Ik overweeg mijn vectra GTS 3.2 V6 te ruilen tegen 1.8 140PK

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ik overweeg mijn vectra GTS 3.2 V6 te ruilen tegen 1.8 140PK

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244803

    Hallo allemaal,

    Ik rij zins 7 maanden een v6 en het rijdt echt erg goed met een gem. verbruik van 1:10.
    Alleen ben ik veel meer gaan rijden waardoor ik nu overweeg ik mijn vectra te ruilen of evt. gewoon in te ruilen tegen een jaar jongere met net zoveel luxe. Heeft iemand ervaring met een 1.8 Gts met 140Pk en wat is het gem. verbruik van zo auto.

    Mvg,

    Koos Vroegop

    #17967168

    Heb sinds een paar weken ook een 1.8 140pk en ik rij hier gemiddeld zo’n 1:12 / 1:13 mee. Af en toe op de snelweg trap ik het gaspedaal in. Voor de rest houd ik mij redelijk aan de snelheid. Per dag 40 km snelweg (120) en 30km ringweg (80) en dan nog een paar kilometer stad. :thumb

    #17967169

    ik ben toevallig van plan om mijn vec-c sedan weg te doen en een gts te halen..
    :D :D :D

    #17967170

    @NeonnovA wrote:

    Heb sinds een paar weken ook een 1.8 140pk en ik rij hier gemiddeld zo’n 1:12 / 1:13 mee. Af en toe op de snelweg trap ik het gaspedaal in. Voor de rest houd ik mij redelijk aan de snelheid. Per dag 40 km snelweg (120) en 30km ringweg (80) en dan nog een paar kilometer stad. :thumb

    dat beginnen diesel afstanden te worden joh.
    Met die 1.9 cdti’tjes haal je 1 op 20 en heb je 200 pk als je die chipt :wors

    #17967171

    Ik ben laatst ook bezig geweest om men vec in te ruilen tegen een 2 jaar jongere GTS maar ik vind dat ik er veel te veel bij moet.
    Ik kwam gemiddeld op zo’n 6 duizend wat ik moest bij leggen.

    Ik rij dus lekker met men vec door :thumbup

    #17967172

    Een 3.2 ruilen tegen een 1.8 :wtf Krijg je zoveeeeeeel spijt van dat wil je niet weten.Oke misschien een minimale gunstiger verbruik van een 1.8 maar dat is maar zo weinig dat heb je er niet voor over.Al gebruikte de mijne 1 op 5 ging die de deur nog niet uit.Beter 6 klappen dan 4 plofjes king:

    Gr. Gts32v6

    #17967173

    @NeonnovA wrote:

    Heb sinds een paar weken ook een 1.8 140pk en ik rij hier gemiddeld zo’n 1:12 / 1:13 mee. Af en toe op de snelweg trap ik het gaspedaal in. Voor de rest houd ik mij redelijk aan de snelheid. Per dag 40 km snelweg (120) en 30km ringweg (80) en dan nog een paar kilometer stad. :thumb

    Bedankt voor deze informatie, nu weet ik ongeveer wat een 1.8 103kW/140Pk gebruikt.
    Onze auto haalt dat natuurlijk niet, maar 1:13 op de grote weg dat haalt hij wel en dan kan je aardig doorrijden.

    #17967174

    @GTS Power wrote:

    Ik ben laatst ook bezig geweest om men vec in te ruilen tegen een 2 jaar jongere GTS maar ik vind dat ik er veel te veel bij moet.
    Ik kwam gemiddeld op zo’n 6 duizend wat ik moest bij leggen.

    Ik rij dus lekker met men vec door :thumbup

    Je hebt groot gelijk inruilen kost altijd geld. Wij zijn dan ook alleen aan het kijken hij hoeft
    nog niet weg.

    #17967175

    @ashok1978 wrote:

    ik ben toevallig van plan om mijn vec-c sedan weg te doen en een gts te halen..
    :D :D :D

    We zijn helaas niet opzoek naar een sedan, we willen er echt 1 met een achterklep!

    #17967176

    @Gts32v6 wrote:

    Een 3.2 ruilen tegen een 1.8 :wtf Krijg je zoveeeeeeel spijt van dat wil je niet weten.Oke misschien een minimale gunstiger verbruik van een 1.8 maar dat is maar zo weinig dat heb je er niet voor over.Al gebruikte de mijne 1 op 5 ging die de deur nog niet uit.Beter 6 klappen dan 4 plofjes king:

    Gr. Gts32v6

    Daar heb je ook vooooolkomen gelijk in. Ik had hiervoor een 2.2 direct met 155pk en dat verschil is al zo groot vooral als je ook nog eens de sportknop gebruikt bij de 3.2. Wij zijn gewoon erg benieuwd of het echt zoveel uitmaakt qua gebruik. Een 3.2 rijdt gewoon super en is naar verhouding zuinig. Ik moet daarom nog wel een grote drempel nemen als auto liefhebber om mijn 3.2 V6 weg te doen.

    #17967177

    @sw_reijnders wrote:

    dat beginnen diesel afstanden te worden joh.

    Is inderdaad een beetje een 50/50 gevalletje.

    Ach, ik ben met de 1.8 tevreden. Hoeft voor mij geen snelheidsmonster te zijn.
    Zolang het er maar mooi uit ziet en lekker zit, en dat is het geval. :thumb

    #17967178

    @NeonnovA wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    dat beginnen diesel afstanden te worden joh.

    Is inderdaad een beetje een 50/50 gevalletje.

    Ach, ik ben met de 1.8 tevreden. Hoeft voor mij geen snelheidsmonster te zijn.
    Zolang het er maar mooi uit ziet en lekker zit, en dat is het geval. :thumb

    Ik rij nooit echt hard maar een V6 rijdt ook erg goed als je rustig rijdt.
    Jou vetra ziet er trouwens inderdaad mooi uit en dat is zeker ook erg belangrijk.

    #17967179

    Voor het verbruik moet je het niet doen denk ik.
    Zal niet heel veel verschil maken.
    Ik rij gemiddeld met mijn Vectra C 1.8 16V 122pk uit 2003 1:9 op korte ritten en gemiddeld met wat langere stukken haal ik 1:12.

    #17967180

    Rij met mijn gts 2.2 16v gem. 1 op 10 en dat reed ik met mijn vec. b 1.6 16v ook.

    #17967181

    Misschien dat tunen een optie zou zijn.
    Tegenwoordig tunen ze ook op zuinigheid.

    #17967182

    Hallo allemaal,

    Ik wil jullie hierbij bedanken voor de respons op mijn vraag!

    #17967183

    @KoosV wrote:

    Hallo allemaal,

    Ik wil jullie hierbij bedanken voor de respons op mijn vraag!

    En? wat ga je doen?

    Jan

    #17967184

    @janneman vectra c wrote:

    @KoosV wrote:

    Hallo allemaal,

    Ik wil jullie hierbij bedanken voor de respons op mijn vraag!

    En? wat ga je doen?

    Jan

    Ik denk dat we er toch voorlopig nog lekker in blijven rijden. Het rijdt fantastisch en ik zie dat het qua verbruik niet zo schokkend veel ga schelen als ik een stuk minder ga rijden. Daartegen wil ik wel net zo luxe blijven rijden, dus zo even een andere vinden is er ook niet bij!

    Koos

    #17967185

    Je moet nog al wat kilometers maken wil je diesel aantrekkelijk maken.
    Gezien de afstraffing die je krijgt bij de pomp en de wegenbelasting.
    Ze zien diesel nog steeds als grote vervuiler,maar het tegendeel is waar !
    Ik heb net mijn Vito 110CDI verkocht na 11 jaar.
    329,- per maand belasting :puke en krap 20 cent de liter voordeel aan de pomp.
    In 2000 betaalde je 65,- cent voor een liter diesel en betaalde je voor grijs kenteken….. :wors
    Nu betaal ik 200 euro netto minder per kwartaal met de Calibra.

    #17967186

    @81supporter wrote:

    Je moet nog al wat kilometers maken wil je diesel aantrekkelijk maken.
    Gezien de afstraffing die je krijgt bij de pomp en de wegenbelasting.
    Ze zien diesel nog steeds als grote vervuiler,maar het tegendeel is waar !
    Ik heb net mijn Vito 110CDI verkocht na 11 jaar.
    329,- per maand belasting :puke en krap 20 cent de liter voordeel aan de pomp.
    In 2000 betaalde je 65,- cent voor een liter diesel en betaalde je voor grijs kenteken….. :wors
    Nu betaal ik 200 euro netto minder per kwartaal met de Calibra.

    Dit klopt niet helemaal natuurlijk :fy1
    Het verschil is momenteel ongeveer 25 cent per liter en een diesel rijdt stukken zuiniger dan een benzine,
    een 3.2 V6 zal bij 120 kmpu 1:12-13 rijden en een 1.9 150pk diesel zal dan ongeveer 1:17-18 rijden( en bij 100kmpu 1:20)

    Zo ligt het toch dichterbij :hmmz

    Jan

    #17967187

    Oke,maar vergeet de wegenbesting niet :???:

    Gr. Gts32v6

    #17967188

    idd de wegenbelasting gebaseerd op gewicht :vertag
    en dan kun je een zware vito niet gaan vergelijken met een lichtere vectra :sleeping

    daarbij komt, je moet niet kijken naar hoe de situatie 15 jaar geleden was.
    we leven niet toen, maar we leven NU.
    dus moet je kijken naar hoe je NU het voordeligst rijdt en niet TOEN.

    #17967189

    @Gts32v6 wrote:

    Oke,maar vergeet de wegenbesting niet :???:

    Gr. Gts32v6

    Ik ben indertijd van een GTS 2.2 147pk benzine naar een C Station 1.9 diesel met 150pk (gechipt 192pk) met ongeveer 16000dkm per jaar en als je dat omrekend zijn de kosten ongeveer gelijk(ook de wegenbelasting)

    Jan

    #17967190

    LPG inbouwen geen optie?
    Kost je iets van 2500 euro en je verbruik wordt er niet echt slechter van (bij mij van 1 op 9 benzine naar 1 op 8 lpg).

    Kost je iets van 300 per jaar meer aan wegenbelasting.

    #17967191

    @janneman vectra c wrote:

    @81supporter wrote:

    Je moet nog al wat kilometers maken wil je diesel aantrekkelijk maken.
    Gezien de afstraffing die je krijgt bij de pomp en de wegenbelasting.
    Ze zien diesel nog steeds als grote vervuiler,maar het tegendeel is waar !
    Ik heb net mijn Vito 110CDI verkocht na 11 jaar.
    329,- per maand belasting :puke en krap 20 cent de liter voordeel aan de pomp.
    In 2000 betaalde je 65,- cent voor een liter diesel en betaalde je voor grijs kenteken….. :wors
    Nu betaal ik 200 euro netto minder per kwartaal met de Calibra.

    Dit klopt niet helemaal natuurlijk :fy1
    Het verschil is momenteel ongeveer 25 cent per liter en een diesel rijdt stukken zuiniger dan een benzine,
    een 3.2 V6 zal bij 120 kmpu 1:12-13 rijden en een 1.9 150pk diesel zal dan ongeveer 1:17-18 rijden( en bij 100kmpu 1:20)

    Zo ligt het toch dichterbij :hmmz

    Ik heb mijn Vito in Juni 2000 nieuw gekocht. ( Destijds grijs kenteken )
    Op oudejaarsdag 2011 is hij verkocht.
    Ik betaalde de laatste 6 jaar of zo 329 euro per kwartaal en de Vito liep 1 op 10 als ik rustig deed.
    Nu zal een personenauto wat zuiniger zijn,maar de belasting blijft achterlijk hoog.
    Brandstofprijzen verschillen per pomp en per regio….

    Jan

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.