ombouw tr 85er c20ne vraagjes

Forumindex Forums Modellen Corsa ombouw tr 85er c20ne vraagjes

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242834

    hallo,

    ik heb dus een tr uit 85.
    hier zit nog een 1.2 8v in. die wil ik gaan vervangen voor een c20ne.
    mede om de oude look die ik graag wil behouden.
    de rest van de corsa wordt ook opgeknapt, slechte delen eruit, en over spuiten.

    nu weet ik nog lang niet alles over de ombouw. en voordat ik alles ga uitzoeken, vraag ik het eerst maar via deze weg.

    ik heb:
    -motorblok c20ne incl f13, kabelboom, motorsteunen etc etc.
    -grotere remmen set
    -spagetti uitlaat spruitstuk

    nu heb ik gelezen dat ik nog dit moet volgens mij:
    -corsa a gsi benzine tank, of een tank van een b met injectie motor
    -benzine leidingen aanleggen.
    -stabi stangen onder, boven en achterin.
    -heb ook iets gelezen over een andere remkrachtverdeler.

    ik zet bij bovenstaande dus nog een vraagteken,

    kan iemand mij vertellen wat ik nog nodig heb?
    zodat ik veilig met de corsa naar rdw toe kan volgend jaar :angel

    zoals gezegt blijft de corsa verder orgineel, op een verlaging en iets verbreed staal na.
    interieur en exterieur blijft een a1 :angel

    robert

    #17936921

    Tank:
    Corsa A GSI of een gewone A injectietank met een Astra GSi pomp erin

    er liggen al benzine leidingen onder de auto, als deze 8mm inwendig zijn is dat groot genoeg

    stabistangen zijn aan te raden,maar geen verplichting

    andere hoofdremcilinder en rembekrachtiger is niet noodzakelijk, echter zal je met de orriginele harder moeten trappen icm met die grotere remmen

    over je motor, zit hier de f13 al aan,of heb je dat appart van elkaar gekocht want normaal is een c20ne voorzien van een F16 bak

    #17936919

    http://corsaa.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    kom hier ook eens kijken :thumb

    Alles op het gebied van ombouwen is al bekend ;)

    #17936922

    en geschreven :D

    #17936923

    @otdh: bak zit er al aan. met kadet koppeling en kadet diesel drukgroep zo uit mijn hooft.


    @freek-corsa
    : ben al aangemeld op het forum. ik wil en ga daar alles nog van lezen (is veel ja) maar wou het eerst via de makkelijkere weg doen. dan weet ik tenminste wat ik moet zoeken :thumbup

    als er nog mensen zijn die de zelfde ombouw gedaan hebben :angel alle info welkom :wors

    #17936924

    kijk hier eens http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; hier staat volgens mij alle info voor je ombouw

    #17936925

    daar ben ik ook al op het lezen :sleeping

    #17936926

    @robert_corsa wrote:

    daar ben ik ook al op het lezen :sleeping

    makkelijker kun je het niet krijgen hoor.
    De ombouw is in pdf te downloaden en print deze uit.

    Lees deze gewoon een paar keer goed door en leg hem ernaast met de ombouw.
    Voor de rest zoals al geschreven is..

    Andere hoofdremcilinder is niet echt direct hoofdzaak.
    Monteer het spul, ontlucht het goed en kijk eens op een remtest bank of alles klopt.
    helemaal remmerij van een 2.0 kadett ofzo kan de cilinder normaal goed aan.

    qui tank is ook al gezegd,

    Corsa A GSI, dan heb je een extrene 2.0 brandstofpomp nodig
    of de tank van een corsa A3 injectie (c12nz-c14nz) en hier een astra pomp in knopen..

    Als je de stabistangen kunt vinden van een corsa A GSI zou ik ze er zelf wel onder zetten.
    Rijdt wat prettiger. Geloof dat de 14nz ze ook al had, alleen 1 slag dunner.

    voor specifieke vragen, stel ze gerust

    #17936927

    wat voor moter houd je over? (die er nu in zit)? :hmmz

    #17936920

    dar zit nu nog een 1.2 8v in. met ohc op de kleppendeksel.
    blokje is goed. bak is versleten en bijna overleden.


    @corsaboy
    : er staat heel erg veel op idd. en er is veel duidelijk geworden. zodra ik begin met de ombouw komen mijn vragen vanzelf wel. aangezien ik geen monteur ben, en vrijwel nooit gesleuteld heb aan een motor van een auto, zal ik links en rechts wel wat vragen hebben.
    gelukkig mensen met kennis genoeg om mij heen.
    verder heb ik een monteur die wel alles wou nalopen als alles erop en eraan zit.
    daar zal de eerst start ook gaan plaatsvinden.

    #17936928

    Ik ga deze/volgende week een c20ne met f13 inbouwen, mocht ik wat aparts tegen komen dan hoor je het wel ;) Heb iig een Corsa A GSI tank, maar nog geen stabilisatorstangen (denk dat je veerpootbruggen bedoeld?) Verder kan je gewoon je rembekrachtiger blijven gebruiken zoals al genoemd, een grotere is niet per se nodig.

    #17936929

    stabilisatorstangen zijn geen veerpootbruggen :)

    stabistangen zijn stangen tussen het frame en de ophanging die zwabberren voorkomen :)

    #17936930

    Dat snap ik, maar zoals robert het schrijft (“onder, boven en achterin”) neem ik aan dat hij veerpootbruggen bedoeld ;)

    #17936931

    Moet wel dat ie dat bedoelt ;) Strut bars.

    #17936932

    nou, veerpootbrug bedoelde ik sowieso.
    en onder bedoelde ik inderdaad zoals hierboven beschreven.
    maar snap niet precies hoe die stabi stangen ertussen moeten. en waar precies.


    @jurgen
    : je mag mij zeker op de hoogte houden als je wilt. ben wel benieuwd.
    mag wel via pb als je wilt :thumbup hoe meer ik weet, hoe beter.

    #17936933

    @corsaboy wrote:

    of de tank van een corsa A3 injectie (c12nz-c14nz) en hier een astra pomp in knopen..

    Is dit lastig te doen of is het een bolt-on ombouw?

    Groeten,
    Mischa

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.