vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242229

    ik heb onlangs een opel rekord bj.1982 met 2.0s motor gekocht
    hier zit een 4 bak onder nu wilde ik er een 5 bak onder hebben is dit mogelijk, of zijn hier ingrijpende verbouwingen voor nodig.

    #17927831

    ik heb het zelfde gedaan met mn vorige rekord.
    is het getrag 5bak?

    #17927832

    @wiebe wietze wrote:

    ik heb het zelfde gedaan met mn vorige rekord.
    is het getrag 5bak?

    ik heb nog geen bak gekocht, wil eerst weten of het kan en welke bak ik dan het beste kan gaan kopen

    #17927833

    Een getrag past er zo achter. Das dus het makkelijkst.

    #17927830

    Mmm ook interesant voor mijn 1900. ook een 4 bak…5 bak is veel fijner natuurlijk.

    Een getrag? welke bak is dat en waar komt ie onderuit? Wat mag zon ding een beetje kosten?

    #17927834

    de getrag 240 past zo onder rekord, komen ze ook onder vandaan.

    let bij de ombouw wel op de aandrijfas, en mogelijk aanpassen schakelweg.
    de manta`s hadden ook een getrag 240, daar was de schakelweg net wat korter
    bij als bij rekord.

    succes.

    #17927835

    ja klopt ik moest een beetje inkorten

    #17927836

    @Ghanz wrote:

    de getrag 240 past zo onder rekord, komen ze ook onder vandaan.

    let bij de ombouw wel op de aandrijfas, en mogelijk aanpassen schakelweg.
    de manta`s hadden ook een getrag 240, daar was de schakelweg net wat korter
    bij als bij rekord.

    succes.

    als er nu nog iemand is die weet waar je zo`n getrag 240 bak kunt kopen
    en waar ik bij aankoop op moet letten dan zou ik heel erg geholpen zijn.

    alvast bedankt bohi

    #17927837

    die 5 bakken zijn niet zo dik bezaait meer.
    af en toe kom je nog tegen op Markplaats o.i.d.
    en waar je bij aankoop op letten moet…. tja….
    moeilijk te zeggen van en versnellingsbak.
    moet je gewoon geluk mee hebben :D

    tussenas voor manta of rekord weet ik niet of daar verschil in zit,
    verwacht het eingelijk niet, maar je weet maar nooit.

    #17927838

    is die 240 bak niet dezelfde als ze altijd bij 2 liter 8 en 16v’s gebruiken? op kadettjes enz?

    #17927839

    Nee, das bij mijn weten een 1.8s bak of een r25. De getrag 240 is voor een cih.

    #17927840

    * juiste kopplingsplaat met het juiste aantal tanden
    * aandrijfas inkorten
    * evt schakelmechanisme inkorten
    * juiste koppelingskabel of de gaffel overzetten van de 4bak in de 5 bak

    resulteert in

    3.45 achteras overbrenging wat ik onder de gse heb

    #17927841

    @Deperik wrote:

    Nee, das bij mijn weten een 1.8s bak of een r25. De getrag 240 is voor een cih.

    nope zijn beide getrag 240 bakken
    enkel die achter een ohc / dohc past heeft een ander koppelings huis
    (bult tbv startmotor zit aan de andere kant)

    verder zijn de bakken gelijk ;)

    #17927842

    Dacht al zoiets maar wist het niet zeker :)

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

    #17927843

    heren, ik ben ook druk bezig met het restaureren van mijn manta GTE. nou was ik hier van plan ook een getrag 240 onder te plaatsen zodat hij met de 2.4 motor niet zo hoog in de toeren komt. Is deze handeling hetzelfde als van een GT, qua ombouwen van het schakelmechanisme dan..? Zie http://tekenaar.opelgt.com/getrag/getrag_240_mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;. Ik was namelijk niet van plan om mijn hele tunnel te gaan slopen, dan laat ik nog liever de orginele 4 bak eronder :).

    groeten,
    roy

    #17927844

    ja, is ongeveer gelijk, maar je zou ook je 4 bak pook kunnen gebruiken, lijkt het net wat meer op origineel, wel iets meer werk, maar ook een beter resultaat

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.