Garrett GT3271 + Spruitstuk van TXautosport

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Garrett GT3271 + Spruitstuk van TXautosport

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243157

    De Garrett GT3271, is dat wat voor op een c20let?

    En het spruitstuk van TXautosport op Ebay, is dat wat?

    http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel-C20LET-Tubular-Turbo-Manifold-T3-T4-Corsa-/380362529143#ht_5841wt_1396″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Bedankt alvast.

    Groeten, Patrick

    #17940792

    Kwaliteit van TX producten is wel ok, ga er ook een berg van gebruiken op mijn nieuwe LET motor.

    Binnenkort ga ik trouwens weer spullen bestellen daar met korting, PM me maar als je interesse hebt.

    Ik ga zelf met een GT3040/3082 rijden en dat zou al goed moeten zijn voor 500+ pk uiteindelijk.

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Zo te zien is een GT3271 goed tot zo’n 420 pk, dus best te doen op een LET.

    #17940793

    turbo op de foto is een twinscroll turbo daar hoort toch een geschijden uitlaatspruitstuk bij (1en 4 samen) (2en 3 samen?)

    #17940794

    spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.
    en de pasvorm……. schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.

    #17940795

    Waarom allemaal 30+series turbo’s eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo’s denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

    en tja dat spruitstuk. had een downpipe van tx op mn let, goed spul geen problemen mee gehad. mja ik heb zo een spruitstuk van friedrich, ze zeggen dat die ook nog wel eens willen scheuren mja, zie ik tegen die tijd dan wel. weet wel dat dp-engineering dikke spruitstukken kan maken, hebben ze mallen voor. maar die kosten volgens mij 7 0f 800 euro. maargoed dat is wel dikste van t dikste..

    groetjes ram

    #17940796

    zoo broer, dus nieuwe plannen…

    als je hulp nodig bent moet je het zeggen he..

    #17940797

    @sw16v wrote:

    spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.
    en de pasvorm……. schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.

    Ervaring mee?
    Heb je fotoos?

    Ben wel benieuwd namelijk ;)

    Heb namelijk een email van die gast dat het gemaakt is in de UK.

    #17940798

    @16VCalibra wrote:

    Waarom allemaal 30+series turbo’s eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo’s denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

    Gewoon omdat een GT30xx (in mijn geval) nogmeer vermogen kan leveren dan 480pk.
    En om snel op te spoelen gooi ik er onderin in de lage versnellingen wel een shotje NOS bij. ;)

    En natuurlijk hangt het er helemaal vanaf waarvoor je de motor bouwt.
    Jij gebruikt hem misschien in het normale dagelijkse verkeer, dan kan ik begrijpen dat je hem snel wilt laten spoelen.
    Ik ga hem op de dragstrip en het circuit gebruiken, dus dan wil je veel power in de hogere regionen.

    #17940799

    @Corsa_GSi wrote:

    @sw16v wrote:

    spruitstuk is chinese kwaliteit. opzich best goed ding voor weinig maar ze scheuren nog wel eens.
    en de pasvorm……. schijnt dat de bochten heel erg dicht soms zelfs tegen het kleppendeksel komen.

    Ervaring mee?
    Heb je fotoos?

    Ben wel benieuwd namelijk ;)

    Heb namelijk een email van die gast dat het gemaakt is in de UK.

    Nee ik vertel broodjes aap ;) (ik zei chinese kwaliteit….. hoeft niet uit china te komen :P)

    Ik heb zelf ook contact gehad, gezien dit een heel erg compact spruitstuk is, en dat kan wel een voordeel zijn bij een corsa A met grotere turbo.

    Ik heb veel info en vooral maatvoeringen gekregen betreft dit spruitstuk. spruitstuk is zelfs zo gemaakt dat er amper een dikke turbo aan kan hangen dat hij (maar net hoe die gelast is) tegen het onderblok aan komt.

    maar als je gaat googlen/migweb etc. kom je de verhalen wel tegen over de pasvorm, scheuren, kromme flenzen, niet passende turbo, buis die de kleppendeksel raakt…. tot zelfs spruitstukken die exploderen.

    ik had me al een beetje ingelezen, en ga wel ff verder sparen voor een goed kwaliteit spruitstuk of 1 op maat laten maken.

    #17940800

    Thanks SW, helder verhaal :thumb

    #17940801

    Mooi een spruitstuk op maat laten maken, als er dan afwijkingen geconstateerd worden kun je altijd nog de puntlassen weg slijpen en aanpassingen doen tot het goed is.

    #17940802

    heb eentje van dp geen gezijk gewoon in 1 keer goed

    #17940791

    Ben ik helemaal mee eens David, maar check het prijsverschil.
    Een “china-kwaliteit” ding kost je 400 euro (grofweg, verzenden, wisselkoers) en een DP item kost je wel 850 euro!
    Volgens mij vraagt Botter bijna hetzelfde, dus ja.
    Als je met een standaard maatje turbo gaat rijden, dan kan ik het begrijpen dat je zo’n “simpele” koopt.

    #17940803

    Bij botter kost zo een spruitstuk ook rond de 500. als de mijnes dus niet meer gelast zou kunne worde laat ik er 1 bij hem maken..

    #17940804

    Stel dat je zelf aan de juiste buizen kan komen van goede kwaliteit en een set tekeningen hebt, hoe duur zou het dan gaan worden?

    #17940805

    @16VCalibra wrote:

    Waarom allemaal 30+series turbo’s eiglks? Rij met een 2876 die is goed voor maximaal 480 pk en hij zal veel sneller spoelen als de grotere turbo’s denk ik.. tis maar een idee hoor, niet als aanvallen bedoeld :P

    en tja dat spruitstuk. had een downpipe van tx op mn let, goed spul geen problemen mee gehad. mja ik heb zo een spruitstuk van friedrich, ze zeggen dat die ook nog wel eens willen scheuren mja, zie ik tegen die tijd dan wel. weet wel dat dp-engineering dikke spruitstukken kan maken, hebben ze mallen voor. maar die kosten volgens mij 7 0f 800 euro. maargoed dat is wel dikste van t dikste..

    groetjes ram

    iemand al ervaring met de GTX series van Garrett?

    http://www.atpturbo.com/root/releases/release110101-1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    geloof dat er ook al ombouw sets tekoop zijn.

    #17940806

    GTX :wors

    Ik ga zelf een spruitstuk maken voor mijn project, waarom ? Omdat ik dan alle maten zelf kan bepalen en ik niet zo veel geld te besteden heb.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.