in welke computter past zo een chip

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) in welke computter past zo een chip

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242362

    hallo
    ik ben opzoek naar een computter voor me kadett ik heb m2.5 maardaar wil ik een chip in.
    ik wil de computter waar je zo de chip ik kan plaatsen zonder dat je moet kloten met solderen want heb gehoord dat da niet altijt een suc 6 is
    en welke code staat er op die computter
    het gaat om de chip van m tech
    mvg en hoop dat jullie me kunnen helpen

    #17929512

    Over de ECU
    de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
    FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
    FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
    FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
    FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
    GX calibra tot 91, altijd solderen
    GY calibra tot 93, altijd solderen
    HA calibra vanaf 94, altijd solderen
    QJ astra tot 93, niet solderen
    PL astra tot 94, niet solderen
    PT astra met DIS, niet solderen

    uiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
    hou er wel rekening mee dat:
    de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
    je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!

    Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips

    #17929513

    Maar als je zo’n FP ecu openmaakt kom je 2 verdiepingen van printplaten tegen.
    Hoe haal je die uit elkaar om bij de chip te komen?

    #17929514

    ff dit youtube filmpje kijken

    http://www.youtube.com/user/MicrochipsTuning#p/a/u/1/H0fQOTtR3sc” onclick=”window.open(this.href);return false;

    duidelijker kan t niet uitgelegd worden

    #17929511

    Heel erg bedankt voor het filmpje!

    Ik liep vast op het gedeelte waar het los moet bij de stekker :angel

    #17929515

    hallo nog een vraag
    ik wil me gsi chippen maar nu kan ik een fp computer overnemen van een 20xe waar zo een chip in kan maar ik heb een c20xe loopt hij wel goed en zit de lambda sensor er dan voor de sier in?? of is de draadboom ook anders of moet pin 20 aan de massa

    mvg kevin

    #17929510

    @Dennisman wrote:

    Over de ECU
    de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
    FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
    FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
    FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
    FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
    GX calibra tot 91, altijd solderen
    GY calibra tot 93, altijd solderen
    HA calibra vanaf 94, altijd solderen
    QJ astra tot 93, niet solderen
    PL astra tot 94, niet solderen
    PT astra met DIS, niet solderen

    uiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
    hou er wel rekening mee dat:
    de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
    je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!

    Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips

    Je vergeet de GL uit de astra nog, hoef je ook niet te solderen.
    Daarnaast heb je nog een GQ, daar weet ik het niet van (nog nooit opengehad).
    Beide ecu’s zijn trouwens voor M2.5
    En hoezeker ben je dat je de GX moet solderen? Ik meende van niet namelijk :hmmz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.