Forumindex › Forums › Modellen › Astra › dashboard verlichting heeft een probleempje?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2011 om 19:42 #17242664
heb me al meerdere keren afgevraagd wanneer het lampje van de benzine meter eens zou gaan branden.
wijzertje kwam echt nog maar een milimeter omhoog ofzo, en stond dus echt heel erg rood, maar nog geen lampje.
nja moest toch nog blauwe lampjes er in drukken.
wat een gepruts, k durfde de kilometer kabel er niet af te halen :P weet niet hoe dat moet en had geen zin om zonder te moeten rijden.
maar nu dus het probleem, met veel pijn aan de vingers heb ik nu 4 blauwe lampjes er in zitten, kilometerklok en temperatuur meter zijn mooi blauw, alleen de benzine meter is licht blauw, door het lampje er naast, ben een beetje aan het wiebelen met het lampje, dan doet ie het.
maar wanneer ik hem los laat is ie weer uit.
ik heb het vermoeden dat dat plastic ding met die draden er door op de achterkant niet meer helemaal goed is.
iemand enig idee hoe ik dit klaar kan krijgen?
want nu doet mijn benzine meter het dus nog steeds niet.gaat trouwens om een astra f van 95.
hier wat pics.



slechte fotos komt omdat ik de flitser uit moest hebben en het dus ongeveer een paar tellen duurde dat de foto klaar was.
hou een foto toestel zelf maar eens een paar tellen heel stil :P valt niet mee haha.26 oktober 2011 om 20:08 #17932482Deed dat lampje het daarvoor dan wel op de gewone originele lampjes ?
Rik ;)
26 oktober 2011 om 20:13 #17932483Hoe heb je die wijzers zo mooi fel gekregen?
26 oktober 2011 om 20:14 #17932484het ledje heeft 2 pennetjes aan de zijkant die naar buiten steken, probeer deze is wat meer omhoog richting de fitting te drukken, en dan zou hij er beter achter moeten klemmen.
de km kabel kun je gewoon los klikken26 oktober 2011 om 20:21 #17932485of je draait hem los op je versnellingsbak. dan kun je de tellerbak veel verder naar voren trekken.
26 oktober 2011 om 20:24 #17932486@KadAstra-EF wrote:
Jouw type astra F heeft GEEN lampje die zegt dat de benzine bijna op is
Ik heb een GLS uitvoering en die heeft het weer wel !
Jij hebt een GL versie (met respect hoor) en die “optie” zit daar niet op.Rik ;)
:wtf :wtf :wtf :wtf elke auto heeft toch zo oranje lampje dat zegt dat de benzine bijna op is?????????
@DeMeistah wrote:
het ledje heeft 2 pennetjes aan de zijkant die naar buiten steken, probeer deze is wat meer omhoog richting de fitting te drukken, en dan zou hij er beter achter moeten klemmen.
de km kabel kun je gewoon los klikkendie 2 pennetjes heb ik geprobeerd.
het gekke is dat wanneer ik het lampje er iets indruk, en doe het bolletje van de lamp tegen de behuizing aan dan doet ie het, dus in mijn ogen is dat dat de plus en min niet goed op de plek zit, wanneer ik het lampje in het midden op zijn plek doe dan doet ie niks.
dus het zit hem niet in het lampje maar in de achterkant, weet niet hoe dat ding zo heet zal eens googelen, maar denk dat jullie wel weten wat ik bedoel.en losdraaien op de versnelleings bak lijkt me helemaal niks voor mij, heb er niet zo verstand van haha.
26 oktober 2011 om 20:25 #17932487@Haasje17 wrote:
Hoe heb je die wijzers zo mooi fel gekregen?
weet niet, heb gewoon blauwe lampjes er in gedrukt.
26 oktober 2011 om 20:34 #17932488Oh, je had mijn vorige tekst ge-quote. Maakt niet uit.
Nee, het schijnt dat die optie alleen op de uh…luxere versies zijn gebouwd.
Dit staat in de Opelfolders die ik hier in huis heb.Maar jij bedoelde toch de complete verlichting bij je benzinemeter ?
Ik dacht ALLEEN dat waarschuwingslampje, later toen ik je tekst nogmaals las dacht ik dat ik je verkeerde info gaf.
Vandaar mijn tekstwijziging.Rik ;)
26 oktober 2011 om 20:38 #17932489nja, ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar zal het wel mega bullshit vinden :P
lampje heb het waarschijnlijk nog nooit gedaan, eigenlijk om eerlijk te zijn weet ik dat zo niet, maar aangezien ik hem er niet helemaal uit heb gehad heb ik ook de achter kant niet goed genoeg kunnen bekijken om te zien als ik misschien zelf dat lampje over het hoofd kijk, al heb ik wel goed me best gedaan om er naar te kijken.deze komt dan niet van een astra, maar dit groene gedeelte is dus wat ik bedoel, daar zit volgens mij een foutje in.
26 oktober 2011 om 20:53 #17932490heb je hem al wel gewoon omgedraaid? voor de plus en de min?
26 oktober 2011 om 21:03 #17932491ook dat heb ik al geprobeerd.
heb ook dat groene ding wat heen en weer bewogen maar daar deed ie niks op.
ben bang dat ik hem er toch helemaal uit moet hebben om er achter te komen26 oktober 2011 om 21:22 #17932492eruit halen is simpel hoor, bij me tigra was ik ook bang dat ik die kabel zou breken en een heleboel ellende zou krijgen, maar prop je hand er is achter dan voel je een dingetje aan de aansluiting zitten die je in kan drukken en dan een beetje de stekker eruit draaien/trekken
26 oktober 2011 om 21:26 #17932493ja een soort “vorkje” of zo? een beugeltje wat je in moet drukken?
die heb ik namelijk wel gevoeld en ff voorzichtig geprobeerd.
het er afhalen ben ik niet zo heel bang voor, maar aangezien ik al moet kutten om mijn hand er achter te krijgen om hem er af te halen maakt me al haast bang voor het idee dat ik hem blindelings weer terug moet drukken haha26 oktober 2011 om 21:37 #17932494dat terug drukken valt wel mee, flink wat kracht zetten dan klikt hij, wel eerst een keer del ampjes testen door de tellerbak alleen in die electrische stekkertjes te duwen.
is inderdaad een soort beugeltje, moet je richting de tellerbak zelf duwen, en dan een beetje trekken en doen26 oktober 2011 om 21:42 #17932495hmm wanneer ik er weer zin in heb zal ik eens kijken, was het vanmiddag al schijtziek met die tellerklok er in en uit halen :P
27 oktober 2011 om 10:32 #17932496Bij mijn auto kan ik via de zekeringenkast omhoog bij de kilometerkabel komen. Die kan ik daar dan van het instrumentenpaneel afhalen. Dan panelen eromheen weg halen en eruit halen.
Het is echt niet moeilijk !Rik ;)
27 oktober 2011 om 17:35 #17932497Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker
die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & – (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebroken27 oktober 2011 om 18:15 #17932498Gewoon even losdraaien bij de versnellingsbak, als je de motorkap open doet zie je de kabel zo zitten op de versnellingsbak, deze kun je gewoon losdraaien 10 seconden werk.
En je hoeft niet bang te zijn dat er wat verkeerd gaat want er kan simpelweg niets verkeerd gaan :thumb27 oktober 2011 om 19:32 #17932481@linfiel wrote:
Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker
die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & – (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebrokenklopt, daar zit het probleem hoogst waarschijnlijk ook in jah.
maar nu het volgende eerst ff.
klopt het echt wat rik zegt? is niet elke auto met het lampje uitgevoerd?
dus kan het kloppen dat ik helemaal geen lampje heb wat gaat branden als mijn benzine bijna op is?
het is niet zo zeer dat ik rik niet wil geloven, maar mij lijkt het eingenlijk een beetje onwaarschijnlijk, voor zo ver ik weet zitten ze namelijk op elke auto.
wanneer ik hier een duidelijk antwoord op heb kan ik dat probleem dus, of niks meer van aan trekken, of zoeken waarom hij het niet doet;)27 oktober 2011 om 19:40 #17932499zover ik weet hebben alle astra’s zo’n lampje
27 oktober 2011 om 19:51 #17932500Maar waarom maak je je eigen zo druk over zo’n benzine lampje ,gewoon zorgen dat je op tijd tankt,gaat je lamp ook nooit branden en heb je deze niet nodig.
27 oktober 2011 om 20:37 #17932501@soepkiepe wrote:
@linfiel wrote:
Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker
die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & – (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebrokenklopt, daar zit het probleem hoogst waarschijnlijk ook in jah.
maar nu het volgende eerst ff.
klopt het echt wat rik zegt? is niet elke auto met het lampje uitgevoerd?
dus kan het kloppen dat ik helemaal geen lampje heb wat gaat branden als mijn benzine bijna op is?
het is niet zo zeer dat ik rik niet wil geloven, maar mij lijkt het eingenlijk een beetje onwaarschijnlijk, voor zo ver ik weet zitten ze namelijk op elke auto.
wanneer ik hier een duidelijk antwoord op heb kan ik dat probleem dus, of niks meer van aan trekken, of zoeken waarom hij het niet doet;)Staat in je instructieboekje !!!!!!!!!!!!!!
In de mijne wel in elk geval.
Het is NIET standaard !!Rik ;)
27 oktober 2011 om 20:41 #17932502k ga morgen kijken. ;)
ik rij nogal regelmatig op het laatste, metertje komt soms amper omhoog :P denk dat het lampje al geregeld had gebrand als ie het deed haha
27 oktober 2011 om 20:42 #17932503Hier de foto’s:

en dit als betekenis:

Beter bewijs heb ik niet. :jerry
Rik ;)
27 oktober 2011 om 20:56 #17932504ik moet de eerste nog zien die het niet heeft,
kan zijn dat het in andere landen zo is.
zover ik weet is de tellerfolie van alle tellerbakken gelijk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.