 Inox schroefset

    ik mis alleen nog een aangepaste CHIP ?

    verder nette wagen

    #17977976

    Nice! :thumb

    Weet je wat ik t leukste vind? Die X20XEV! Ziet meerendeels de C20 of de Z’tjes maar zelden een X20XEV die leuk is aangepakt…

    Topper ga zo door en hou em zo netjes! Enneh… :kewlpics

    Greetz Emiel

    #17977977

    Welk vermogen en koppel levert dit nu?

    #17977978

    Zeer mooie auto!

    #17977969

    Dank u allen voor de reacties :)

    @Tristan81 wrote:

    Wat kost zo’n DBilas systeem ?

    http://www.dbilas-shop.com/Products:::7.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Of stuur SpeedEquipment (importeur) een mailtje voor de exacte prijzen etc.

    @Vannos wrote:

    mooi hoor

    ik mis alleen nog een aangepaste CHIP ?

    verder nette wagen

    Bij het inlaatspruitstuk krijg je inderdaad een aangepaste chip, om ‘m te laten werken.

    @freek corsa wrote:

    Welk vermogen en koppel levert dit nu?

    152 pk
    +- 200nm
    Zal nog eens een poging doen om m’n uitdraai te vinden.. ergens in de rommel :p

    @TWA wrote:

    Nice! :thumb

    Weet je wat ik t leukste vind? Die X20XEV! Ziet meerendeels de C20 of de Z’tjes maar zelden een X20XEV die leuk is aangepakt…

    Topper ga zo door en hou em zo netjes! Enneh… :kewlpics

    Greetz Emiel

    Dank u ^^
    Tsja ik deel je mening, en ik wil het anders doen. Ter zijne tijd is het de bedoeling om er een DBilas turbo erop te zetten, voorkeur turbo GT28RS. Maar ook de remmen op de vooras aanpakken enz. Nu alleen geduld en geld ;p

    #17977979

    @JeffreyC wrote:

    Dank u allen voor de reacties :)

    @freek corsa wrote:

    Welk vermogen en koppel levert dit nu?

    152 pk
    +- 200nm
    Zal nog eens een poging doen om m’n uitdraai te vinden.. ergens in de rommel :p

    Ik had gezien de modifcaties eigenlijk wel meer verwacht.. Ziet er allemaal gaaf uit, maar een standaard X20XER doet dus toch meer. Nou heb je ook mogelijk te maken dat de motoren door de jaren wat paarden missen?

    Des al niet te min kan mij zo’n setup het ook wel doen. :thumbup

    #17977980

    @2slow wrote:

    @JeffreyC wrote:

    Ik had gezien de modifcaties eigenlijk wel meer verwacht.. Ziet er allemaal gaaf uit, maar een standaard X20XER doet dus toch meer. Nou heb je ook mogelijk te maken dat de motoren door de jaren wat paarden missen?

    Des al niet te min kan mij zo’n setup het ook wel doen. :thumbup

    Ik heb m standaard niet op de bank gehad, en ik ben bang dat ie door de jaren heen wat is verloren qua pk’s inderdaad.

    #17977981

    In de xer zitten ook behoorlijk wilde nokkenassen, als hij dezelfde nokkensassen zou monteren
    en dan opnieuw chippen (op maat) gaat hij wel over de 160pk heen met deze aanpassingen.

    #17977982

    Ik ben in iedergeval nog van plan om 258 graden nokkenassen te nemen.
    Lever tijdelijk topsnelheid in voor meer koppel onderin (als ik mn huiswerk goed heb gedaan), totdat ik een turbo heb. Dit ook om niet van nokkenassen te moeten wisselen als ik hogere graden nokkenassen zou nemen icm de turbo.

    #17977983

    Laat eens custom chippen, want met je huidige veraneringen moet je eigenlijk wel meer pk’s behalen. Eigenlijk tussen de 170 en 180 pk moet je uitkomen.

    #17977984

    zonder nokkenassen kom je daar niet aan ron.

    #17977985

    Nee, zonder nokkenassen denk ik ook niet, dan moet je al blij zijn met 1pk! :jerry

    Mooie auto, mooie setup en met een chip op maat en andere nokkenstokies moet het vermogen ook wel goed komen! :thumb

    #17977986

    Ehhmmm ik had een ongeblaze z16xe, met dbilas inlaat spagettie custum chip, catvervanger, group a uitlaat goed voor 150 pk dus de x20xev moet dat zeer zeker wel halen. En compressieverhouding cylinderinhoud enz van een x20xer is gelijk aan die van de x20xev zou je de ecu van een x20xev en de inlaatnokkenas wisselen zou die al netzoveel pks hebben als een x20xer. Dus met alle wijzigingen die die nu heeft gedaan moet die al hoger uitkomen als een x20xer mits de ecu goed is afgesteld.

    #17977971

    wat ik zo las heeft ie een standaard chip wat bij de inlaat hoort, geen chip op maat. maar jij had ook waarschijnlijk andere nokkenassen en verstelbare nokkenastandwielen,
    anders is 150 pk wel heel veel voor een 1.6

    #17977987

    Nee hoor geen andere nokkenassen of nokkenastandwielen.

    #17977988

    Goed al goed, zeg dat ik nog die 258 graden nokkenassen neem + verstelbare tandwielen om het makkelijk te maken.

    Hebben we nog enige goede bedrijven in Nederland die aan chippen op maat doen? Dus los van EDS en V-Maxx in Duitsland :p

    p.s. Ron, waar heb jij de chip dan vandaan?

    #17977989

    stuur miruni van het forum maar een bericht, denk dat hij vast wel wat voor je kan doen.
    mijn c20xe heeft ie (met originele nokkenassen) naar 180+ pk afgesteld. dit was wel met octaan 100
    en andere bougies (heb nog een setje te koop :vertag )

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.