Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dumpvalve monteren
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door
belgium turbo.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2012 om 20:45 #17243934
GSI Racer
DeelnemerAangezien er ooit een dumpvalve op mijn C20LET gezeten heeft, wil ik deze eigenlijk weer terug gaan monteren.
moet ik hier nog iets voor aanpassen, of gewoon erop schroeven en klaar?
aftakking vanaf de intercoolerbuis heb ik er al op zitten, dus daar kan hij zo op geschroefd worden.
de interne klep in de turbo moet dan dicht blijven.
dit had de vorige eigenaar opgelost door er een schroef in te draaien, dat kan ik dan nu dus weer doen neem ik aan.
en dan de vacuumslang die daarop zit gewoon aansluiten op de DV.DV is van Collins.
een van de betere dus ;)wie kan dit bevestigen?
ik had al eens rondgezocht hier, maar kan zo 1 2 3 niks vinden :angelmijn dank is groot! :thumb
20 maart 2012 om 21:38 #17954743RickR91
DeelnemerPM eens naar Andre Botter of Niels?
21 maart 2012 om 10:50 #17954744Corsa_GSi
Deelnemerhttp://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/anleitungen/c20let-blow-off-ventil” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 maart 2012 om 17:02 #17954745GSI Racer
Deelnemer@Corsa_GSi
thanks voor die handleiding :thumbdus als ik het goed begrepen heb: alles aangesloten laten zoals het nu is.
T-stuk tussen vacuumslang zetten, en vervolgens vanaf dat t-stuk naar de DV toe gaan met een vacuumslang ;)
de klep op de turbo zelf kan dus gewoon blijven functioneren dan.wat me wel opvalt, dat terugslagklepje. die zit er bij mij helemaal niet op :wtf
21 maart 2012 om 18:45 #17954746GSI Racer
Deelnemerff updatje:
ik heb hem net ff gemonteerd.
blaast goed af, zo’n ding :jerryenige wat me opvalt is dat je eerst de interne klep van de turbo hoort, en dan pas de externe dumpvalve.
is dat normaal, of doe ik iets verkeerd?21 maart 2012 om 18:47 #17954747dion87
Deelnemer@GSI Racer wrote:
ff updatje:
ik heb hem net ff gemonteerd.
blaast goed af, zo’n ding :jerryenige wat me opvalt is dat je eerst de interne klep van de turbo hoort, en dan pas de externe dumpvalve.
is dat normaal, of doe ik iets verkeerd?heeft mijn z20let ook, en is vrij logisch lijkt me.. meeste druk gooitie uit je interne natuurlijk
21 maart 2012 om 19:57 #17954748david verburg
DeelnemerInterne dicht maken ben je er vanaf
21 maart 2012 om 20:23 #17954749GSI Racer
DeelnemerDavid,
zo had de vorige eigenaar dat ook gedaan indd.
gewoon een schroefje erin gedraait zodat de klep niet meer open gedrukt wordt.
lijkt me voldoende dan??thanks!
vind het zo raar klinken op deze manier :angel
21 maart 2012 om 20:41 #1795475016VCalibra
DeelnemerDat is ook voldoende dat schroefje, had ik toen ook in mn k16 zitten.
22 maart 2012 om 09:37 #17954751frank de jonge
DeelnemerOf een terugslagklepje bij halfords halen. 3 euro ofzo. Waar druk je die schroef in dan Ram? In die uitstulping van die recirc valve?
Mn terugslagklep begint nu lucht door te laten vlgs mij22 maart 2012 om 17:12 #17954752GSI Racer
Deelnemerdie schroef draai je indd in de uitstulping van je recirculatie klep ;)
daar waar normaal de vacuumslang op komt.ga ik zaterdag nog ff fiksen.
motor is me nu te warm :jerrythanks voor de info mannen :wors
22 maart 2012 om 17:41 #1795475316VCalibra
Deelnemeris alleen klote om dat kappie eraf te krijgen omdat het erg krap zit hehe..
22 maart 2012 om 21:05 #17954754GSI Racer
Deelnemertoen ik de motor kocht zat de bout er gewoon van buiten af in geschroefd.
dus gewoon door het pijpje heen waar de vacuumslang op zit zeg maar.
zo had de vorige eigenaar dat gedaan.
dus moet wel weer lukken nu denk ik ;)Vandaag nog ff een :wtf momentje.
DV blies niet meer af.
vacuumslang gescheurd :angel23 maart 2012 om 07:12 #17954755frank de jonge
DeelnemerHoe lang moet die schroef zijn? Want als dat net zo goed of beter werkt als een terugslagklep of blankingplate dan doe ik dat ook.
23 maart 2012 om 11:22 #17954756GSI Racer
Deelnemereen cm of 5 schat ik.
gewoon totdat je de schroef niet meer verder kan draaien ;)
niet met geweld aan knallen uiteraard!24 maart 2012 om 18:42 #17954757frank de jonge
DeelnemerDus gewoon een passende schroef die in dat kleine tuitje kan en die wel voldoende afdicht.
Zal is kijken of ik nog ergens zoeen heb liggen. Heb een schuur vol met die rommel king:
25 maart 2012 om 17:06 #17954758GSI Racer
Deelnemerik heb de mijne gisteren gefikst.
een M4 schroef past er zo inwel een mega gekloot om die erin te krijgen :shock:
25 maart 2012 om 18:15 #17954759frank de jonge
DeelnemerEn 5cm lang ongeveer? Zal is kijken van de week. Mn terugslagklep lekt lucht vlgs mij.
26 maart 2012 om 15:43 #17954760frank de jonge
DeelnemerHoe klinkt het nu dan? Kheb zelf net ff 2 lengtes opgezocht, 1 van 4cm en 1 van 6cm.
26 maart 2012 om 16:05 #17954761GSI Racer
Deelnemer6 cm moet wel lukken ;)
4 is net te kort denk ik.
blaast hard af nu.
ook bij normaal rijden…zal eens een filmpje maken :thumb
26 maart 2012 om 22:02 #17954762frank de jonge
DeelnemerJa, ben benieuwd!. Zal em deze week er ook is indraaien.
27 maart 2012 om 07:21 #17954763dion87
Deelnemerzon schroef erin draaien heeft toch gewoon het zelfde effect als een moertje in je interne dumpvalve stoppen?
alleen wat makkelijker als de turbo al op je blok zit
27 maart 2012 om 09:04 #17954764frank de jonge
DeelnemerJa, en als dat beter werkt fan een terugslagklep dan is de keuze gauw gemaakt.
27 maart 2012 om 09:07 #17954765dion87
Deelnemerja dat zoiezo, maar vind het alsnog een beetje tricky.. ik zie dan liever zon forge afdopplaat erop gaan bij mezelf, ookal vind ik het niet echt erg om met 2 valves te rijden.. dan kan ik nog een beetje klieren met het afblazen :P
27 maart 2012 om 09:58 #17954766frank de jonge
DeelnemerZo’n afdekplaat is idd misschien mooier maar het geklopt om het te monteren heb ik geen zin in. Hoezo spelen met afblazen dan?
Wil straks nog wel met open filter gaan rijden met een afdekplaat/warmte schild. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.