opel astra ombouwen naar v6

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra ombouwen naar v6

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243078

    hallo mensen
    ik had eigenlijk een vraag aan mensen die dit kunnen of weten wat het zou gaan kosten
    ik ben beetje gek geworden met het feit dat er een v6 blok in een opel astra g past
    ik ben een rond gaan kijken op internet en marktplaats enzenz
    hier staan de opel v6 voor rond de 1500 euro met ongeveer 180000 gelopen
    nu was mijn vraag eigenlijk
    wat zou het mij dan nog gaan kosten om dit blok om te laten zetten in mijn opel astra g ????
    kost dit 500 euro 1000 euro 1500 euro 2000 euro
    weet iemand wat dit ongeveer zou gaan kosten

    dus ik heb zelf een opel astra g met een x20xev blok erin

    maar wou dit gaan laten ombouwen naar een opel astr g 2,5 v6 C25XE

    hier iemand verstand van of kennis of iemand die dit er in zou kunnen bouwen ??

    dus alles moet werken zoals het hoort airco abs bekrachting enzenzenz

    #17939333

    Dwars voorin past prima inderdaad, daar is ook (relatief) niet zoveel voor nodig, er zijn er meer die dat gedaan hebben.

    Zelf ga ik voor een V6 in de lengterichting met achterwielaandrijving in m’n Astra Coupé, daar ben ik nog steeds dingen voor aan het uitzoeken.

    #17939334

    hoeveel PK’s hebben die V6’jes dan?

    #17939335

    @dion87 wrote:

    hoeveel PK’s hebben die V6’jes dan?

    170pk als ik het goed heb.

    #17939336

    @astraTD wrote:

    @dion87 wrote:

    hoeveel PK’s hebben die V6’jes dan?

    170pk als ik het goed heb.

    dat steld dan ook maar weinig voor, het zal vast een lekker koppel hebben. maar al gooi er een paar 1000 euro tegenaan zou ik toch echt wel meer paardjes willen hebben voor het geld..

    #17939337

    Of een 3,2 V6 kopen kan ook.

    Zelf zou ik ook voor een v6 gaan voor het koppel in de lagere toeren.

    #17939338

    Z22SE met supercharger is ook leuk :p
    Dion, een V6 is meer een cruiser in een Astra, maar niet langzaam. Een 4pitter met het zelfde vermogen zal een stuk feller zijn.

    Iedereen zoekt iets anders.

    Marijn, kosten zullen ook afhangen van hoe handig je bent. Als je alles laat doen, kun je zo’n 3 a 4000 kwijt zijn. Vergeet niet je remmen en onderstel aan te pakken.

    Ook zul je naar de RWD moeten voor diverse keuringen om het op kenteken te krijgen. Ook niet bepaald goedkoop.

    #17939339

    Wat te denken van een Z28NET :D

    #17939340

    Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar Astra, aangezien het meer over de ombouw gaat dan over het voorstellen ;)

    #17939341

    Als je Een Bigblock versnellingsbak erin hangt bij voorkeur een met stang omdat je dat nu ook hebt. Dan is heet een fluitje van een cent. Je haalt compleet de motorboom met ecu eruit je huidige ecu laat je zitten en zet prik op de startboom van de motor

    Dit gaat enkel met oud type v6 motoren met ecu’s zonder startonderbreker.

    Anders moet je een ecu vinden van een vectra of dergelijke met imobiliser enz. en moet je zelf even bedrading omsolderen.

    Steun aan de distributiezijde moet je ook zelf maken.

    #17939342

    Maaruh dat past toch niet zomaar plug en play, net als dat een c20xe niet plug en play past in een astra g?

    #17939343

    Ik denk dat ook dat het goedkoper is om op je x20xev te superchargen

    #17939344

    Kan je niet beter een 3.0 24v v6 , heeft 211pk dacht ik ?
    Met de inlaat van de 2.5 dan .

    #17939345

    Zowel een V6 Als C20xe zijn evenveel werk, en nu niet echt zo ontzettend ingewikkeld enkel de steun aan de diszijde moet je zelf maken bij een V6 of oud type c20xe. Gebruik je nieuw type c20xe met astra g bigblock versnellingsbak hoef je zelfs enkel de dissteun van een x20xev over te zetten en is het plug en play.

    De ecu is inderdaad niet plug en play, maar uit oudere astra’s vectras enz.. Kun je die gemakkelijk in een g monteren door enkel de signaaldraden naar de cockpit te leggen en de rest gewoon zoals bij de orginele auto aan te sluiten.

    En dus een deel van je huidige motorboom te laten zitten en tevens de orginele ecu in de g geleverd. Deze heb je nodig voor het temp signaal en het aansturen van de stuurpomp.

    #17939346

    Je zit wel met de motorophanging aan de Distributiezijde.. De Oudere Dwars geplaatste V6en hangen allemaal vast op Laag geplaatste steunen.

    De Vectra-C heeft echt en Flinke steun om de motor aan die zijde op te hangen.

    De oudere v6en hebben hier geen voorbereiding voor…

    er is ook geen pasklare steun voor een V6 in een Astra-G

    Daarbij komt als je zomaar een Bigblock bak pakt, je niet uitkomt met de ophangpunten. de 4cilinder bakken zijn Korter (korter Belhouse ivm de V6 motor smaller is)

    Willem

    #17939347

    Als je koppeling gebruikt van een bigblock bak orgineel uit een g past het gewoon. Ik heb enkel probleem gehad met bedrading aansluiten van de tempmeter. De lage steun zoals ook wel in een calibra of asra f gebruikt word is ook in een g te gebruiken met enige aanpassingen aan je chasisbalk.

    Wat je ook nog zou kunnen doen is een alluminium spacer maken voor tussen je bak en blok.

    #17939348

    Uitlaat ligt ok niet geheel in het midden in dit geval, maar dat is aan te passen..

    De Fijne Pasplaat, waar bij menig duitser de bak op kapot is gedraait..

    Willem

    #17939349

    Waarom draait je bak kapot door die spacer?

    #17939350

    Bij sommige bakken dragen de Price assen deels in de Krukas (om asslingering te voorkomen.

    Daar komt bij dat je ook de koppelings plaat nog verder van de bak af zet wat ook weer de as meer belast.

    Daarom zijn ze bij ombouwen in duitsland veelal op motor verplaatsen over gestapt, motor iets meer naar de bestuurderskant.

    Willem

    #17939351

    En als je het wil laten doen zou ik DHZ twente eens bellen

    #17939352

    @Barrythefirst wrote:

    En als je het wil laten doen zou ik DHZ twente eens bellen

    7000 euro
    krijg je een nieuw blok
    pakken ze aanbouwdelen van een sloop auto
    nieuw keuring zit erbij in
    monteren enzenzenz
    hoop geld ??

    #17939353

    Ik vind het persoonlijk een hoop geld ik denk dat je voor dat geld ook een mooie vectra of iets dergelijks kan kopen met een V6 erin.

    #17939354

    Koop je een mooie auto voor :jerry

    #17939355

    ja inderdaad…voor 7000 euro koop een andere dikke opel

    #17939356
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.