Verschillen Astra J turbo… euh ???

Forumindex Forums Modellen Astra Verschillen Astra J turbo… euh ???

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242506

    Wat zijn de precieze verschillen tussen de 1.4 turbo blokken… de ene heeft 120pk en de andere weer 140pk.
    Waar ligt dit precies aan, en hoe kun je dit het makkelijkst herkennen.

    En zijn er ook verschillen wbt de 1.6 turbo’s onderling ???

    #17930715

    Volgens mij is dat gewoon niets meer dan een wat anders geschreven motormanagement in combinatie met een andere turbo (of andere turbodruk).

    #17930716

    iemand die het zeker weet?

    #17930717

    Weet je zeker dat de 120 pk een turbo heeft?

    Frans

    #17930718

    A14NEL 120pk A14NET 140pk

    verschile is:

    A = Euro 5, 14 = 1.4, N = 9.0 – 9.5 : 1, E = Multi Point Injection, L = Low Output / Supercharger 120PK
    A = Euro 5, 14 = 1.4, N = 9.0 – 9.5 : 1, E = Multi Point Injection, T = Turbo 140PK

    Heeft dus degelijk met een andere turbo te maken, dus ook andere ecu software.

    #17930719

    zeer nuttige info!

    is er een groot verschil tussen suprcharger & turbo, wat is het beste rijgevoel & uit wat kan je de meeste pk’s/koppel halen?
    ik twijfel tussen deze 2 versies…

    #17930720

    Astra-J 120pk als 140pk is gewoon een Turbo motor…

    Willem

    #17930721

    Opel heeft niet eens supercharged motoren. Mijn ouders hebben een 140pk Astra ST. Geen snelheidsmonster maar wel voldoende. Rijd gewoon net iets lekkerder vergeleken met de 120pk.

    #17930722

    Scheelt niks alleen softwarematig gereduceerd. Low output is laag vermogen?


    @Darky
    , Ik zelf (mijn mening) zou gaan voor 120 pk en chippen kom je uit op 165. Al zou ik voor chippen gaan natuurlijk. Als het ware komt de 140pk ook uit op 165 pk

    #17930723

    Zijn fysiek zelfde motorblokken enkel motormanagement is anders.

    #17930724

    @Haasje17 wrote:

    Zijn fysiek zelfde motorblokken enkel motormanagement is anders.

    zie je vaker.
    de z19dtl en z19dt zijn ook dezelfde blokken
    de z19dtj en z19dth zijn ook dezelfde blokken
    de z28nel, z28net, z28neh zijn ook hetzelfde.
    en waarschijnlijk nog wel meer voorbeelden te bedenken
    met allemaal verschillende vermogens via ECU software.

    #17930725

    ze hebben zelfs allebei t zelfde koppel.. 200nm

    #17930726

    Alleen motormanagement is anders, verder niks. Remmerij, onderstellen en versnellingsbakken zijn ook allemaal gelijk.

    #17930727

    Kan de Opel dan ook van de 120pk versie het management aanpassen zodat je op 140 pk uitkomt ?

    Dat zou erg leuk zijn !
    :hmmz

    #17930728

    @mwes wrote:

    Kan de Opel dan ook van de 120pk versie het management aanpassen zodat je op 140 pk uitkomt ?

    Dat zou erg leuk zijn !
    :hmmz

    Als ze verder identiek zijn (behalve de software dus) is dit mogelijk. Je moet alleen een adres vinden die de boel kan chippen ;)

    #17930729

    Ik heb het geprobeerd met de auto van mijn ouders (1.4T 120 PK) maar zonder succes. Doordat in de ECU een ander motortype zit opgeslagen kon ik er geen software van de 140 pk op krijgen omdat de motortype-aanduiding niet overeen komt, dit geeft problemen met inladen. Dus chiptuning is de engiste optie…

    #17930730

    chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk

    #17930731

    @martklanderman wrote:

    Opel heeft niet eens supercharged motoren. Mijn ouders hebben een 140pk Astra ST. Geen snelheidsmonster maar wel voldoende. Rijd gewoon net iets lekkerder vergeleken met de 120pk.

    Dat zit dan tussen de oren, want verschil kun je zo niet merken. Misschien als je er wat aanhangt (caravan/aanhanger) dat je dan eventueel
    met meetapparatuur wat verschil ziet.

    #17930732

    Wel intressant om te weten… minder is enkel dat er wederom 1 plaats niet benut kan worden in de J als ik rijd.
    Krijg een beetje :puke -neigingen van Opel de laatste jaren… Binnenin is steeds minder zit-ruimte :thumbdown

    Binnenkort maar eens de Insignia proberen… al heb ik sterk het vermoeden te moeten uitwijken naar een ander merk :???:

    Opel, wir leben autos… ja dus niet he :fy1

    #17930733

    @iquick wrote:

    chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk

    ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).

    Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.

    #17930734

    @Gamespel wrote:

    @iquick wrote:

    chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk

    ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).

    Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.

    Tja van een meriva weet ik het niet maar een vectra, astra weet ik het wel en zonder enige problemen. Was het wel de chip waardoor je weggesleept moest worden? Lijkt me stug dat het daardoor komt en dat je eerste meriva B goed ging en de tweede meriva B slecht ging. Waren het beiden dezelfde motoren? En zo ja dan kan je alles bij EDS verhalen er zit garantie op voor zoveel Km en jaren.

    #17930735

    @iquick wrote:

    @Gamespel wrote:

    @iquick wrote:

    chippen IS de enige optie voor zulke dingen, daarom chipt EDS beide motoren tot 165pk

    ATM ook. Heb zelf een zeer nare ervaring met EDS… zelf ga ik daarom binnenkort naar ATM met Meriva B(2).

    Bij mijn eerste Meriva B ging het tunen goed, alleen bij mijn nieuwe Meriva B was de chip geleegd, waardoor mijn auto weggesleept moest worden.

    Tja van een meriva weet ik het niet maar een vectra, astra weet ik het wel en zonder enige problemen. Was het wel de chip waardoor je weggesleept moest worden? Lijkt me stug dat het daardoor komt en dat je eerste meriva B goed ging en de tweede meriva B slecht ging. Waren het beiden dezelfde motoren? En zo ja dan kan je alles bij EDS verhalen er zit garantie op voor zoveel Km en jaren.

    De Meriva wilde totaal niet meer starten en gaf allerlei vreemde meldingen in het display. Accu eraf gehad, maar dat hielp niets. Van beide auto’s waren de motoren hetzelfde, alleen het type nummer daarvan niet, maar dit stond ook zo geregistreerd bij EDS. Helaas is er hiervoor geen garantie.. heb wel mijn licentiekosten terug gekregen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.