2.0E slaat soms af na starten

Forumindex Forums Techniek Cih 2.0E slaat soms af na starten

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243088

    De 2.0E in mijn Rekord slaat soms na het starten direct af, altijd met koude motor. De motor start erg snel (meteen na het draaien van de sleutel) maar soms valt ‘ie dan ook direct uit.

    Ik heb de luchthulpschuif al schoongemaakt en gekeken naar een 5e injector maar die heb ik niet. Wie heeft er suggesties? Motor loopt erg goed verder, ook op LPG maar start op benzine.

    #17939476

    Probeer eens een andere module.

    #17939475

    Wat voor een module bedoel je?

    #17939474

    check eerst even je slangen op breuken..
    stond laatst bij een e1 die exact t zelfde had die had de slang naar de luchtschuif kaput

    #17939473

    Ik gok op de thermo-tijd-schakelaar.
    Deze stuurt de computer aan hoe lang hij op koud-start moet lopen.

    Dit is de bruine temperatuursensor in het thermostaathuis.

    #17939472

    Hoe kan ik deze testen? Ik ga zo de slangen nakijken, al heb ik tot op de heden geen kapotte slangen gevonden.

    #17939477

    Je kunt hem toch even uitwisselen met die van de Manta?

    Haal ook even je massapunt achterop het inlaatspruitstuk los en maak alle contactoppervlakken goed schoon.

    #17939478

    Hallo, heeft iemand een idee waar die thermo-tijdschakelaar nog nieuw te koop is en wat de kosten zijn? Ik heb aan mijn manta alles al gedaan(bougies vervangen, kleppen gesteld, slangen gecontroleerd, gasklephuis revisie ivm valse lucht langs as, hulpluchtschuif vervangen), maar blijf ook dit probleem houden??????

    Groet, Kees

    #17939479

    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar die zit. Ben er nog niet aan toe gekomen om ernaar te kijken.

    #17939480

    Het is de bruine zeskant bovenop het thermostaathuis.

    Die is blijkbaar nogal schaars aan het worden en is lang niet overal meer leverbaar. De prijzen rijzen de pan uit. Bij carpartsdirect 80+ euro’s…
    COPE heeft er ook nog op de website staan voor ongeveer 35euro als ik me niet vergis.

    (Toevallig pas zelf ook naar die sensor opzoek geweest.)

    PS die dingen zaten echt in allerlei merken , kans bestaat dat je deze sensor via saab of een ander willekeurig merk waar motoren met LE-jetronic gebruikt werden nog makkelijk kan bestellen voor zeer schappelijk geld.
    Moet je even zoeken met het boschnummer of het coresponderende merk-onderdeelnummer.

    #17939481

    Is het dat ding met een snoertje eraan links van het kleppendeksel of het ding met 2 aansluitingen (waar bij mij niks aanzit) onderaan de radiator? Motorruimte van de Rekord is best vol in vergelijking met de Manta, hij heeft stuurbekrachtiging, LPG en een automaat.

    #17939482

    Ja er zit een stekker op aangesloten, inderdaad als je voor de auto staat aan de linkerkant van het kleppendeksel, op het thermostaathuis.

    Die onderaan je radiator is een thermoswitch voor de aansturing van een electrische fan ga ik vanuit.

    #17939483

    Okee dan weet ik welke je bedoelt. Kan ik deze doormeten ofzo of gewoon even wisselen met de Manta?

    #17939484

    Als ik even terug lees begrijp ik dat je een L-jetronic 2.0e hebt in de rekord. (geen koude start injector)
    Als je op de manta hetzelfde systeem hebt dan kun je zowieso wisselen.

    Of de thermo tijd schakelaar tussen LE- en L-jetronic uitwisselbaar is, is mij onbekend.

    #17939485

    De Manta heeft een carburateur dus weet niet wat die heeft qua schakelaar. Die heeft dan toch gewoon een choke?

    #17939486

    Da’s waar, dan valt er niks uit te wisselen.

    #17939487

    Maar; kan ik die sensor testen of ontwijken of moet ik gewoon een andere hebben? Het wordt wel ietsjes erger naarmate het kouder wordt. Ik kan ‘m nu met koude motor wel laten lopen als ik ietsjes gas geef.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.