Gt28rs goede keuze op een C20LET?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Gt28rs goede keuze op een C20LET?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245291

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik mijn motor wil opbouwen voor in mijn Vectra 4×4 turbo. Nu is mijn streven ergens zo tussen de 300 en 330pk, en aangezien mijn originele kkk16 wat olie naar buiten toe lekt is het gelijk een goede reden voor een kleine upgrade.

    Zijn er hier mensen die met zo’n turbo rondrijden/rondgereden hebben? Graag hoor ik ook ervaringen van andere. En hoe houd de originele motronic het met zo een setup?

    Mijn planning verder met de motor is sowieso alle lagerschalen vervangen, zuigerbodemkoeling, stalen drijfstangen en ARP-bouten voor misschien wel de hele motor.

    Jeroen

    #17974800

    goed idee.

    vraag Niels van DHZ Twente maar eens :thumb

    #17974801

    voor 330pk heb je geen stalen drijfstangen nodig.

    #17974802

    maar dan zit je toch echt op het randje he?
    of nie?

    #17974803

    @GSI Racer wrote:

    maar dan zit je toch echt op het randje he?
    of nie?

    Nee hoor 350 gaat ook nog maar liever niet.
    En met een gr2860rs is 330 toch wel een beetje de max.

    #17974804

    Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
    Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?

    #17974805

    @lemmuh wrote:

    Nou omdat de motor toch opengaat had ik zoiets van stop ze er maar in, heb je gelijk een veilige marge…
    Verder is mij nog niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen bijv. Een gt2860rs of een gt28rs? Of zijn dit dezelfde turbo’s?

    dat is dezelfde turbo.
    ik zou ook eens kijken naar de optie van een gtx2863r of gtx2867r

    #17974806

    Een setje stalen drijfstangen kost iets van 300 pond of zo bij TX, dus dat is ook niet de wereld als je de boel toch al open hebt liggen.

    Wat je ook kan overwegen is ipv een Garrett een K26/29 of zo te nemen, dat is een grotere broer van de K16.
    Je moet de boel even goed vergelijken wat het kost, bij een Garrett komt meer kijken (spruitstuk, downpipe etc.).
    Zover ik weet kan je bij een grotere variant van de K16 je eigen spullen her gebruiken.

    Ook moet je uitrekenen of je injectoren nog wel genoeg opbrengst hebben.

    #17974807

    Is die GTX-serie ook met interne wastegate? Ik ben zelf niet zo thuis in de turbo wereld, en heb van horen zeggen dat de gt28rs een goede keuze zou zijn. Alleen die a/r ratio is mij niet helemaal duidelijk, of is de gt28rs altijd een vaste waarde? Omdat er een gt2860 is maar ik heb ook ergens gt2871 gelezen.

    En wat betreft een kkk turbo, zijn die grotere beter als die originele. Ivm olielekkages enzo? En omdat mijn donor-auto toch helemaal origineel is moet ik toch nog een grote downpipe enzo nodig heb. Daarom dat ik eerst wil weten welke turbo ik ga gebruiken en de rest daar een beetje op kan afstemmen.

    Ook moet ik nog kijken welke intercooler ik neem, dan kan ik daarop mijn bumper en voorfront aanpassen. Staat er eigenlijk een vaste maat intercooler bij een bepaald aantal pk’s

    Jeroen

    #17974808

    Naar mijn mening kun je beter een orginele turbo laten upgraden naar KKK26,5.
    Als ik de vermogenskromme’s van een garret gt28rs vergelijkt met een kkk26,5 dan heb je
    met een kkk26,5 een beter koppel verloop.

    #17974809

    Ik meende juist dat een gt veel feller zou zijn…

    #17974810

    Beter een garrett nemen is wel de duurste optie maar naar mijn idee
    Wel de beste , gt 2871 kan 400 pk maken als het moet

    #17974811

    Nu krijg ik dus 3 soorten aangewezen, een gtx een gt28 en een kkk k26?
    Wat zijn dan de voor en nadelen?

    #17974812

    verschil tussen de gt en gtx versie is dat de gtx een billet schoepenwiel heeft met meer bladen en sneller opspoelt dan de gt versie
    de garrett turbos zijn ballbearing turbos ipv glijlagers
    ik ben zelf niet zo kapot van die kkk turbos omdat je daar vaak gezeur over hoort
    kijk maar naar die k16 dingen die zijn bijna allemaal rot wat ook jammer is is dat je spruitstuk 1 geheel vormd met de turbo maar goed als iemand het beter weet (ongetwijfeld!)
    dan kunnen ze ook ff reageren

    #17974813
    #17974814

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbochargers” onclick=”window.open(this.href);return false;

    anders moet je deze link ff bestuderen

    #17974815

    Ja daarom ben ik gaan kijken voor een ander merk turbo, over die kkk hoor je zoveel ellende. En de originele van mij is stuk… En gereviseerd hoor ik ook dat er vaak problemen blijven…

    Maar ik ga die links eens op mn gemakje bestuderen…

    #17974816

    mag ik een tipje geven?
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

    wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17974817

    @david verburg wrote:

    mag ik een tipje geven?
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

    wil je het iets extremer aan pakken(lees drijfstangen zuigers zuiger bodem koeling)
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Bij beide links krijg ik een 1241 te zien perfect voor motorcycles ? :P zo’n ding op men ktm word het niet haha :P ben ook een beetje aan het orienteren voor een turbo.. en pak het iets extremer aan dus ben wel benieuwd welke je wou laten zien..

    ohja en zak is in prijs met dat vems systeem van je ! :P

    #17974818

    optie 1
    https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2860RS” onclick=”window.open(this.href);return false;

    optie 2
    https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT2871R” onclick=”window.open(this.href);return false;

    had verkeerde link geplakt my bad!

    @glenn
    haha die heb ik nog nie eerder gehoord :jerry

    #17974819

    zelf heb ik deze
    https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT3076R” onclick=”window.open(this.href);return false;
    heb er een tial huis op zitten 30% lichter en ook kleiner en van rvs!
    http://www.tialmedia.com/graphics/SS%20housings/GT305.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.tialmedia.com/graphics/SS%20housings/GT303.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17974820

    mooi spul zo’n tial huisje! jammer dat ze redelijk prijzig zijn :swear

    #17974821

    idd mooi spul en ja was ff slikken toen ik de prijs zag maar goed aftikken en niet meer over na denken :D

    #17974822

    het probleem met de KKK K16 turbo’s is niet eens zozeer het Merk of Type Turbo, maar de Constructie en smering ervan.

    Ik rijdt voor mijn werk met een K16 in het Rond (Mercedes Atego 1217L OM904LA-II 125KW 1999

    Deze draait een Druk van 1,7bar overdruk, en weinig power in de motor dus Continu Volle druk leveren, en dat doet dit Lieve kleine turbootje al 285.000km en bijna 13jaar.

    Terwijl de Garret GT van zijn Zusje het al had opgegeven voor dat deze de 180.000km had aangetikt.. (Mercedes Atego 1218L OM904LA-III 2001 130KW), deze draaide slechts op 1,5 bar overdruk..

    Willem

    #17974823

    is ook maar net hoe je er mee om gaat he ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 76)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.