Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › mag weg.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 november 2011 om 19:10 #17243228
…
12 november 2011 om 20:04 #17941941Er is niks aan de hand.
Elke auto heeft dit met deze temperaturen als je de motor koud start.Rik ;)
12 november 2011 om 21:20 #17941942Rik, dat klopt niet helemaal.
Heeft bijna geen auto, enkele maar en die enkele hebben het maar een beetje.12 november 2011 om 21:23 #17941943Nou….die van mij doet dat ook zo hoor!
En kwam vanmorgen de Ferrari 599 GTO van de buurman van een collega bewonderen en die had dit nog veel meer! Zal daar binnenkort een filmpje van posten, maar dat ding stond echt ongelofelijk te dampen/roken.12 november 2011 om 22:09 #17941944Mijn 1.3n D-detje doet ’t ook maar ben blij te horen dat ’t niets is :thumbup
12 november 2011 om 22:26 #17941945tja, en de mijne doet het ook………
Rik ;)
13 november 2011 om 00:11 #17941946mijn kadettje doet het ook als het koud is (wel iets minder dan op je foto)…
En zo te horen kan het geen kwaad13 november 2011 om 05:37 #17941947Tja, dan gaat het dit niet worden, ik zie het anders, toch bedankt hihi!
13 november 2011 om 05:46 #17941948Ik moet zeggen dat ik bijna elke Opel zie roken met deze temperaturen.Of het nu een Astra G is of een Astra F of een Kadett,roken doen ze.
Mijn vorige Astra G rookte ook met deze lage temperatuur.De Volvo V40 die we nu hebben doet het weer niet.
Zal wel aan het type motor liggen,denk ik.13 november 2011 om 07:40 #17941949Opzich is dit vrij normaal, als jij zelf die ochtend fluiten buitenloopt komt er ook een wit pluimpje uit je eigen mond. Nu is het zo dat waneer de auto stationair vrij veel ademt, veel gassen uitstoot je dit heel goed kunt zien hebje een auto die minder gassen uitstoot zul je het minder zien.
13 november 2011 om 07:42 #17941950Ja, het is gewoon water (condens) wat je ziet dampen, daarom is het ook alleen als het erg koud is.
13 november 2011 om 07:55 #17941951Een Koude motor loopt erg rijk, dit zie je inderdaad aan de dikke witte damp wolk uit de uitlaat, als de boel een beetje op temperatuur is en van zijn koudloop afgaat word het al Veeel minder..
is ook verschillend per motor trouwens, en verschillende met en zonder katalysator, Zonder katalysator is dit ergers als dat je MET katalysator rijdt.
Mijn kadett station (1.6i singlepoint C16NZ motor) deed dit ook best erg hoor..
Mijn 1.2 (SC) deed dit ook wel heel erg als ie op de Choke stond (gebruikte de Choke bijna nooit, t apparaat bleef altijd zonder gebruik Choke stationair draaien, gebruikte m om m iets vlotter warm te laten worden).
Zie er niks raars aan.
Willem
13 november 2011 om 15:52 #17941940Dat bedoel ik, ik zie het anders.
Maar merk verder niks, dus is wel ok!
16 november 2011 om 18:07 #17941952Prima hoor….
Zat laats achter een Citroën DS met een 2.2 injectie motor, daarbij was heel de straat wit van de Waterdamp..
Volledig normaal…
Willem
16 november 2011 om 18:25 #17941953Mijn Ascona dampt ook wat af met dit koude weer :)
16 november 2011 om 18:41 #17941954Dan nog maar te zwijgen over de LPG stokers…
Willem
16 november 2011 om 18:52 #17941955Ik zet ’s morgens de hele straat in een grijze damp :P
16 november 2011 om 18:57 #17941956@wim-v6 wrote:
Dan nog maar te zwijgen over de LPG stokers…
Willem
Hahaha, nou, ik ben er zo een.
Ik zal wel eens proberen een foto te maken van mijn rokerij s’morgens :jerryRik ;)
16 november 2011 om 20:24 #17941957milieuvervuilers :swear :jerry :D :D :D
17 november 2011 om 01:30 #17941958Normaalste zaak van de wereld… Als ik vanuit mijn nachtdienst naar huis rij, zie ik bijna alle auto’s met meer rook uit de uitlaat komen… dan wanneer het een hete zomer dag is…
Dan heb ik het nu over -2 graden celsius om 8.00uur sochtends.
17 november 2011 om 07:06 #17941959mijn astra doet het ook.
17 november 2011 om 07:15 #17941960Rijd zelf ook op LPG, als ik start onder de carport, dan is het nog mistiger dan het al was ;)
Ow, en milieuvervuilers? Toevallig is LPG heel wat schoner naar benzine en diesel. Natuurlijk rijd ik daarom geen LPG, alleen om het financieel voordeel :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.