Storing P0325/P0130/P0136 HELP!!!

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Storing P0325/P0130/P0136 HELP!!!

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242959

    Hoi,

    Komt mijn vrouw net van haar werk thuis…brand er een motorstoringslampje :swear

    Ik uitlezen met mijn op-com komen er de volgende storingen uit:
    P0130 – O2 Sensor 1 Open Circuit
    (04) – Not present
    P0136 – O2 Sensor 2 Circuit Voltage Low
    (02) – Not present
    P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal
    (08) – Present

    Nou heb ik net mijn ecu terug gehad van AC-Tronics ivm met een storing in de inlaattemperatuursensor
    van de lmm. De Ecu is dus in orde want die storing is weg en de ecu is voledig getest.
    Een tijdje terug de lambdasonde 1 (voor de katalysator) vervangen voor een immitatie.

    Wie oh wie weet nu waar ik moet zoeken naar een oplossing voor deze problemen???

    Gr Robin

    #17938144

    even wissen en kijken wat er dan terugkomt.
    Als dat alleen de P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal is, eens goed kijken of die nog vast zit. Zit als het goed is met beugeltje aan je ECU vast.
    Omdat de ECU net gewisseld is, misschien de stekker een beetje uit elkaar getrokken met op het beugeltje drukken ?

    Gr,
    The Duke

    #17938145

    Hoi duke,

    Ik heb vanmiddag even naar die stekker gekeken en ook uit elkaar gehad, zag er allemaal goed uit.
    Ook de motor gestart en aan de stekker gerommeld en je raad het al: NIKS!!
    Probeer van het weekend de klopsensor zelf te bekijken.

    Vrouwtje melde wel dat de melding/storingslampje kort verschijnt en daarna weer weg gaat…
    Kan de sensor niet aan het overlijden zijn???

    Gr Robin

    @the-duke wrote:

    even wissen en kijken wat er dan terugkomt.
    Als dat alleen de P0325 – Knock Sensor 1 Circuit no Signal is, eens goed kijken of die nog vast zit. Zit als het goed is met beugeltje aan je ECU vast.
    Omdat de ECU net gewisseld is, misschien de stekker een beetje uit elkaar getrokken met op het beugeltje drukken ?

    Gr,
    The Duke

    #17938146

    Even een update van de storingen..

    Heb een nieuwe klopsensor gemonteerd en ja hoor naar 500 meter brand het storingslampje weer :swear

    Nu viel mij op dat de motor inhield en daarna weer goed loopt, en na goed luisteren zelfs lichtelijk ploft..
    Dus bougies eruit en inderdaad 1 bougies zag er niet lekker uit. Andere bougies gemonteerd maar het probleem
    bleef zich voordoen :fy1
    Vanmorgen een nieuwe bobine gallerij gemonteerd en ja hij rijd weer als een nieuwe :angel
    Heb vanmiddag nog een verjaardag in Noord Holland dus kan die mooi een stuk rijden om te kijken of de
    problemen echt wegblijven

    Gr Robin

    #17938147

    Kloptsensor op juiste aanhaal moment gemonteerd, als je deze te vast zet, kan je m gelijk in de Kliko gooien, zet je m te los geeft ie verkeerde waarden, juiste aanhaalmoment is 20Nm

    en de storingen op de Lambda sensor kunnen ook klopstoringen veroorzaken door een verkeerd mengsel te regelen (te arm)

    Willem

    #17938148

    Hoi Wim,

    Ja ik de klopsensor op 20 Nm aangetrokken. Maar nu met de nieuwe bobine loopt die goed.
    Gisteren 1 hikje gehad en daarna niet weer.. Je voelt dan de motor inhouden (licht trillen)
    en dan krijg je in keer je vermogen terug..?

    Robin

    @wim-v6 wrote:

    Kloptsensor op juiste aanhaal moment gemonteerd, als je deze te vast zet, kan je m gelijk in de Kliko gooien, zet je m te los geeft ie verkeerde waarden, juiste aanhaalmoment is 20Nm

    en de storingen op de Lambda sensor kunnen ook klopstoringen veroorzaken door een verkeerd mengsel te regelen (te arm)

    Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.