waar op te letten bij ombouw automaat/ schakel manta B 1..

Forumindex Forums Techniek Cih waar op te letten bij ombouw automaat/ schakel manta B 1..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243823

    Een vriend van me heeft een manta met een gare 3 bak automaat ..

    We hebben besloten dat de automaat eruit gaat en word vervangen door een 4 bakje ..
    Alles is inmiddels aangeschaft …
    Maar over 2 dingen ben ik niet helemaal zeker en dat is de positie van het pookgat in de tunnel en de positie van de achterste baksteun.
    Zit er verschil in tussen de automaat en de schakelversie ??
    Het gaat om een B 1 van 1977 ..

    BVD

    #17949286

    Tussenas en pookgat zijn anders, achterste baksteun volgens mij ook, heb ooit een keer een 18S automaat omgebouwd naar zescilinder met vijfbak en daar moest het pookgat verzet worden, de tussenas ook en de achterste baksteun is blijven zitten, bij een vierbak moet je denk ik de steunen aan de bodem veranderen óf de baksteun aanpassen, en vergeet de middenconsole en het pedalenstel met koppelingskabel e.d. niet, net als de startblokkering uit te schakelen die bij de automaat hoort dat je ‘m niet kunt starten als ie in R of D staat.

    #17949287

    volgens mij moet je ook een toplagertje in je krukas doen, weet niet of je daar al aan gedacht had? Verder met inbouwmaten ben ik niet bekend.

    #17949288

    Thx voor zover …

    Ik weet wel wat er allemaal nodig is voor de ombouw , dat is het probleem zeker niet , ook dat toplagertje is me bekend ..
    Wil enkel graag weten hoe het zit met dat pookgat en de achterste baksteun //

    Zal een kwestie worden van gewoon doen vrees ik /////

    #17949289

    pookgat van automaat zit volgens mij op de plek als bij een 4bak met lange pook.

    dus mogelijk moet je het gat verplaatsen, en dan zou ik een tunnelbakje van een 4 bak proberen te vinden, 4 bak gare kasco`s zijn er zat dacht ik.

    achterste baksteun ? hoe dat bij een automaatbak zit is mij dan weer onbekend,
    maar volgens mij zijn de bodemplaten verder gewoon het zelfde van de manta`s.

    dus kortweg… losdraaien en passen gaan :thumb

    #17949290

    en ff onthouden die tussen as van die automaat
    is nog n paar knaken waard

    voor een c kadett met 5 bak b.v ;)

    #17949291

    Die tussenas blijft wel liggen hoor …. :thumb

    Ik heb zelf inmiddels ook een B 1 gescoord , ook een automaat .
    Deze wil ik ter zijner tijd ook voorzien van een schakelbak dus als er hier iemand is die de hele handel heeft liggen dan hoor ik dat graag .
    Het hoeft geen 5 bak te zijn , mag wel natuurlijk. :thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.