Koelvloeistof vraagje

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Koelvloeistof vraagje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243959

    Ik had een donor v6 gekocht.

    En bij dit blok zag je witte aanslag als je de olie dop eraf draaide.
    Compressie gemeten was van 14.5 tot 16.5 oftewel redelijk tot heel goed.

    Het blok ligt nu uit de wagen en de pakkingen her en der waren wat op en die gaan we vervangen. Ook de keringen.

    Als de koppaking eruit lag zou er tog soort van aanslag in de leidingen moeten zitten? Want de leidingen bij het blok zijn gewoon netjes schoon.

    De radiateur was wel zo lek als iets maar dat heeft geen invloed op het blok lijkt me?

    #17955196

    Het gaat om een c25xe uit een calibra

    #17955197

    Nee hoor is niets om je zorgen over temaken is gewoon condens

    gr berry

    #17955198

    Koppakkingen gaan bij de V6 eerder van koelkanaal naar buiten lekken tegen de bak op, dan naar een oliekanaal.

    Olie in de koelvloeistof is bij deze motoren meestal de Warmtewisselaar

    maar als alles verder schoon is, is er nog niks aan de hand.

    16,5bar is wel HEEL hoog, dat kan duiden op olieverbruik

    Willem

    #17955199

    En dat olie verbruik kan dat zijn dat er bijv iets gescheurd is dan?

    Of is het even makkelijk gezegt goed onderhoud doen en erin hangen en maar achter komen?

    #17955200

    Ja je kan m er in hangen.

    Gebruikte motoren zijn zowiezo een Risico als je ze koopt.

    Gewoon een beetje interne lekkage kan het veroorzaken.

    hoge Compressie komt dan door extra dichting door olie..

    ik merk dit ook bij meten van de compressie van de Combo.

    De Goeie Cilinders doen 15bar, en de Slechte doet 17bar..

    Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.