gevonden op vauxhall forum

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) gevonden op vauxhall forum

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244388

    Zopas gevonden op het Vauxhall forum.
    Daar sluiten ze de recirc.valve aan op de brandstofdruk regelaar , de rest van de vacuumleiding op de boost control sensor achteraan op de vacuumbox word afgesloten .
    Heeft iemand dit hier al gedaan ?

    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=8368&page=7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17961690

    Je kan het uittesten. Ik lees dat het hun goed bevalt.

    #17961691

    Ja… klinkt logisch… morgen es ff testen.

    #17961692

    Laat ff weten wat je er van vind Baas j. :D

    #17961693

    Wat ik er ook van uit maak is , dat als je de recirc.valve afsluit dat dit slecht is voor je turbo .

    #17961694

    dat zou toch niet zo’n probleem moeten zijn zolang die maar een externe dumpvalve heeft :hmmz

    #17961695

    Ik heb dit een tijdje terug gedaan :).
    auto reageert veel vlotter op gas dus zeker een flinke winst.

    Mijne is nu Gasklep Vacuum->T-Splitsing naar FPR en OEM RV.

    #17961696

    Dat is dan anders dan op dat forum staat?

    #17961697

    Ook maar ff gedaan bij de coupe (te koop ;) ) maar merk er niet heel veel van, maar het vacuum traject is een stuk korter geworden, afblaas is wel wat harder en sneller king:

    #17961698

    Ik heb mijn oem dv afgesloten, vraag me af of t ook werkt als ik gasklep vacuum->t stuk FPR -> externe dv zo aansluit? Gr

    #17961699

    @Rickb87 , U bedoeld de externe dv aansluiten op de FPR ?

    #17961700

    @ belgium turbo: ja, mijn originele heb ik een spacer tussen geplaatst dus die doet t niet meer:)

    #17961689

    Ik heb de mod vanavond uitgevoerd, dus vanaf spruitstuk naar fpr en dan externe dv, dus solenoid en vaccuumbox doen niet meer mee. De auto is veel soepeler en veel feller, ik vond m altijd nog een beetje sompig na mn motor ombouw maar t lijkt nu wel op een hele andere auto! Mn storing is er ook uit, dus geen vol boost meer als ik normaal optrek, echt een aanradertje dit!

    #17961701

    @ Rickb87
    Kun jij daar ff een mooie tekening van maken met paint, net zoals opt aoc.com?? :kewlpics

    #17961702

    Kijk zo helpen elkaar weer verder :D :D :D

    @Rickb87
    , idd een paar foto’s of een tekening (schets) zou wel handig zijn ;)

    #17961703

    natuurlijk kan dat :D, hier de schets (oe dv kan uiteraard ook gewoon naar externe dv.

    En hier dan de foto’s hoe t er in t echie uit ziet:
    zwarte vacuumslang (dunne slangetje) vanaf je inlaatspruitstuk (ziet er miss anders uit dan de originele want heb er 1 van EDS)

    Dan T stukje plaatsen en aansluiten externe dv

    En dan kan je m aan je benzine regelaar koppelen en klaar is kees, ik heb daartussen nog een t-stuk zitten voor mn turbodrukmeter (doorzichtige slang), als je evt nog een recircvalve hebt, gewoon t-stuk plaatsen en kun je daarheen ook nog een slang trekken. Ik heb deze afgesloten dus heb daar geen foto’s van

    Foto’s van t geheel

    Hierdoor doen dus de vacuumbox en solenoid niet meer mee waardoor t vacuumtraject aanzienlijk korter word en mijn auto veel directer en feller is geworden omdat ik een hoop gezeik had met die solenoid achterop. Hoop dat jullie hier genoeg aan hebben, gr Rick

    #17961704

    Dank u Rickb87 , goeie schets en duidelijke foto’s .
    Hier hebben we allemaal wel vast iets aan .

    Thanks :D :D

    #17961705

    Kijk eens aan :thumb
    Rick bedankt he

    #17961706

    ziet er logisch uit. Wat doet die solenoid eigenlijk? is dat het apparaatje wat zo tikt?
    Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen.
    thanks voor de uitleg!

    #17961707

    is het apparaatje op je vacuumbox achter het motorblok denk ik.

    #17961708

    Zoals die laatste foto zo zit dat toch dan al als je ook met externe DV rijdt? Ik kan er zo niet echt wijs uit worden nog…….. Wat zou ik tov nu anders moeten doen?

    #17961709

    @opeltje16Vsport wrote:

    ziet er logisch uit. Wat doet die solenoid eigenlijk? is dat het apparaatje wat zo tikt?
    Ik denk dat ik dit ook eens ga proberen.
    thanks voor de uitleg!

    Ja soms hoor je m wel is, de solenoid regelt de boost in de 1 ste en 2de versnelling als ik t goed zeg, zodat je in de 1ste en 2de niet gelijk volle boost krijgt en er dus “makkelijker” mee weg te rijden is als er een leek in de auto zit die niet vaak met hogere vermogens rijd.

    #17961710

    @belgium turbo wrote:

    is het apparaatje op je vacuumbox achter het motorblok denk ik.

    Juistem en vac box

    #17961711

    @frank de jonge wrote:

    Zoals die laatste foto zo zit dat toch dan al als je ook met externe DV rijdt? Ik kan er zo niet echt wijs uit worden nog…….. Wat zou ik tov nu anders moeten doen?

    Bij mij liep die eerst vanaf externe dv naar solenoid en die van het inlaat spruitstuk ook naar de solenoid, nu zit inlaat vacuum direct naar dv

    #17961712

    Ik ga deze mod ook effe uitvoeren , nu wil ik blauwe silicone slangen gebruiken voor het vacuum traject .
    Welke is de diameter hiervan ? Dacht 3 of 4mm .

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.