Launccontrol/rev limiters schadelijk voor je turbo/motor???

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Launccontrol/rev limiters schadelijk voor je turbo/motor???

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243397

    Hallo allemaal,

    Zoals de titel al zegt zijn rev limiters schadelijk voor je motor, turbo en einddemper? Meende wel eens gelezen hebben dat de druk van de knal terug kaatst op de turbo. Echter zijn hier meningen over verdeeld. Sommige zeggen weer dat de druk van de knal niet tot zover komt.. Ben hier wel benieuwd naar, is wel leuk om te hebben eigenlijk, alleen als onderdelen er niet onder hoeven te lijden natuurlijk!!!

    Hier een link van een skyline met een bee r rev limiter :jerry http://www.youtube.com/watch?v=nJibb4sbCR4&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groetjes Ram

    #17944386

    getikt zeg ik je!! die skyline!!

    al heb je zon wagen heb je geen vuurwerk meer nodig hahaha

    #17944387

    Die skyline is prachtig ja hahahaha hoor die alarm gaan :jerry

    #17944388

    is maar goed dat ik dat neit heb, de buurt zou er gek van worden hahaha

    #17944389
    #17944390

    Opknappen zal je blok er niet van denk ik….

    Willem

    #17944392

    wat gebruiken ze dan in de rallycross.
    als ik in valkenswaard ga kijken bij een ek ofzo, dan klappen die grote jongens ook nogal.
    en dat gaat ook gewoon goed.

    groeten.

    #17944393

    Ja precies, ze zeggen juist dat het bescherming biedt aan je motor. Sorry trouwens voor de dubbelpost. Me broer zou nog op het skylineforum navragen over de launchcontrol… Al die dikke honda’s van Sneaky hebben t ook haha, egt gruwelijk…

    Groetjes Ram

    #17944391

    bij launchcontrol loopt je motor gewoon en wordt hij via de hardware/software op het gewenste toerental gehouden, terwijl jij volgas geeft.

    bij een revlimiter wordt de ontsteking onderbroken en komt al het onverbrande spul bij je turbo die gloeiend heet is, dus dan krijgt die wel wat te verduren ja.

    #17944394

    Juistem…..gewoon zo afstellen in een bepaald toerengebied die je eigenlijk normaal net niet aan tikt.

    Had zelf een Omex met launchcontrol. Was wel grappig af en toe het knopje tijdens het rijden indrukken en gasgeven.
    Knal+ steekvlam.

    Niet te veel mee spelen, kan nooit goed zijn.

    #17944395

    Vroeger deden ze dat wel zonder poespas, gewoon tijdens het rijden even van contact af, gelijk weer op contact en volgas.

    Harde knal+steekvlam gegarandeerd. :thumb

    en meestal geen uitlaat meer.

    #17944396

    :jerry

    #17944398

    Klapt er flink op los idd.
    Bijna net zo hard als mn motor ook doet :jerry

    #17944397

    Wat is er Ram?

    Is het te rustig in Den-Haag? :D

    Ravi

    #17944399

    kippenvel krijg ik daar altijd van :wors

    ik denk dat het voor je Calibra niet echt lonend is.
    is meer iets voor dragracen enzo, niet?

    stoplichtsprintjes wint je toch, met of zonder LC :jerry

    #17944400

    @ Ravi: nee niet te rustig maar al die hondas hebben t en ze blijven gaan haha. dus vroeg me af of t nou egt zo slecht is als dat ze zeggen mja hehe.. en handig voor degene die van bumperkleven houden.. 1 x knallen en ze houde afstand..

    @ gsi racer: denk idd dat het voor de cali niet zo handig is hehehe

    #17944401

    Bij honda’s kunnen ze het in de ECU programmeren. Ik heb al een aantal jaren MSD met 2 step module voor de launchcontrol en eindbegrenser. Nu zit het op me LET en bevalt prima.

    http://m.youtube.com/#/profile?user=CorsaC20NE&v=_QM8IImun6M&view=videos” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vlammen zie je alleen in het donker ook omdat me uitlaat zo schuin loopt.

    Maar jij hebt vrij programmeerbaar toch? In de rallye gebruiken ze anti lag system om turbo’s op toeren te houden dat schijnt nogal slecht te zijn maar dat komt ongetwijfeld omdat er elke keer als het gas los word gelaten er flinke klappen uitkomen en bij launch control word het veel minder gebruikt.

    Ik zeg doen!!

    #17944402

    ik zie geen filmpje :wtf

    #17944403

    @Corsa16V wrote:

    Bij honda’s kunnen ze het in de ECU programmeren. Ik heb al een aantal jaren MSD met 2 step module voor de launchcontrol en eindbegrenser. Nu zit het op me LET en bevalt prima.

    http://m.youtube.com/#/profile?user=CorsaC20NE&v=_QM8IImun6M&view=videos” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vlammen zie je alleen in het donker ook omdat me uitlaat zo schuin loopt.

    Maar jij hebt vrij programmeerbaar toch? In de rallye gebruiken ze anti lag system om turbo’s op toeren te houden dat schijnt nogal slecht te zijn maar dat komt ongetwijfeld omdat er elke keer als het gas los word gelaten er flinke klappen uitkomen en bij launch control word het veel minder gebruikt.

    Ik zeg doen!!

    Hey dat is bij de sluiproute tussen metro station pernis en shell :jerry

    #17944404

    Heerlijke weg om even te testen als er weer wat nieuws op zit!

    #17944405

    nu wil ik het filmpje ook wel zien :vertag :D

    #17944406

    idd wat GSI racert zegt ^^

    #17944407

    http://m.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&client=mv-google&v=_QM8IImun6M” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Via me Iphone deed die andere link het wel maar niet via de laptop. Bij deze de goede.

    #17944408

    je moet ff die m weg halen voor youtube dan werkt hij ook op pc ;)
    http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&client=mv-google&v=_QM8IImun6M

    wel vet filmpje :D

    #17944409

    cool :thumb :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.