Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › B2 v6 vraagje
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2012 om 22:12 #17245170
Ik ben op zoek naar een andere auto, en toen kwam ik deze tegen.
http://link.marktplaats.nl/600721533Een Vectra B2 v6 met een motorisch probleem.
De auto zou op 5 cilinders lopen, en dat zou aan de bobine liggen.
Nu woon ik niet in de omgeving van Hengelo, dus wilde ik hier eens naar info vragen.Kan het inderdaad aan de bobine liggen, of zijn er meer mogelijkheden??
Weet er iemand toevallig meer van deze auto?
Wat zouden de kosten ongeveer zijn om de auto goed te laten lopen??24 oktober 2012 om 06:56 #17973009is in de meeste gevallen de bobine, maar die zijn niet goed koop nieuw
24 oktober 2012 om 07:15 #17973008Aan de andere kant: met zo’n prijs voor de auto is het een investering waard…ziet er netjes uit op de foto’s en ook qua km’s nog genoeg te rijden voor t blokje op is. Weet alleen niet hoe lang ie al op 5 pitten loopt :hmmz
24 oktober 2012 om 07:16 #17973007Hmm vind het toch wel een beetje raar. als handelaar had ik er een andere bobine op gezet.
kan je hem voor een mooier bedrag verkopen.24 oktober 2012 om 09:29 #17973006Zijn alle bobines voor een 2.5 v6 hetzelfde??
Kwam er toevallig 1 tegen op mp voor €50.
En is dit makkelijk zelf te vervangen??Sorry voor de vragen, heb nog geen ervaringen met een v6 :)
24 oktober 2012 om 11:08 #17973005is makkelijk zelf te doen
24 oktober 2012 om 11:34 #17973004ben het met Arjontje eens
ik zou er zelf toch niet zo 123 aan beginnen,
waarom zou een handelaar een auto verkopen met alleen een bobine probleem, makes no sense,
volgens mij is hier meer aan de hand24 oktober 2012 om 11:55 #17973003@HardcoreHell wrote:
Zijn alle bobines voor een 2.5 v6 hetzelfde??
Kwam er toevallig 1 tegen op mp voor €50.
En is dit makkelijk zelf te vervangen??Sorry voor de vragen, heb nog geen ervaringen met een v6 :)
Volgens mijn grossier zit hier geen verschil in. mits het een x25xe is
24 oktober 2012 om 15:58 #17973002zit er geen verschil in de kant van de cilinders dan? 1,3,5, en 2,4,6 je zal ze toch alle 2 moeten vervangen of je moet voordat je m koopt even uitlezen..
voor de prijs hoef je het niet te laten,daar kan je nog een hele hoop voor versleutelen ;)
24 oktober 2012 om 16:53 #17973001Bobine, bougiekabels, bougie. Stekker aansluiting op bobine. Kan allemaal, geeft de auto een motorstoring (anders met je dat nog even vragen) :thumb
24 oktober 2012 om 20:38 #17973018@usbstick wrote:
zit er geen verschil in de kant van de cilinders dan? 1,3,5, en 2,4,6 je zal ze toch alle 2 moeten vervangen of je moet voordat je m koopt even uitlezen..
voor de prijs hoef je het niet te laten,daar kan je nog een hele hoop voor versleutelen ;)
Zit maar 1 op ;)
24 oktober 2012 om 21:01 #17973017Op de X25XE zit maar 1 bobine.
en er is weldegelijk verschil.
Let op ze worden door elkaar heen aangeboden.
Voor zowel de C25XE X25XE als X30XE worden 2 typen bobines aangeboden..
1 met de stekker op de zijkant, en een met de stakker op de voorkant (wijst hetzelfde als de bougiekabel aansluitingen.
Deze laatste moet je hebben.. Deze is ook slanker van model..
Deze bobines kosten nog geen 100 euro nieuw (Bremi / Bosch)
Willem
25 oktober 2012 om 06:22 #17973012Soms heb je ook een auto die je voor een prikkie weer op weg helpt omdat je wéét wat je eraan moet doen en een handelaar het simpelweg niet weet. Menig handelaartje tegenwoordig is een dozenschuiver met 0,0 kennis van zaken. Je moet alleen even goed kijken wat je koopt maar voor die prijs kun je denk ik weinig verkeerd doen. :)
25 oktober 2012 om 10:15 #17973010je kunt er mazzel mee hebben, maar vergis je niet, veel handelaren zijn gewoon pure oplichters, weten heel goed wat er met een auto aan de hand is maar verzwijgen dit bewust om er geld aan te verdienen,
als je zelf verstand van autos hebt dan is het een interessant iets om te bekijken, maar anders zou ik er mijn vingers niet aan brandenben het wel eens met lemmens dat er ook handelaren zijn die geen verstand hebben van autos , die kopen en verkopen thats it.
25 oktober 2012 om 16:21 #17973019voor dit geld, kan je gemakkelijk een andere motor in bouwen zonder dat het te duur wordt..
25 oktober 2012 om 22:57 #17973014Allereerst wil ik jullie bedanken tot zover.
De bedoeling is om een auto te kopen waar ik meteen mee op weg kan.
En dan hopen dat dat probleemloos lukt.Ik heb inmiddels 2 andere Vec’s op t oog.
v6 uit 1999
http://link.marktplaats.nl/608715921v6 uit 1997
http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=Co-P-SM-TL-S&id=21975187025 oktober 2012 om 23:37 #17973013Tja als je t geld hebt toch de eerste…2e ziet er uitgeleefder uit. Koppakking er uit gehad, zou bij mij al zeggen dat ie vaak op de donder heeft gehad met een koude motor.
1e ook leukere extra’s, zoals de lip onder de bumper en de auto telefoon…
26 oktober 2012 om 16:52 #17973011ook zou ik voor de eerste gaan irmscher voorlip en zo te zien ook een irmscher achterklepspoiler
27 oktober 2012 om 16:36 #17973015Ik vind de 1e (de B2 Caravan) wel een nette kar.
let bij bijde op de volgende Carroserie punten:
– Roest Bodemplaat bij waterdopjes achter voetenruimte..
– Roest onderaan achterspatbord rand bij achterdeur
– Roest ophangpunten achteras
– Roest subframe
– Remleidingen achter langs de tank en achterasVerder valt het over het algmeen wel mee, op oppervlaktie puntjes na.
nog een voordeel van de handgeschakelde B2 Station V6 tov de handgeschakelde B1 station, is dat deze een Categorie lager in de belasting zit.
De B2 station uit de advertentie weegt net als mijn handgeschakelde B2 V6 CDX caravan 1338kg.
De B1 weegt 1383kg.. en is een Categorie duurder in de Houderschaps belasting
Willem
28 oktober 2012 om 09:03 #17973000Ik kan die B2 v6 ophalen voor €900.
Grootste voordeel in mijn ogen, is de net vervangen d-riem.
Dat scheelt toch weer wat kosten op korte termijn, als het goed is.
Aangezien de auto ongeveer 1,5 uur rijden van mij weg staat, word het waarschijnlijk aankomend weekend dat ik ga kijken.
Ik ben wel een beetje bang voor de wat hogere km-stand van 266d km, maar ik weet ook dat een v6 daar makkelijker mee om kan gaan bij goed onderhoud.
Als er iemand anders is die de auto toevallig kent???
Alle tips zijn welkom :)28 oktober 2012 om 09:52 #17972999kijk ook goed naar het koelwater
olie in het koelwater wil nog wel eens voorkomen bij een v6
dus steek je vinger in het tankje en kijk of het tankje nog een beetje schoon is28 oktober 2012 om 15:37 #17973016Tankjes van de V6 zijn vrijwel nooit schoon, deze hebben allemaal al een keer een kapotte Warmte wisselaar gehad.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.