Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › HELP
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 november 2011 om 18:03 #17243101
Ik heb een Vectra gts Y22DTR Elegance
Sinds vorige week, brand er een lampje wat in het boekje staat als uitlaatgassen, direct naar dealer staat erbij. Aangezien ik niet naast de deur werk heb ik dat gedaan, auto uitgelezen, mededeling wel foutmelding gehad is nu weg. Gereset oke betaal 32.50 en ik ga weer… Net vertrokken weer een lampje en een noodprogramma(? weet niet of dat zo heet) In ieder geval geen vermogen meer.
Volgende dag weer terug..foutcode wijst op luchtmassa meter volgens de garage zou het de eerste zijn die ze vervangen bij dit type! Oké een moet de eerste zijn dus vervangen…kosten € 318,81…
Prima klaar is klaar… Nee dus, 1 kilometer gereden wéér dat noodprogramma!Gebeld ja er zat alweer een melding in…vandaag geen tijd morgen ook niet, donderdag maar weer brengen. Ik wil graag tips, wat kan ik zeggen? Ik heb weinig zin in nog zo’n bedrag en nog steeds geen betrouwbare auto!
Tips, ideeen en suggesties dus
8 november 2011 om 18:28 #17939621heb je ook een storings code?????
8 november 2011 om 18:32 #17939622Diverse zegt men…op de bon staan geen nummers! wel ben ik nog vergeten te melden dat hij sinds bezoek garage en dus vervangen lmm ook heel beroerd start!
8 november 2011 om 18:40 #17939623waar kom je vandaan?
er zitten namelijk genoeg mensen hier die een opcom hebben die kunne je auto dan zo uitlezen en je echt werkelijk vertellen wat er aan de hand is.
dit is ook vele malen goedkoper dan bij de vod ((vriendelijke) opel dealer)8 november 2011 om 18:48 #17939624Ik woon in Drenthe, ik wil best nog wel een keer naar de vod..maar…ik vind dat ik iets moet kunnen zeggen, ik heb bv de oude luchtmassameter meegekregen, omdat ze niet zeker wisten of hij stuk was..kan ik zeggen dat ik vind dat ze slecht werk hebben geleverd? Voor mijn idee zit er een stekker die in die llm gaat niet goed vast, als ik daar kijk zie ik dat een schroefje er niet zit? Kan ik dat zeggen? Of kan dat er absoluut niets mee te maken hebben? Voel me nu al de domme muts…dus wil geen opmerkingen maken die nergens op slaan!
8 november 2011 om 18:56 #17939625ik heb je PM gelezen :thumbup
ik heb zelf geen diesel maar mijn zwager heeft wel GTS Y22DTR Elegance.
hij heeft dit voorval ook gehad en bij hem hebben ze het vacuumpotje(magneetklep?) vervangen.
daarmee was zijn probleem over.mischien dat je hier iets mee kunt?
m.v.g. Tom
8 november 2011 om 19:03 #17939626Ik geef het gewoon aan bij de garage! Ze zeggen nu dat ze hem langer moeten hebben want ze moeten alle bedrading controleren???? Heb er niet zoveel vertrouwen meer in…
Dankjewel voor je antwoord!8 november 2011 om 19:31 #17939627Is het bij deze diesels ook niet zo dat de turbodruk te hoog kan staan, waardoor ie in de noodloop gaat? Of is dat een ander type?
9 november 2011 om 23:11 #17939628Turbodruk word vaak te hoog wanneer het inlaat dicht geslibt is met roet, en daarbij een plakkende EGR ook nog roet! in het eten gooit..
Willem
10 november 2011 om 17:50 #17939629Volgens de nieuwste berichten van de garage is de turbo intercooler(????) stuk….
Moet dus worden vervangen…
Maandag kan dat gebeuren…dan ben ik dus €1000,= lichter en…heb een nieuwe luchtmassameter die niet stuk was…10 november 2011 om 19:10 #17939630ja daar zou ik um dus weghalen dan he
eerst LMM niet stuk, daarna intercooler . . . oh ook niet stuk en ga zo maar doorga eerst nog maar eens langs een goeie vak garage, want officiele dealers zijn de bijna de grootste criminelen die er zijn op de automarkt.
10 november 2011 om 21:55 #17939631@sw_reijnders wrote:
ja daar zou ik um dus weghalen dan he
eerst LMM niet stuk, daarna intercooler . . . oh ook niet stuk en ga zo maar doorga eerst nog maar eens langs een goeie vak garage, want officiele dealers zijn de bijna de grootste criminelen die er zijn op de automarkt.
Ja inderdaad!
Ow ze zijn toch zo meegaand als je komt met je probleem.
Ze doen alsof ze het allemaal wel weten. Het ene onderdeel na het andere onderdeel vervangen en de klant steeds vertellen “ja nu moet het echt verholpen zijn”. En je kunt steeds flink betalen. Echt een schande om zo met mensen om te gaan. Voor hun is het gewoon een zakelijke transactie.11 november 2011 om 22:10 #17939632Maak zelf heel het inlaat en EGR traject schoon, en ga dan Direct een dagje Duitsland stampen…
Meestal komt de schoepverstelling van de turbo ook weer op gang, mooiste is iemand met een op-com die tijdens rijden kan resetten.
anders resetten door rijdend even kantact terug en er weer op te draaien…
Ik heb hiermee al menig dieselaar flink geld laten besparen, deze operatie kost alleen flink tijd, vervangen van delen kan altijd nog.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.