welke auto’s, welke OHV

Forumindex Forums Techniek Overige motor types welke auto’s, welke OHV

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242498

    In welke type’s zitten standaard de 1.2 OHV, N en/of S ??

    En bouwjaren?

    Kadett B-C-D-E
    Corsa A

    Dat is alles toch?

    En waarom zijn die van de Kadett B-C slechter, of ja, minder zuinig kwa brandstofverbruik, dus wat is er anders aan de nieuwere blokken?

    #17930677

    wat mij verteld is , dat de nieuwere 1.2 motoren vanaf het onderblok anders zijn ! kan het mis hebben hoor maar zo is mij dat verteld .

    #17930678

    Ok, kan best, misschien weet nog iemand wat, even afwachten.

    #17930679

    in de corsa’s zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.
    en andere carburateur en electrische ontsteking.
    die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.
    uit de boeken blijkt dat die een lagere compressie hebben voor verbeterde milieu eisen.

    #17930680

    @schuitje wrote:

    in de corsa’s zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.
    en andere carburateur en electrische ontsteking.
    die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.
    uit de boeken blijkt dat die een lagere compressie hebben voor verbeterde milieu eisen.

    een sc motor is toch ook geschikt voor loodvrije benzine ?????

    #17930681

    dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen

    #17930682

    – Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)

    – ik zie 1.2 ohc met ecu, elektrische sproeiers of zoiets. (Corsa A etc.)

    – maar ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig houden met de 1.2 SC OHV blokken !!

    Hier probeer ik zoveel mogelijk over te verzamelen.

    #17930683

    @schuitje wrote:

    die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.

    Jij hebt het dus nu over de 1.2 (N) OHV ?

    #17930684

    @GS2.6 wrote:

    – Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)

    – ik zie 1.2 ohc met ecu, elektrische sproeiers of zoiets. (Corsa A etc.)

    – maar ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig houden met de 1.2 SC OHV blokken !!

    Hier probeer ik zoveel mogelijk over te verzamelen.

    ik heb een 1200 sc in mijn c kadett zitten en het is een fijne motor ! net even anders als de oude 1200 motoren .

    #17930685

    Ja, dat klopt, zal fijner lopen en zeker zuiniger.

    Is bij jouw dus de motorsteun aan een kant bijgemaakt? En heb je de originele carterpan nog eronder?

    #17930686

    nou de motor zat al in mijn kadett toen ik hem kreeg maar de motorsteun is wel veranderd ! de carterpan weet ik niet . wel staat de carburateur van het oude blok erop .

    #17930687

    die blokjes zitten volgens mij ook in oudere manta’s en ascona’s

    #17930675

    ja, dat klopt.

    Eigenlijk moet ik wat duidelijker zijn, het gaat me meer om de 1.2sc blokken!

    #17930689

    heeft een sc blok ook electronische ontsteking standaard ??? de mijne heeft nog puntjes namelijk

    #17930676

    Ik heb ook geen elektronische ontsteking, waarom meen je dat die dat zouden hebben?

    #17930688

    @GS2.6 wrote:

    Ik heb ook geen elektronische ontsteking, waarom meen je dat die dat zouden hebben?

    dacht omdat het een nieuwer type motor is dat er wel electronische ontsteking op zou zitten hahaha hoeveel pk heeft zo’n blokje trouwens ??

    #17930690

    Ik zet in mijn 12n* een E12GV ontsteking. Kortom elektronische ontsteking.

    CorsaA, Kadett-D, Kadett-E hebben 12SC’s gehad

    Ook hebben de Kadett-C automaten een 1.2s gehad. (ohv)

    Veel manta’s en Ascona-B’s hebben ook 1.2sjes gehad (ohv)

    Enige wat ik verder weet is dat mensen tegenwoordig denken dat ze goud in de handen hebben wanneer ze een 1.2sc verkopen :)

    #17930691

    Idd, de Ascona B en Manta B. Later vervangen door de OHC 1.3 in zowel manta b en ascona b, de Ascona A en Manta A waren er ook in 1200 en heel vroeger is er ook een Rekord P1 1200 geweest, maar dat blok wijkt wel af, dat was een verkleinde 1500.

    De 1200 is als ik mij niet vergis zijn carriere begonnen als 1000cc in de Kadett A, later vergroot naar 1.1 voor in de Kadett B, Olympia A en GTJ en weer daarna naar 1.2 voor in de ascona/manta en kadett C. Later is in de C Kadett en A Corsa de/een 1.0 OHV weer teruggekomen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.