Zwakke punten kadett E GSI

Forumindex Forums Modellen Kadett Zwakke punten kadett E GSI

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245421

    Beste forummers,

    Als ik bij een kadett e gsi ga kijken,
    welke zwakke punten moet ik echt goed opletten

    * achterwiel randen
    * lekbakjes,
    * olie lekkage,

    verder ?

    #17976973

    dorpels, ophangen punten van de draagarmen , bodem , binnenkant wielkuipen, accubak, in de hoeken waar de koplamen zitten , dat is kwa roest, weet voor welke je gaat kijken 8v of 16v, maar daar zijn de roestpunten hetzelfde voor hoor.

    #17976974

    8v met 16v motor, wat zijn de oplet puntjes voor een c20xe ?

    #17976975

    zweten, tikkende klepstoters, pluimen uit de uitlaat bij gas in trappen, of er geen melk in de olie zit, scheuren in de kop willen ze ook wel doen, of de distributieriem onlangs nog vervangen is ;)

    #17976976

    kleed onder de pedalen even omhoog trekken
    van onder bij de draagarm bevestiging zowel bestuurders kant als bijrijders kant
    als hij daar rot is wil hij vaak scheuren en dan gaat je draagarm er scheef onder zitten en trekt je aandrijfas uit de bak
    helemaal met een 16v ;)

    gr arnold

    #17976977

    roestpunten

    wielranden achter
    dorpels
    ophanging bij de draagarmen
    veerschotels achter
    veerschotels voor
    binnenschermen voor
    chassis balk voor links en rechts
    radiateurbalk
    accubak
    schutboard

    zit er een dakraam in orgineel of achteraf in gezet ook goed opletten

    #17976978

    Thans zal er goed op letten,

    #17976970

    Het grootste zwakke punt van de GSI zijn meestal de bestuurders..

    Alleen maar knallen, nooit nergens naar kijken kwa roest.. want iedereen weet wel waarom ze verkocht worden..

    Maar dat is waarschijnlijk niet wat je weten wil..

    #17976969

    Das waar, als je zuinig bent op je autootje dan zorg je er wel voor dat ie in topstaat verkeerd !

    Rik :)

    #17976979

    Waar de draagarmen aan de bodem zitten vooraan is verreweg de belangrijkste plek. De rest vd roest is puur cosmetisch irritant.
    Als die ophanging punten roesten gaat t bewegen. Dan gaat eerst de sporing eraan.. en niet snel erna komt ie gewoon van de bodem zetten met je hele wiel. Niet relaxed met 170 :)

    #17976980

    Maar dan is ie al APK afgekeurd lijkt mij.
    Anders hebben ze het niet gecontroleerd.
    Zoiets kan toch niet binnen een jaar kompleet los raken ?

    Rik :)

    #17976981

    apk verloopd in augustus pas dus ben daar niet zo bang voor,
    bestuurders zijn vaak de crue idd, gelukkig komt deze goed terrecht,

    kadett gsi’s hebben vaak een coscast kop als het het originele blok is toch ?

    Gr

    #17976982

    hoeft niet

    kan ook ks400 en ks700 zijn orgineel

    #17976983

    APK zegt niet alles, eigenaren zijn er soms verrekte goed in om gebreken te maskeren. Zaklampje mee en vooral even de vloermatten los halen aan de voorkant, even op de brug zetten en vooral verse tectyl lagen wantrouwen.

    Bij twijfel over het controleren van de motor even iemand meenemen die ze heel goed kent als het mogelijk is…

    #17976984

    Zoals kaneelschep al zegt, die bodemplaat met bevestiging is het belangrijkst.

    En zoals Vinci zegt, ze zijn zeker goed in het maskeren daarvan.

    Het kan goed zijn dat je er niks aan ziet van buiten, maar van binnen al bijna door is. en geloof me ze zijn daar ALLEMAAL rot

    Alleen de mate van rot is bepalend hoe lang je nog rijden kunt.. als je lang plezier wil hebben van je GSI is het beste preventief vervangen..

    #17976972

    Tectyl kun je trouwens er zo af poetsen met een beetje benzine, dan kun je kijken hoe het er onder er uit ziet…

    #17976971

    @gsi-maffia wrote:

    Het grootste zwakke punt van de GSI zijn meestal de bestuurders..

    Alleen maar knallen, nooit nergens naar kijken kwa roest.. want iedereen weet wel waarom ze verkocht worden..

    Maar dat is waarschijnlijk niet wat je weten wil..

    Hele mooie uitspraak :thumb :thumb :thumb

    #17976985

    ja, daarom durf ik geen GSi te kopen.
    Bang dat ze afgetrapt zijn.

    Rik :)

    #17976986

    Niet bang zijn hoor :) :jerry
    Ook als ie afgetrapt is doet ie je niks! :)
    Je moet gewoon goed opletten wat je koopt. Een knaloriginele astra 1.6 kan nog veel harder afgetrapt zijn.. De gsi was tenminste gemaakt om hard te gaan.

    #17976987

    vandaag een leuke gsi gekocht, voor niet te gek veel,
    foto’s zal ik zo even posten,

    #17976988

    @blue-mission wrote:

    vandaag een leuke gsi gekocht, voor niet te gek veel,
    foto’s zal ik zo even posten,

    ja, leuk :thumbup :thumbup :thumbup

    Rik :)

    #17976989

    Zag hem staan op Facebook, mooie GSI!

    #17976990

    Link ?

    Rik :)

    #17976991

    Niels zal heus wel de foto plaatsen zo :D

    #17976992

    Originele Kadett GSI 16V

    * FK verlagings set
    * Doorgelaste kap
    * Astra gsi body kit
    * Astra GSI interieur
    * Distributie gedaan
    * Goed werkende 16V Digidash + Check control




    To do

    * 1 achterscherm bijspuiten
    * Van 2 kadett gsi achterbumpers 1 verlengde en gecleande maken
    * Motorsteun
    * Stuurpomp vervangen
    * Volledig polijsten
    * Sfi Vervanger
    * Knap CAI luchtfilter,

    heb nog meer grote plannen, maar dit doe ik rustig aan.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.