Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra 1.8 I Sport 16V 1995 Hoog stationair toerental

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243252

    Hallo, allemaal! Vorige keer hebben jullie mij goed kunnen helpen en nu ben ik wederom op zoek naar jullie advies. :D

    Mijn Astra heeft een te hoog stationair toerental bij een warme motor. Ik heb de EGR goed schoongemaakt en ondanks dat blijft hij hoog (1500rpm). Ook schommelt het toerental soms.

    Mijn vragen zijn; Wat kan ik nog meer nakijken/schoonmaken en wat is eigenlijk een goed stationar toerental? Is het misschien een probleem met de ECU of moet ik een nieuwe EGR kopen? :hmmz

    grt Mark uit Den Helder

    #17942254

    Stappenmotor ook al schoongemaakt? Stationair is iets rond de 750 toeren.

    #17942255

    :( Nu komt de leek weer in mij op. De stappenmotor is het electronische deel dat aan de EGR vast zit toch? Want die heb ik ook schoongemaakt. PS: ik ben een beginner…

    #17942256

    EGr, dan heb jij de x18xe motor toch?

    Stappenmotor regelt het stationair toerental en zit aan je gasklep vast, hier staat beschreven hoe je die schoonmaakt inclusief stappenmotor.

    #17942257

    Heb een 1.8 ecotec motor

    Waar is die beschrijving?

    #17942258

    Ik heb net weer even onder de motorkap gekeken en zag dat er een gaatje zit in een slangetje dat aan het gasklephuis zit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Zal morgen sowieso een nieuwe halen en laat het je weten of daarmee het probleem is opgelost.

    En, na wat onderzoek blijkt dat ik de stappenmotor ook al had schoongemaakt, wist domweg niet dat hij zo heette.

    iig bedankt en laat het je weten

    grt Mark

    #17942259

    Nog wel wat twijfel. Heb net het slangetje wat ingekort maar het mag niet baten. Heb de minpool van de accu paar minuten los gehad in de hoop dat de ECU zich kan inlezen op de nieuwe situatie.
    Sowieso zal ik het slangetje vervangen.

    Waar kan ik evt nog meer naar kijken? Ik heb het idee dat de motor ergens valse lucht aanzuigt, maar weet niet waar ik nog meer naar kan kijken? :hmmz

    #17942260

    En de carterontluchting in je gasklephuis? zoals in de handleiding? Toen bij mij de carterontluchting slang gekniekt zat liep die erg vaag te doen toen ik hem startte.

    #17942261
    #17942262

    Heel heel heel erg bedankt Willem. Zal komende weekend er mee aan de slag gaan! :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.