Vragen m.b.t 2.4 met 2.0 kop

Forumindex Forums Techniek Cih Vragen m.b.t 2.4 met 2.0 kop

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244899

    Hallo mede opel-liefhebbers

    Ik ben al enige tijd bezig met mijn kadett c project, maar ik heb een paar vragen m.b.t de kop.

    Mijn C24NE blok is voorzien van een 2.0 kop met de kleppen van een 2.4, vaste stoters en een hetere nokkenas(ik weet niet hoeveel graden, ik kocht het blok zo)

    Nu heb ik mijn kop laten vlakken, nieuwe koppakking, nieuwe kopbouten(2.4), en ben ik bezig geweest met het stellen van de kleppen(Warme motor op 0.3mm en vervolgens 3x een kwartslag). Nu kwam ik alleen een paar problemen tegen.
    – Na het kleppen stellen liep de motor goed, alleen maakt 1 tuimelaar een hele irritante tik. de tuimelaar ligt ook merkbaar iets losser dan de rest.
    – Wanneer ik die tuimelaar iets aandraai, verlies ik de compressie op die cilinder en loopt hij kut(duh!)

    Hij loopt met die tikkende tuimelaar goed, maar dat geluid is niet om aan te horen en ik ben bang dat ik iets kapot maak.
    weet iemand wat ik er aan kan doen, of wat er kapot is.

    M.v.g

    Rutger

    #17968167

    kleppen stellen met vaste stoters is op 0,3mm en dan niet nadraaien
    waarschijnlijk heb je met het nadraaien de klep zo strak gezet dat de klep een weinig open blijft staan daarom het comp. verlies

    #17968166

    maar zonder het nadraaien rammelde de tuimelaar…

    #17968174

    weet je zeker dat je vaste stoters hebt

    #17968173

    de vorige eigenaar heeft dit aangegeven… deze heeft de gehele ombouw gedaan dus ik ga er vanuit dat hij gelijk heeft..

    #17968172

    een hydraulische stoter die niet (goed) vult geeft ook een rare tik.

    haal er anders even 1 stoter uit.
    mocht je dan per ongeluk toch hydraulische stoters hebben, haal ze dan allemaal even uit elkaar om te zien welke dan droog staat.

    #17968171

    en als er 1 droogstaat, wat doe je er dan mee?

    #17968170

    Die trek je er uit en je maakt hem schoon, met wat perslucht en remmenreiniger.

    #17968169

    zorgen dat je alle onderdelen van die stoter schoonmaakt.
    grote kans dat t vulgaatje dan verstopt zit, dus die zal je dan even moeten doorprikken :)

    als je een hydro-stoter uit elkaar haalt moet je wel zorgen dat je de borgring heel houd, want deze moet natuurlijk weer terug!

    #17968168

    Bedankt voor de reacties.. ik zal eens kijken of ik er uit kom

    #17968175

    Heb je het al gevonden? :)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.