Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motortype’s astra station F
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 12 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
3 december 2011 om 16:22 #17243889
nu de kadett verkocht is en de ascona hopelijk snel ook zit ik te kijken voor een astra F station.
maar wil een 8V en geen 16V
maar je ziet vaak dat er een motorcode bij staat,maar niet word aangegeven of dit nu een 16V of 8V iswie kan me vertellen welke codes er bij een 8V horen en welke bij een 16V
3 december 2011 om 17:16 #17954203opel pedia is your friend
3 december 2011 om 18:16 #17954204ik zou dan gaan voor de c16se (101pk vrij zeldzaam)
de c18nz 90pk of de x16szr 75 pkMario
3 december 2011 om 18:54 #179542058v is:
C14NZ
C16NZ
C18NZ
C14SE
C16SE
C20NE
X16SZ
X16SZR3 december 2011 om 19:17 #17954206kijk daar hebben we wat aan ,mijn dank :thumb
3 december 2011 om 19:36 #17954207Astra- Station 8V motoren:
1.4i: C14NZ: 60pk Singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, Ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde toerental gever) (geen vrijloper)
1.4: X14NZ X14NZ2: 60pk singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: Rotor verdeler of DIS (geen vrijloper)
1.4Si: C14SE 82pk multipoint motor, geen EGR, ontsteking: DIS
1.6i: C16NZ: 75pk singlepoint motor, Vacuum EGR, ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde hallgever) (Vrijloper)
1.6: X16SZ: 71pk Singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.6: X16SZR: 75pk Singlepoint motor, electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.6Si: C16SE: 100pk multipoint motor, geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.8i: C18NZ: 90pk singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: rotor verdeler (Vrijloper)
2.0i: C20NE: 115pk Multpoint motor, Geen EGR, ontsteking: Rotor verdeler (Vrijloper)1.7D: 17D 17DA 17DR: 54/60pk Dieselmotor (Opel) met Rotorpomp (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)
1.7TD: X17DTL: 68pk Deiselmotor (Opel) met Rotorpomp, turbo en intercooler (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)
1.7TD intercooler / TDS: 82pk Dieselmotor (Isuzu) met Rotorpomp, turbo en intercooler (Geen vrijloper)Willem
3 december 2011 om 20:30 #17954208Zo, als je nu nog niet weet wat er te koop is :thumb
4 december 2011 om 07:46 #17954209@wim-v6 wrote:
Astra- Station 8V motoren:
1.4i: C14NZ: 60pk Singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, Ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde toerental gever) (geen vrijloper)
1.4: X14NZ X14NZ2: 60pk singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: Rotor verdeler of DIS (geen vrijloper)
1.4Si: C14SE 82pk multipoint motor, geen EGR, ontsteking: DIS
1.6i: C16NZ: 75pk singlepoint motor, Vacuum EGR, ontsteking: Rotor verdeler (geintregeerde hallgever) (Vrijloper)
1.6: X16SZ: 71pk Singlepoint motor, Electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.6: X16SZR: 75pk Singlepoint motor, electrische EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.6Si: C16SE: 100pk multipoint motor, geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: DIS (Vrijloper)
1.8i: C18NZ: 90pk singlepoint motor, Geen EGR / Vacuum EGR, ontsteking: rotor verdeler (Vrijloper)
2.0i: C20NE: 115pk Multpoint motor, Geen EGR, ontsteking: Rotor verdeler (Vrijloper)1.7D: 17D 17DA 17DR: 54/60pk Dieselmotor (Opel) met Rotorpomp (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)
1.7TD: X17DTL: 68pk Deiselmotor (Opel) met Rotorpomp, turbo en intercooler (geen vrijloper / verzwakte tuimelaars, bij riembreuk geen kromme kleppen)
1.7TD intercooler / TDS: 82pk Dieselmotor (Isuzu) met Rotorpomp, turbo en intercooler (Geen vrijloper)Willem
zo das inderdaad een mooie uitleg
mijn dank hier voor
wil straks een F station hebben ,maar heb weinig goede ervaringen met een 16V,daarom wil ik zeker weten dat ik bij een 8 klappertje ga kijken4 december 2011 om 08:20 #17954210De C18XE C18XEL X18XE en X20XEV varianten kan je Rustig kopen, daar is echt niks mis mee.
Zorg dat je uit de buurt blijft van de X14XE en X16XEL motoren.
Snap dat gezever over die 16kleppers nooit, ik rijdt nu al tijden met alleen maar motoren met 4kleppen per cilinder van Opel, heb er verder geen last mee, ze draaien bijden goed, alleen zijn de 1.4 16V en 1.6 16V gevoelig voor olieverbruik.
Ik heb de 1.6 16V Motor in Mindere staat gekocht, was de prijs ook naar, maar t apparaat loopt nu 2 jaar later nog onverminderd door hoor!! en dan Martel ik deze 1.6 16V motor echt Flink!!
Willem
4 december 2011 om 10:04 #17954211geen manta meer jozef ??
4 december 2011 om 10:15 #17954212@ikdenman wrote:
geen manta meer jozef ??
hahaha nee voorlopig even niet
eerst even een goeie gezindsauto aanschaffen.
ooit komt er wel weer een manta terug :jerry4 december 2011 om 10:32 #17954213Je blijft tenminste wel bij Opel king: het had veel erger kunnen zijn je had bijvoorbeeld ook een Volkswagen kunnen kopen :jerry
Gerrit ;)
4 december 2011 om 10:56 #17954214We hadden afgelopen week de zoveelste Volkswagen aan een touwtje, ik weet niet of je dat moet willen.
Willem
4 december 2011 om 10:58 #179542151125 Klep luchtregeling, is dat de Wervelklep bediening (Alleen de 16V motoren) of de smoorklep??
vind dat een beetje onduidelijk omschreven in Autodata namelijk.
Willem
4 december 2011 om 12:17 #17954216@wim-v6 wrote:
We hadden afgelopen week de zoveelste Volkswagen aan een touwtje, ik weet niet of je dat moet willen.
Willem
Sinds wanneer ben jij zeer actief in het afslepen van VW’s?;)
4 december 2011 om 12:19 #17954217Zijn we al een tijdje hoor..
en dat is VAG algemeen, een Opel blijft bij problemen wel rijdbaar in de meeste gevallen, alhoewel ik laatst een Vectra-C aan een touwtje had, en dat ivm Storing in de Stuurkolom module.
Vag apparaten stoppen gewoon met rijden, in de meest niet ideale omstandigheden.
en dan scoren vooral de diesels goed, nu weer een Caddy SDi met onderwater motorcomputer (wie hangt dat apparaat dan ook onder het paravan!!)
Willem
4 december 2011 om 19:52 #17954218@Gerrit78 wrote:
Je blijft tenminste wel bij Opel king: het had veel erger kunnen zijn je had bijvoorbeeld ook een Volkswagen kunnen kopen :jerry
Gerrit ;)
je heb ook van die idioten die gaan ineens peugeot rijden :jerry :jerry :jerry
maar blijf lekker bij opel,bevalt me prima en de astra F is gewoon een goeie auto.
heb medere stations gehad in het verleden en vind het een goeie pamperbak :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.