geel draadje langs motorblok

Forumindex Forums Modellen Calibra geel draadje langs motorblok

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244747

    Beste leden alvast eerts de beste wensen voor 2012.

    Ik heb vandeweek mijn bougies vervangen met een maatje die dat vaker gedaan hebt alleen kwamen we er achter dat er een pakking in de achterste kleppendeksel gescheurd is. vervolgens terug gemonteerd en naar mijn garage gereden en verhaal uitgelegd wat de kosten tegelijkertijd moeite met starten vanwege de benzine druk en we merkte dat er een geel draardje aan de linker kant van het motorblok los is gaan zitten. Mijn vraag waar diend deze voor want mijn auto gaat bij koude start niet meer starten. we hebben ook iets uitgelzen en gaf iets aan van volt low temperture to high iemand een idee of dat d4raadje hier mee te kane heeft groetjes

    #17966707

    foto ?

    #17966709

    Om welk motorblok gaat dit?

    #17966710

    linker kant van het blok als je in de auto zit, of als je voor de auto staat…

    #17966711

    Temperatuurzender kapot, of stekker eraf gerukt met loshalen inlaat,
    deze zit in de koelwaterbrug gedraait tussen de 2 cilinderkoppen ondet het inlaat langs de dynamokoelerbuis

    gaat om een X25XE (basis C25XE).

    Willem

    #17966712

    kun je iets duidelijker zijn temperatuursensor is vervangen dus dat kan het niet zijn waar moet ik precies zoeken of wat moet ik nu vervangen. En dat gele draadje die los is geweest die zit denk vast in die dynamo koeler huis groetjes

    #17966713

    dan is die van de dynamo koeler

    Temperatuursensor draad van de sensor af getrokken met vervangen van de Bougies, al zo vaak gezien hier en daar…

    Willem

    #17966715

    @wim-v6 wrote:

    dan is die van de dynamo koeler

    Temperatuursensor draad van de sensor af getrokken met vervangen van de Bougies, al zo vaak gezien hier en daar…

    Willem

    kom ik daar zelf bij is het te maken of moet ik die laten vervangen door de garage.
    Kun je precies aangeven waar die koeler zit van de dynamo en geeft die ook signalen door van je toeren teller en benzine pomp groetjes Richard

    #17966716

    inlaat weer los en nakijken

    #17966717

    die koeler van de dynamo ligt dus onder de inlaat maar geeft die koeler ook signalen af naar de toeren teller en brandstofpomp groetjes

    #17966714

    kan het kwaad om hier mee door te blijven rijden wim

    #17966718

    ligt eraan wat je katalyator je waar is

    #17966719

    Hey wim bedankt voor je reactie

    Ik ga morgen naar de garage maar wat moet ik tegen die monteurs zeggen wat ze moeten repareren.
    Is het een questie van een stekkertje vast maken en mijn probleem is opgelost of moet ik iets laten vervangen en waar zit het precies groetjes

    Ik hoop dat je me kunt helpen met het juiste antwoord groetjes

    #17966720

    laat ze naar de temperatuur sensor kijken

    #17966721

    De temperatuursensor is zaterdag vervangen tenminste als je die van het koelwater bedoeld groetjes

    #17966708

    Ja kan, Zit de stekker er wel goed op????

    Dat gaat nog wel eens fout bij terugplaatsen van het inlaat namelijk, zeker bij terugzetten van de draadrails.

    Ook kans dat de draad daarbij klem heeft gezeten, en nu onderbroken is..

    Willem

    #17966722

    Ik heb van de week de ANWB Gebeld die heeft hem proberen te starten door er een soort van remmenreiniger in de lucht filter te spuiten toen wel gewoon gestart alleen met wegrijden heel erg stotteren omdat het dan net lijkt als hij niet voldoende brandstof krijgt. het rare alleen is dat als de motor een beetje warm is zijn de problemen weg rijd hij normaal. als je hem opnieuw start doet hij het ook gewoon alleen als ik hem savonds thuis neer zet en de volgende dag wil gaan rijden start hij niet.

    Ik hoop met deze aanwijzingen meer een antwoord te krijgen wat het probleem nu is want is heel irritant als je naar je werk wilt en je auto start niet groetjes

    #17966723

    Te arm mengsel kan door de temperatuursensor worden veroorzaakt, als deze een te hoge temperatuur doorgeeft krijg je ook te weinig brandstof..

    willem

    #17966724

    Hoi wim inderdaad vandaag even laten uitlezen door een kennis die bij de opel werkt met tech 2 apperaat. Maar inderdaad er was iets met de sensor niet dat de sensor kapot was maar de bedrading er naar toe gaf kortsluiting binnen in de kabelboom gaan al die omhulsels scheuren en kapot en dan wordt de draad kaal en doet hij niks meer. weet jij of er iets is waar je de bedrading mee kan inspuiten zodat ze beter beschermd zijn tegen de hitte en uitdroging. want tape is ook maar een tijdelijke oplossing groetjes

    #17966725

    Normaal blijven de kabels aardig heel, alleen gaan de meeste monteurs niet heel zorgvuldig om met de bekabeling bij demonteren inlaat.

    (dat is ook de rede dat ik niet in een garage kom zolang het niet STRIKT noodzakelijk is / en als ie gaat gaat ie bij een Vriend van me naar binnen en nergens anders).

    Willem

    #17966726

    Ik heb ook een kennis die bij de opel werkt die heel veel vestand heeft van die blokken daar ga ik liever ook heen maar als er spoed komt en je moet toch naar je werk heb je soms geen keuze groetjes

    #17966727

    Voordeel als je zelf alles kunt en de middelen bij de hand hebt…

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.