Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Heeft een grotere gasklephuis merkbare eigenschappen?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243544

    Hallo,

    Op ebay vond ik een advertentie waarin opgeboorde gasklephuizen ( X25XE vectra b) worden aangeboden, ze zijn dan van 64 naar 68 mm opgeboord en gepolijst.
    Hier is de link: http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=150698861787&cmd=VIDESC&index=20&nav=SEARCH&nid=90827882652″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Mijn vraag: merk je er wat van?
    Of is het een beetje onzin?

    Groetjes,
    Sander

    #17946174

    staat er ook op op marktplaats voor 75 euro,of het werkt weet ik niet… :D

    #17946175

    Meer lucht is meer vermogen.
    Maar ik weet niet waar de ‘flessenhals’ ligt in de motor, dat kunnen natuurlijk verschillende dingen zijn (inlaat, gasklephuis, inlaatspruitstuk, klepopeningen).

    Alleen als het gasklephuis de flessenhals zou zijn, merk je hier iets van, lijkt me.

    Volgens mij is de inlaat de grootste restrictor, als je die zou wegnemen, zijn de kleppen de ‘restrictor’, daarom heeft een 16v vaak wat meer vermogen dan een 8v of 12v. Vroeger werden klepopeningen ook nog wel eens vergroot, daar hoor je nu nooit meer iets van eigenlijk.

    Dit heeft dus eigenlijk alleen zin als je het hele inlaattraject zou aanpakken.

    #17946173

    Nouw ik heb al geforceerde koude lucht, er loopt een dikke buis van de voorkant onder naar de luchtinlaat, de filter is een open luchtfilter in een grote Koker waarop die buis is aangesloten. Dit werkt prima, merkte wat verbetering! En geen tering herrie onder de motorkap omdat die opening dus onder de auto hangt!
    Maar precies wat je zegt RISL! Waar zit die trechter, kan het gasklephuis zijn maar ook het inlaattraject. Weet iemand misschien wat de flessenhals is op een v6?

    #17946172

    Ik heb er verschillende. De 68mm variant is niet echt een enorm verschil, maar de dip die rond de 3000 toeren zit is dan wel weg.
    Vanaf 4500 toeren merk je wel wat verschil.
    Chip erop maakt veel meer verschil. (verbruik dan ook)

    70 mm (maximaal zonder waterkanaal) en de 73 mm zijn wel een groter verschil, laatste heb ik niet getest en is ook niet veel gasklephuis meer van over.:)

    Vaak is het een combinatie van, die het succes maken. Inlaat zelf is ook op enkele plekken flink aan te pakken.

    Maar goed, dan moet je de uitlaat ook eigenlijk doen, en dan kun je….en dan…en dan…blijf je bezig.

    #17946171

    @gupy
    Is die 70mm, dan ook een opgeboorde standaard 64mm?
    En ken je een bedrijf/site die x25xe doet chippen?

    Groetjes,
    Sander

    #17946170

    Ja, 70mm is maximaal om nog genoeg materiaal te behouden voor de aanzuigslang.
    Waterkanalen zijn dan wel open en dienen dus afgesloten te worden.

    Chippen van een X25XE is niet ff omsteken van een eeprom, er wordt eerst een socket ingezet en hierin een programeerbare chip.
    EDS, Kronenburg en Klasen Motorsport zijn wel bekende.

    Volgens mij kan Chargertech in Eindhoven er ook wat mee, maar informeer je eerst even.

    #17946169

    Okej bedankt,
    Ik heb weer genoeg materiaal om te gaan zoeken!
    Groetjes.

    #17946176

    Ben bezig om gasklephuis te vergroten van 64 mm, gebruik daar voor een 68 mm klep van de t.c !
    Groter heeft niet veel zin, dit vanwegen de luchtmassameter die ook een doorgang heeft van 68 mm
    Vergroten in mijn geval, vanwegen de 3,0 L V6 in de Calibra
    Dit word niet opgeboord, maar uitgedraaid, op een draaibank ! 75 euro lijkt me ook een vrij hoog bedrag daarvoor.

    #17946177

    Fasttech in Haaksbergen heeft mijn V6 gechipped.

    http://www.fasttech.nl/chiptuning/contact.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17946178

    @Corsa_GSi
    Heb je daar ook een vermogensuitdraai van gekregen etc?
    Soms doen ze wel eens “zogenaamd” chip tunen en dan blijkt dat die eigenlijk alleen maar meer verbruikt.
    En ben je er tevreden over? hoeveel pk winst heb je gekregen?

    Groetjes,
    Sander

    #17946179

    Yep, vermogens uitdraai vooraf en achteraf.

    Ik ging van een X30XE in een B Vectra met 2.5 programma naar een gechipt programma met K&N paneelfilter.
    186 pk vooraf en 210pk / 330NM achteraf, afgesteld op euro95. Bij afstellen op super+ had er nog ongeveer 20pk ingezeten zeiden ze.

    Auto rijdt er prima mee alweer 20 dkm, dus ja.
    Verbruik is gemiddeld 1 op 8 op LPG, regelmatig met een aanhanger van 1500 kg er achter en veel korte stadsritjes.
    Benzine weet ik niet, want dan zuipt die heel erg omdat dan dat ene pedaal helemaal onderin zit met de sportstand aan :jerry

    #17946180

    Dat is zeer netjes! Ik had op de site gezien dat ze van een 2.5 van 170pk naar 186pk kunnen brengen!
    Ik ga maar eens kijken bij die mannen, ziet er veel belovend uit!
    Bedankt voor de info iig! :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.