Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › welke auto’s, welke OHV
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2011 om 19:34 #17242498
In welke type’s zitten standaard de 1.2 OHV, N en/of S ??
En bouwjaren?
Kadett B-C-D-E
Corsa ADat is alles toch?
En waarom zijn die van de Kadett B-C slechter, of ja, minder zuinig kwa brandstofverbruik, dus wat is er anders aan de nieuwere blokken?
22 oktober 2011 om 20:04 #17930677wat mij verteld is , dat de nieuwere 1.2 motoren vanaf het onderblok anders zijn ! kan het mis hebben hoor maar zo is mij dat verteld .
22 oktober 2011 om 21:03 #17930678Ok, kan best, misschien weet nog iemand wat, even afwachten.
22 oktober 2011 om 21:12 #17930679in de corsa’s zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.
en andere carburateur en electrische ontsteking.
die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.
uit de boeken blijkt dat die een lagere compressie hebben voor verbeterde milieu eisen.22 oktober 2011 om 21:14 #17930680@schuitje wrote:
in de corsa’s zit een kop op met andere klepzittingen, voor loodvrije benzine.
en andere carburateur en electrische ontsteking.
die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.
uit de boeken blijkt dat die een lagere compressie hebben voor verbeterde milieu eisen.een sc motor is toch ook geschikt voor loodvrije benzine ?????
22 oktober 2011 om 21:28 #17930681dat durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen
23 oktober 2011 om 06:02 #17930682– Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)
– ik zie 1.2 ohc met ecu, elektrische sproeiers of zoiets. (Corsa A etc.)
– maar ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig houden met de 1.2 SC OHV blokken !!
Hier probeer ik zoveel mogelijk over te verzamelen.
23 oktober 2011 om 06:03 #17930683@schuitje wrote:
die motoren hebben ook een * achter de 1.2 staan.
Jij hebt het dus nu over de 1.2 (N) OHV ?
23 oktober 2011 om 06:49 #17930684@GS2.6 wrote:
– Ik zie 1.2 ohc met mechanische benzinepomp en toch een ecu (elektrische ontsteking) (Corsa A)
– ik zie 1.2 ohc met ecu, elektrische sproeiers of zoiets. (Corsa A etc.)
– maar ik wil me eigenlijk voornamelijk bezig houden met de 1.2 SC OHV blokken !!
Hier probeer ik zoveel mogelijk over te verzamelen.
ik heb een 1200 sc in mijn c kadett zitten en het is een fijne motor ! net even anders als de oude 1200 motoren .
23 oktober 2011 om 13:09 #17930685Ja, dat klopt, zal fijner lopen en zeker zuiniger.
Is bij jouw dus de motorsteun aan een kant bijgemaakt? En heb je de originele carterpan nog eronder?
23 oktober 2011 om 13:39 #17930686nou de motor zat al in mijn kadett toen ik hem kreeg maar de motorsteun is wel veranderd ! de carterpan weet ik niet . wel staat de carburateur van het oude blok erop .
24 oktober 2011 om 15:12 #17930687die blokjes zitten volgens mij ook in oudere manta’s en ascona’s
24 oktober 2011 om 19:28 #17930675ja, dat klopt.
Eigenlijk moet ik wat duidelijker zijn, het gaat me meer om de 1.2sc blokken!
24 oktober 2011 om 19:54 #17930689heeft een sc blok ook electronische ontsteking standaard ??? de mijne heeft nog puntjes namelijk
27 oktober 2011 om 17:49 #17930676Ik heb ook geen elektronische ontsteking, waarom meen je dat die dat zouden hebben?
27 oktober 2011 om 18:58 #17930688@GS2.6 wrote:
Ik heb ook geen elektronische ontsteking, waarom meen je dat die dat zouden hebben?
dacht omdat het een nieuwer type motor is dat er wel electronische ontsteking op zou zitten hahaha hoeveel pk heeft zo’n blokje trouwens ??
27 oktober 2011 om 21:50 #17930690Ik zet in mijn 12n* een E12GV ontsteking. Kortom elektronische ontsteking.
CorsaA, Kadett-D, Kadett-E hebben 12SC’s gehad
Ook hebben de Kadett-C automaten een 1.2s gehad. (ohv)
Veel manta’s en Ascona-B’s hebben ook 1.2sjes gehad (ohv)
Enige wat ik verder weet is dat mensen tegenwoordig denken dat ze goud in de handen hebben wanneer ze een 1.2sc verkopen :)
27 oktober 2011 om 23:30 #17930691Idd, de Ascona B en Manta B. Later vervangen door de OHC 1.3 in zowel manta b en ascona b, de Ascona A en Manta A waren er ook in 1200 en heel vroeger is er ook een Rekord P1 1200 geweest, maar dat blok wijkt wel af, dat was een verkleinde 1500.
De 1200 is als ik mij niet vergis zijn carriere begonnen als 1000cc in de Kadett A, later vergroot naar 1.1 voor in de Kadett B, Olympia A en GTJ en weer daarna naar 1.2 voor in de ascona/manta en kadett C. Later is in de C Kadett en A Corsa de/een 1.0 OHV weer teruggekomen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.