Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › kachel radiator lek
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door
aad102.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2011 om 20:53 #17243369
flipje13
DeelnemerHallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een corsa B van 1997 met isuzu motor. Echter mijn kachel radiatoris stuk, Is het idd zo dat dan het hele dashboard eruit moet of kan ik volstaan met de onderste 2 plastic luchtbehuizing weg te halen. Deze heb ik al verwijderd en kijk tegen de onderkant van de radiator aan maar ik weet niet hoe ik hem eruit kan halen.
Heeft hier iemand een antwoord op16 november 2011 om 16:44 #17943994aad102
Deelnemerhet boek ‘jetzt helfe ich mir selbst’ voor corsa vanaf ’93 schrijft hetvolgende:
1. Koelmiddel aflaten
2. Koelslangen kachelradiator vanuit motorruim loshalen
3. Alleen met servokoeling en 16v: afdekking bij voetenruim bestuurderszijde, ‘crash-strebe’ losschroeven en naar 1 zijde draaien
4. Links en rechts luchtverdeelkanalen demonteren, 5 schroeven
5. Luchtbehuizingbodem wat naar voren halen en zijdelings in de richting van het voetenruim aan bestuurderszijde eruit ‘schuiven’
6. Tussenbodem luchtbehuizing losschroeven, naar onder klappen en tevens via het voetenruim bestuurderszijde eruit ‘schuiven’
7. Bodem bedekken met oude lappen tegen knoeien van achtergebleven koelmiddel
8. Kachelradiator uit de behuizing naar voren halen en naar links draaien
9. Aansluitleidingen voorzichtig naar binnen geleiden
10. Inbouwen geschied in omgekeerde volgorde.Ps zelf vertaald dus er kunnen taaltechnisch wel wat foutjes inzitten :)
succes en ik lees graag of je er iets aan hebt gehad.
16 november 2011 om 17:01 #17943995flipje13
DeelnemerDank je wel. Ik ga het zaterdag uitproberen. Klinkt niet zo moeilijk.
16 november 2011 om 17:28 #17943996Jurgen
Deelnemer@aad102 wrote:
het boek ‘jetzt helfe ich mir selbst’ voor corsa vanaf ’93 schrijft hetvolgende:
1. Koelmiddel aflaten
2. Koelslangen kachelradiator vanuit motorruim loshalen
3. Alleen met servokoeling en 16v: afdekking bij voetenruim bestuurderszijde, ‘crash-strebe’ losschroeven en naar 1 zijde draaien
4. Links en rechts luchtverdeelkanalen demonteren, 5 schroeven
5. Luchtbehuizingbodem wat naar voren halen en zijdelings in de richting van het voetenruim aan bestuurderszijde eruit ‘schuiven’
6. Tussenbodem luchtbehuizing losschroeven, naar onder klappen en tevens via het voetenruim bestuurderszijde eruit ‘schuiven’
7. Bodem bedekken met oude lappen tegen knoeien van achtergebleven koelmiddel
8. Kachelradiator uit de behuizing naar voren halen en naar links draaien
9. Aansluitleidingen voorzichtig naar binnen geleiden
10. Inbouwen geschied in omgekeerde volgorde.Ps zelf vertaald dus er kunnen taaltechnisch wel wat foutjes inzitten :)
succes en ik lees graag of je er iets aan hebt gehad.
Beetje dubieuze titel als je het mij vraagt :jerry
19 november 2011 om 18:04 #17943997flipje13
DeelnemerEn ja hoor, het is gelukt. Precies zoals aad102 uitgelegd heeft.
Bedankt. :thumbup20 november 2011 om 19:24 #17943998aad102
Deelnemerhoi hoi
goed nieuws dat het gelukt is!
Grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.