Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Motoren › How to’s – Motortechniek 4 Cilinder Benzine › [HOW-TO] – C/X18XE(L) X20XEV X/Y/Z22XE gasklep cartervent.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 november 2011 om 19:00 #17243505
1: CARTERVENTILATIE PIJPJE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
foto van gasklephuis:

Op te boren gaatje (gasklep op zijn kop):
Carterontlgasklephuis.jpg”
Opboren Gaatje Carterventilatie:

Opgeboord:

Gasklep maak ik meestal pas schoon als het gaatje is opgeboord, zodat het vijlsel meegenomen word met reinigen
============================================================================================
2: STAPPENMOTOR:
Zog voor remmenreiniger:

Stappenmotor demonteren van de Gasklep:


Let op deze pakking, meestal blijft ze wel heel, scheurt ze, vervangen, anders valse lucht:


Splitsen van de Stappenmotor:


Gesplitst dit is het Electrische, deel deze gaat VAST zitten:


Dit gaatje goed Reinigen, en daarna dit deel schudden, en voelen / luisteren of het tikt / intern beweegt, ja is goed, nee is vast:

Het mechanische deel, Deze ook reinigen met remmenreiniger totdat deze er zuiver uit komt lopen:

en de boel weer in elkaar zetten, let wel op de rubber ring welke op het mechanische deel zit
============================================================================================
3: Gasklep Reiniger:
Reinig de gasklep zelf GOED met remmenreiniger, pak er desnoods een schuurpapier bij voor het verwijderen van echt vast vuil
Vuile gasklep:


Reinigen:

Als je goed je best doet, komt het geheel er zo uit te zien (ben ook met de borstel in de weer geweest):





Daarna plaats je de STAPPENMOTOR er weer op, en de steuntjes etc etc, en ziet het er weer zo uit:





en heb je dit in je opvangbakje liggen:

Let op, Deze Gasklep komt van een Vectra-B X20XEV welke toen! nog niet eens 100.000km (auto van djjuergen) weg had…. kms zegt niks..
Willem
31 oktober 2013 om 10:29 #1794556215 januari 2014 om 08:54 #17945563Schrikbarend die voorbeelden. Dat had ik nog nooit gezien! :wtf
15 januari 2014 om 22:26 #17945564Dit is eerder regel dan uitzondering, meestal zit de buis van beneden naar boven ook vol sludge.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
15 januari 2014 om 22:41 #17945565die olie afscheiding was toch een modificatie? maar dat is dus als ik het goed zie ook niet goed?
30 januari 2014 om 17:34 #17945566die olieafscheider is nog erger als de normale situatie, een tijdelijk lapmiddel, zoals je ziet.
willem
4 december 2015 om 12:08 #17945567Super bedankt voor de HOW TO ga morgen meteen lekker aan de gang.
Dat het zo sludge word he van de Carter ontluchting pfff2 januari 2018 om 18:29 #18351309Goedenavond,
Zou je misschien de foto’s opnieuw erbij willen zetten?
Daar zou ik ontzettend mee geholpen zijn!
Alvast bedankt!
Daan :yahoo:16 april 2018 om 19:37 #18355077helaas werken de foto;s niet meer
16 april 2018 om 22:28 #18355082Ik heb de foto’s van de how to aangpast.
18 juli 2020 om 11:08 #18379771Vraagje welk diameter boortje gebruik je ? Mag deze evev groot zijn als binnen diameter pijpje? Mvg jasper
19 juli 2020 om 11:33 #18379914Standaars is het gaatje 2 mm en die kan je het beste opboren naar 3 mm dan raakt ie niet zo snel verstopt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.




