Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Koelvloeistof resevoir borrelt!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2012 om 10:24 #17244070
Goedemorgen,
Ik ben in het bezit van een opel astra F X1.6SZR uit ’98.
Sinds vanmorgen loopt de temperatuur van me auto gelijk op naar het rooie streepje( dus helemaal naar boven)
en onder de motorkap is me reservoir hevig aan het borrelen! Waar kan dit aan liggen? Doordat me reservoir water
verliest door het stijgende peil, begint het ook te roken, maar ik vermoed enkel dat dit komt doordat het warme water afkoelt.Ik hoop op echt op jullie hulp!
Mvg
Moniem
7 februari 2012 om 10:29 #17956693maar circuleert je koelvloeistof wel gewoon?
7 februari 2012 om 10:32 #17956694Dat weet ik dus niet, want het begint echt hevig te borrelen en T stijgt meteen.
Zeker voor het onzekere wil ik de motor uitlaten…Het was me ook opgevallen dat de jagers
enkel koude lucht blazen en geen warme lucht, terwijl de T-peil op het rode stroopje is.7 februari 2012 om 10:34 #17956695Kan het er ook aan liggen dat er misschien normaal water in de reservoir zit ipv koelvloeistof?
7 februari 2012 om 10:38 #17956696heb je er nu gewoon water in zitten? :wtf
dat bevriest nu toch ;)
dus ook in je blok zit nu allemaal bevroren water, zeker niet slim om hem te gaan starten ;) alles is bevroren dan.
plus dat je waterpomp nu niks kan pompen omdat het bevroren is, die gaat ook kapot dan.7 februari 2012 om 10:39 #17956697met deze temperaturen buiten is het echt af te raden om water in je systeem te hebben ipv koelvloeistof..
het kan namelijk nu zo zijn dat het bevriest, en het daarom neit meer circuleert
7 februari 2012 om 10:41 #17956698als ik jou was had ik hem nu in een verwarmde garage neer gezet, zorgen dat alles dooi is en dan het water er af laten lopen, en koelvloeistof er in doen.
en hopen dat je waterpomp en zo nog heel is ;)dadelijk moet ik dat ook ff bij een auto doen, half koelvloeistof half water, temp meter sloeg ook in 1 keer aar het rooie, maar die had alleen de kachel slangen bevroren.
7 februari 2012 om 10:46 #17956699Ik heb het net ff nagekeken, maar het is gwn koelvloeistof omdat het rood van kleur is!
Dus daar kan het ook niet aan liggen… Waar kan het elders mee te maken hebben?7 februari 2012 om 11:06 #17956700Koppakking eruit..
7 februari 2012 om 11:08 #17956701Kan het niet liggen aan met thermostaat? Voor koppakking, erkomen niet overdreven witte rook uit me uitlaat en
er lekt geen koelvloeistof, enkel dat het keihard borrelt en me temperatuur direct opstijgt naar het maximale7 februari 2012 om 11:20 #17956702Beste,
Ik heb net hetzelfde voor sinds het weekend. De motor temperatuur loopt enorm snel naar het maximale wat power verlies met zich meebrengt en de verwarming blijft ijzig koud. Eenmaal de buitentemperatuur van -10 naar -3 ongeveer zakt doet die het weer prima.
Alleen vervelend als je ’s morgens wilt vertrekken natuurlijk.
7 februari 2012 om 13:02 #17956703doet hij dat wanneer je hem smorgens start, en dus het blok zelf nog steen koud is?
7 februari 2012 om 13:34 #17956704Dan heb je vermoed ik koelvloeistof erin zitten die neit geschikt is voor -10
7 februari 2012 om 13:46 #17956705Ik weet eerlijk gezegd niet welke ze in de garage ze er hebben in gedaan. Ik heb voor mijzelf alvast even de moeite genomen om de thermostaat eruit te halen. Normaal moet deze dicht zijn als ik hem eruit haal, maar bij mij stond die open. Dus deze is ook stuk. Dus hopelijk is het morgen als de nieuwe binnen is hierbij opgelost.
7 februari 2012 om 13:53 #17956706Ik heb net een rondje mee gereden en functioneerde weer als naar behoren, dus ik weet echt niet waar het aan lag!
Wel is het zo dat nu meer dan de helft van de koelvloeistof op is geraakt door het geborrel, want het bleef stijgen totdat het
via de zijkanten begon te morsen. Super bizar, maar morgen ochtend nogmaals proberen en hopelijk komt het enkel door de kvl!Maar echt top dat iedereen probeert te helpen. Het wordt erg gewaardeerd(Y)
7 februari 2012 om 14:15 #17956707Lijkt mijn iets van een koppakking waardoor hij druk opbouwt.
Doe een co test boven je koelwater potje.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
7 februari 2012 om 21:15 #17956708Ben er bang voor inderdaad…
Willem
8 februari 2012 om 07:33 #17956709Ik stem ook voor koppakking…
8 februari 2012 om 14:03 #17956710Ben ook bang voor je koppakking. :hmmz
8 februari 2012 om 14:52 #17956711Ik heb vandaag even tijd gemaakt om alles te controleren en de thermostaat te vervangen.
Hierbij kwam er ook een lek aan het licht waar vrij veel koelvloeistof bij verloren ging. Bij deze ook vervangen en doet het weer prima. Alvast de motor temperatuur. De verwarming blijft echter wel koude lucht. Heb ik misschien de thermostaat verkeerd geplaatst?
Alvast bedankt
8 februari 2012 om 19:55 #17956712denk het niet, ik denk dat je kachelkraan kapot is,
kan komen door de hoge temp. van je kvs.
heb ik al eens eerder gezien, maar dat was een fiatje -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.