Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ff voorstellen.( ex.fearles)
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 09:10 #17243645
Ik zal mij hier ook ff voorstellen en de auto showen.
Ik ben Jeroen 34 jaren jong en heb sinds ander halve maand de corsa van Fearles in mijn bezit.


De auto is bij jullie wel bekend, de enigste mod,s die ik eraan heb gedaan is een ander stuur monteren :wors
Ook ligt er een setje 16inch speeldline velgen klaar om gespoten te worden.

Op het moment staat de corsa stil omdat de gaskabel is gebroken,deze is vervangen maar ik heb het idee dat er wat onderdelen missen zal hier over later wat foto,s posten in een ander topic.
27 november 2011 om 10:15 #17947170Hey Jeroen! Mooi dat je je hebt aangemeld hier.
De gaskabel is gewoon van een universele fietskabel.
Deze heb ik express lang gelaten omdat ie anders heel stroef zou gaan.
Ik denk dat je het beste een dikke binnenkabel kan pakken (voor een brommer bijv) en dat gebruiken. Die knappen minder snel als een fietskabel.Voor de rest is ie nog helemaal goed?
Ik mis de snelheid van het motortje wel :wub27 november 2011 om 10:20 #17947171Cool, welkom op het Forum jeroen!
De trackslet’s back :D :thumb27 november 2011 om 10:31 #17947172Welkom jeroen!
Lijkt me best een beetje raar voor fearless om dagelijks met zijn oude liefde te worden geconfronteerd :D
Nu nog samen uitvechten wie de avatar van die mad-max corsa mag hanteren, hahahah :kewlpicsPaulers
27 november 2011 om 10:34 #17947173Uit die auto heb ik ooit een ubergare C16XE staan hijsen…
De auto hebben we toen opgehaald met kapotte motor, vanuit utrecht, op 2 cilinders, en de olie zeek overal langs het blok uit haha..blijft maar terug komen hier, dat apparaat.
hij is wel Flink opgeknapt intussen haha..
Veel plezier ermee.
willem
27 november 2011 om 10:46 #17947174Hey Fearless,
Ik heb er al een kabel van een bromfiets inhangen maar de reactie gaspedaal/gasklep is niet echt super.
Als ik het pedaal intrap komt hij niet meer naar boven terug.( misschien dat het pedaal of de veer kapot is.
Maar voor de rest gave billekoek auto!
Ga er wel nog wat dingen aan veranderen:
-andere bak een langere.
-qsp stoelen en gordels.
-semislicks.
-en een keer naar Freddy cane om er alles uit te halen want ik denk dat er meer vermogen in zit.27 november 2011 om 10:56 #17947175Hell yeah!
Met een langere bak wil die tot ver over de 200!
Ik had hem zonder terugslag veren gemonteerd, doordat die kabel lekker lang was was die super soepel en kwamen de kleppen terug door hun eigen veertjes op de carbjes.
Eerder liep ik te klooien met korte kabels, maar dat maakte hem zeer stroef en het gas bleef dan hangen.
Later maakte ik die hele lange kabel, zoals jij m van mij over nam.
Dat was echt super, zo fijn gasgeven had ie nog nooit eerder gedaan.Ben benieuwd naar wat je dr van maakt, en wat freddy nog kan doen. Zal zeer zeker nog meer power uit te krijgen zijn. Die carbjes zijn van alle kanten nog af te stellen. king:
27 november 2011 om 11:06 #17947176:thumb
Ik denk dat ik de kabel er te strak zitten heb zitten (met strak is ook niets mis mee…..)
De auto topt nu op een krappe 190/200kmh
maar ik wil eens kijken wat hij doet met een langere bak,ik heb hier een f28 6 bak ligen maar denk niet dat deze het gaat worden ben nog aan het peinzen voor iets anders,suggesties welkom.27 november 2011 om 11:10 #17947177Ah, dit is het beestje wat ik dus net heb gemist pas geleden :P
@Jeroen: je buren zullen ook wel denken; waar is hij nu weer mee aangekomen :P27 november 2011 om 11:20 #17947178Klopper,
Ze zijn wel iets gewend van mij:
-corrado vr6 turbo.
-smart 4/4 brabus.
-subaru impreza wrx 2004 372pk 452nm koppel.



standaard gekocht daarna voorzien van:
td05 18g turbo met 7cm achterhui en gepoort.
tial 50mm bov.
aem ecu.
660cc injectoren.
autobhan 88 fmic.
apexi air intake.
turbo blanket.
koudere bougies.
samco slangen.
k-sport big brake kit 8pots klauwen met 330mm schijven.
bc racing onderstel.
veerpoot bruggen voor en achter onder en boven.
rota p1 18inch gun metal velgen.
qsp short shifter
aem seriasl gauge.
apexi rsm
apexi avcr boost controller
Hks japstyle einddemper.
supersprint up en down pipe
invidia open midden pijp alles 2,5 inch zonder cat.
lage achterspoiler.
sti splitters en voor lip mistlamp kappen(op foto zwart later grijze gekocht)
en nog veel meer.
Auto is in januari verkocht en binnen een paar maanden door de (huidige eigenaar) af getrapt.-subaru forester s-turbo +/-200pk boodschappen hok.
forge dumpvalve.
turbo druk op 0,8 bar gezet.
voor de rest fully loaded.

ps.hun dochter reed een knal roze peug 206….
27 november 2011 om 11:27 #17947179Huidige bak is een f16 CR (close ratio)
een wr is ook zo gevonden, kosten gemiddeld 50 tot 80 euro. Dan heb je een lange bak27 november 2011 om 11:28 #17947180F18+ van een diesel!!
haha, 1700 toeren bij 120km/u
27 november 2011 om 11:37 #17947181hahahaha,ik ga eens kijken voor een wr en anders ga ik de 6 bak er een keer onder lepelen.
27 november 2011 om 11:40 #179471826 bak is korter dan een gemiddelde F18WR,
daarbij komt dat de (getrag) F28 flink meer interne wrijving heeft, net als de andere Getrag bakken.. (F23 F25 F35)
De Getrag zusjes zijn ook VELEN malen zwaarder als de Opel bakkies (F18 F20)Dat houd in dat je niet al te veel winst zal boeken met deze 6bak op een C20XE…
Willem
27 november 2011 om 14:15 #17947183idd gewoon een f16 of f18 wr bak eronder doen! En mooi dat die mooie corsa op het Opelforum blijft rondzwerven :wub
27 november 2011 om 15:10 #17947184Is het eigenlijk ook mogelijk om bakken te combineren? Korte 1 en 2 bij een lange 3, 4 en 5?
27 november 2011 om 18:09 #17947185Helaas lastig, enige wat wel uitwisselbaar is is de 5e gang, voor de rest moet de bak uit elkaar..
Willem
27 november 2011 om 18:35 #17947186leuk, een Opel die naar een volgende liefhebber gaat !!
Welkom hier !!!
Rik :)
27 november 2011 om 18:45 #17947187welkom jeroen
en als ik me er mee mag bemoeien een koppelingskabel van een schakel brommer is iets dikker en sterker, voor de montage even de binnenkabel uit de buitenkabel trekken, goed in de kettingvet en dan weer terug rijgen nu monteren zo lang mogelijk en dan maar hopen.
en uhmmmm fearless…..je verkoopt je car maar je houd het icoontje?? was dat nou?
27 november 2011 om 20:57 #17947188Tribute aan de auto waarschijnlijk :P
27 november 2011 om 21:14 #17947189200pk sterke forrester als boodschappenwagen :wtf
Maar welkom hier, en veel plezier op het forum en met de corsa, dat ding is dik! :thumbup
28 november 2011 om 19:29 #17947190foto,s van mijn oude liefde toegevoegd.
forester s-turbo heeft stock al 177pk,turbodruk ietsje omhoog en je zit zo aan de 200 pk,met een open uitlaat zit je zo op de 200/220 pk.
28 november 2011 om 19:51 #17947169Hey, welkom hier!
Heel stoere wagens, en de tracksl*t van Fearless is een hele leuke opvolger!
Veel plezier hier op het forum.29 november 2011 om 07:34 #17947191met die kabels niet langer liggen kloten!
gewoon naar een fietsenmaker gaan, en versnellingskabel halen!!ff plaatje om het verschil te laten zien,

dit is buitenkabel voor de rem! de kabel is eigenlijk gemaakt van een soort ringen systeem, deze is ook goed flexibel! nadeel is, deze is bij belasting dus ook intrekbaar!in vergelijking met een versnellingskabel die gemaakt is van lange ijzer draden die gewoon horizontaal mee lopen heb je hier dus geen last van! , kabel is stijf, krimpt niet etc! ,gebuik aan het einde van de kabel ook kunstof eind busjes om de buitenkabel, geen metalen!

en over smering van de binnenkabel in de buitenkabel, GEEN KETTINGVET GEBRUIKEN!!!!!
ook geen wd40, de meeste fietsenmakers hebben wel een busje PTFE SPRAY te koop, dit smeert de kabel uitermate goed!
gewoon kettingvet of vet word taai, hard, dus je kabel gaat stroef lopen!
wd40 gebruiken sommige ook om te smeren, maar met deze koude wintermaanden heb je alsnog een probleem, het spul bevriest namelijk!!hopelijk kun je hier een beetje wijs uit worden, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel via een pm ofzo!!
29 november 2011 om 18:32 #17947192Bedankt voor de tip :thumb
Ik ga zaterdag weer verder met het kabel avontuur. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.