schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243012

    Titel zegt het al. In de 1e 3e en 5e versnelling geen bij geluiden, maar in de 2e en 4e en hoog schurend geluid. Drukgroep, lager en koppeling + kabel zijn vrij nieuw en het euvel zit volgens mij in de bak. Hij schakelt voor de rest wel prima. Iemand een idee waar het in kan zitten? Lagers/tandwielen?

    #17938652

    oliepeil al nagezien ?

    #17938653

    ik heb het in 3 en 5

    klinkt alsof er een lager rot is

    heb er nu synthetische olie in zitten maar word niet minder

    #17938654

    Olie niveau is op peil. ongeveer 1500km terug ververst met deze http://www.kroon-oil.com/nl/producten/catalogus/seg_aut/krgo/91/wegverkeer/kroon-oil-transmissie-olien/syngear-75w90/” onclick=”window.open(this.href);return false; olie.
    Terwijl de bak onder de auto hing gevuld tot vlak onder het vulgat….

    #17938655

    einde bak zou ik zeggen heb het zelfde gehad begint normaal in de versnellingen die je meest gebruikt en als laatste in de vierde omdat deze direct is is waarschijndelijk een lager schade uitbouwen en een andere bak monteren.

    #17938656

    @rekordherm wrote:

    einde bak zou ik zeggen heb het zelfde gehad begint normaal in de versnellingen die je meest gebruikt en als laatste in de vierde omdat deze direct is is waarschijndelijk een lager schade uitbouwen en een andere bak monteren.

    Maar als het een lager is dan moet ie wel te vervangen zijn toch? :) Reparatie heeft geen haast wil zelf wel een poging wagen. Heeft iemand een exploded view tekening van de bak?

    #17938657

    die exploded vieuw moet ergens op het wereldwijde web staan. kon m zo niet vinden.

    maar t zijn rotbakken om mee te stoeien als leek in de bakken industrie.
    zat zelf te denken aan de synchromesringen. mogelijk dat daar wat loos mee is.

    #17938658

    Hebbes!

    exploded view voor de 240 en 265:

    http://www.megaupload.com/?d=86KVHP1A” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17938659

    :thumb

    en succes dan maar :thumbup

    en posten hè, die :kewlpics

    #17938660

    @Ghanz wrote:

    :thumb

    en succes dan maar :thumbup

    en posten hè, die :kewlpics

    Komt goed! Hoe meer foto’s en uitleg hoe groter de kennisdatabase wordt :)

    #17938661

    Met een beetje technisch inzicht valt het wel mee.
    Ik heb een hele wp handboek van getrag zal ff kijken vanavond. Staat ook hoe je synchromesh vervang

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17938662

    @kiyamizio wrote:

    Met een beetje technisch inzicht valt het wel mee.
    Ik heb een hele wp handboek van getrag zal ff kijken vanavond. Staat ook hoe je synchromesh vervang

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    Te gek, een goede voorbereiding scheelt vaak een hoop ellende tijdens demonteren.

    #17938663

    http://www.megaupload.com/?d=86KVHP1A” onclick=”window.open(this.href);return false;

    hier een link naar werkplaats handboek getrag 240-265.

    #17938664

    Heb je er wat aan gehad

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17938665

    @kiyamizio wrote:

    Heb je er wat aan gehad

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    Zeker, en nu mijn eigen bak uit elkaar slopen en kijken wat er nu precies aan puin ligt. In elk geval is het een handige tekening om de boel weer aan elkaar te krijgen. Maar moet eerst de veerpoten nog lassen en dan kan het blok er e.d en vervolgens APK. Daarna ga ik een de 240 uit elkaar trekken. Tot die tijd lekker met de 4 traps rond cruisen :afro

    #17938666
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.