apk co / lambdasonde

Forumindex Forums Modellen Astra apk co / lambdasonde

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243777

    beste opel rijders

    ik heb even een paar vragen over mijn astra f c16nz

    1.de auto komt niet door de apk om dat de co tehoog is op toeren
    wat zou dit kunnen zijn.
    want als hij stationair draaid is hij wel goed.
    de bougies zijn al vervangen

    de garage zij ook dat de kat stink met de motor op toeren en dat hij dus teveel benzine krijgt.

    bij wie kan ik een opcom setje lenen met verloop naar tech1 om hem uit te kunnen lezen
    man van de garage kon het zelf niet uit lezen en bij opel kost het mijn nu even teveel

    michel

    #17948915

    Waarschijnlijk je lambdasensor. Ff meten of 1 uit een sloper proberen.
    Als die niet goed is kan die ook flink stinken.

    #17948916

    dat hoop ik ook
    morgen even een op de sloop halen.
    en uit laten lezen bij burgersvanbuuren voor €25
    tot nu toe elke keer gezijk met die K*T co bij mijn opeltjes
    maar we zetten door

    #17948917

    wat mag dat ding max kosten op de sloop ??

    en alle lambdasonde’s zijn het zelfde als ik maar die met een draad heb toch

    #17948919

    oke uitlezen werkte niet bij de garage.
    dus is er iemand in mijn buurt die een opco heeft met verloop stekker voor tech1.

    ik ben berijd om best een stukje testuren voor wat info

    michel

    #17948918

    michel kijk eens bij garage boots in schoorl, daar doe ik altijd apk, geen gezeur over co enzo, veel minder gezeur dan andere apk bedrijven. aanrader.

    #17948920

    top daar was ik naar op zoek
    ik weet ook nog een ander adersje
    maar ik hoop het eerst op de goede manier tedoen

    #17948921

    Ik heb ook altijd problemen met de CO. Dus hang er ieder jaar een andere kat van de sloop (ongeveer €80) onder…kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.

    #17948922

    Uitlezen hoeft niet om je lambda te checken.

    Een multimeter gebruiken….
    Ff de zoekfunctie gebruiken, heb al 100 keer uitgelegd hoe het moet.

    #17948923

    top heb hem gevonden

    Die lambda moet gewoon pendelen tussen de 0.1 en 0.9.

    Meten met een warme sensor, als die koud is zal die een tussenwaarde geven van 0.45. Tot de motor op temp is.

    Zo kun je hem meten.

    morgen meteen doen

    michel

    #17948924

    Je doet het zelfde als bij elke andere lambdasensor.

    Je meet, met een multimeter, op de plus draad van je lambda. Vaak is dat gewoon de zwarte draad.
    Massa maak je op de carosserie, of accu -.

    Bij een koude lambda moet ie 0.45V aangeven.
    Als ie op temperatuur is zal die schommelen van 0.1 naar 0.9 volt.

    Een kapotte sensor pendelt niet of nauwelijks.

    ik heb hem nu helemaal

    michel

    #17948925

    @RISL wrote:

    Ik heb ook altijd problemen met de CO. Dus hang er ieder jaar een andere kat van de sloop (ongeveer €80) onder…kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk.

    Het helpt ook niet als je m Direct voor meten even een Minuut op 4500 a 5000 toeren houd, werkt bij mij altijd prima!!

    en wat zou de rede zijn van het kapot gaan van de Kat??

    Willem

    #17948926

    @okkie-001 wrote:

    Je doet het zelfde als bij elke andere lambdasensor.

    Je meet, met een multimeter, op de plus draad van je lambda. Vaak is dat gewoon de zwarte draad.
    Massa maak je op de carosserie, of accu -.

    Bij een koude lambda moet ie 0.45V aangeven.
    Als ie op temperatuur is zal die schommelen van 0.1 naar 0.9 volt.

    Een kapotte sensor pendelt niet of nauwelijks.

    ik heb hem nu helemaal

    michel

    Ik heb het vermoeden dat als ie stationair goed is, dat ie na een minuutje op +/- 4500 a 5000 toeren onbelast wel goed is…

    Ik heb dit ieder jaar met de Vectra, komt vooral doordat er een metaal kat onder zit, en er niet al te veel kilometers worden gemaakt, zeker niet naar het APK station, dat is allemaal binnen door, en een korte afstand.

    Willem

    #17948927

    oke ik zal het melden aan de garage

    toen ik naar een garage ging om hem uit telezen zijden zij al meteen dat cilinder 4 niet helemaal mee liep
    en dat het een verbrande klep kan zijn of een lekke koppakking en dat uitlezen geen zin had.
    mijn kleppen tikken ook als hij koud is.
    en in de loop van de week word er ook nog een compressie test gedaan om naar de 4de cilinder.

    de garage zij ook dat de CO iets van een % of 4 had.
    en mijnauto wordt alleen voor stadsverkeer gebruikt
    en komt misschien maar 1 keer in de 1 maand op de snelweg om lang durig snel terijden

    michel

    #17948928

    @ wim-v6, ik heb het idee dat de kat gewoon verbrand wordt door de LPG.

    #17948929

    gas is om te koken en niet om te rijden

    michel

    #17948930

    Daar zal ik aan denken, als jij voor €60 of meer je tank voltankt en ik voor €20… :jerry

    #17948931

    @RISL wrote:

    @ wim-v6, ik heb het idee dat de kat gewoon verbrand wordt door de LPG.

    Dat hoort niet!!

    Ik heb een Z18XE Vectra met een Koltec 2e type LPG istallatie (2002) in onderhoud, nooit last mee..

    Willem

    #17948932

    Wim: dat zal wel maar ik heb er ook al verscheidene moeten vervangen omdat de brokken in de pijp kwamen. met als gevolg: als een ouwe lul rjden. Die van mij is leeg en blijft leeg :jerry nu heb ik nergens last van, ook bij de APK. Zit er zelfs ruim onder…….

    Rik :)

    #17948933

    maar zo veel rij ik niet max 200km in de week.
    voor mijn werk heb ik een werk bus van de zaak

    #17948934

    Met lege kat kom ik er ook niet doorheen :???:

    #17948935

    is er inmiddels een oplossing voor dit probleem?

    #17948936

    eeuuuhh ja :D

    de kleppen tikte ook en had geen zin meer in de astra
    en heb daarom een astra G gehaald.

    en al 2x zonder grote problemen door de keuring

    michel

    #17948937

    Als steeds je Kat kapot gaat op LPG gaat er iets GOED mis met de Afstelling van je gasinstallatie..

    Willem

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.