un vraag over achteras kadett cabrio gsi

Forumindex Forums Modellen Kadett un vraag over achteras kadett cabrio gsi

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242078

    eey goeieavond

    ik hat un vraag over un achteras van kadett cabrio gsi
    er zitten nou trommelremmen onder die wil ik vervangen achteras met schijfremmen
    nou is die achteras van astra f gsi volgen mij moet dat wel gaan passen
    nou is mij vraag wat moet nog meer vervangen kan ik het gewoon op de zelfde systeem zetten ???

    GR michael

    #17926186

    ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze zo gaat passen onderstel astra f en kadett e verschillen wel degenlijk zo wie zo de bevestiging is anders
    je kan beter een zoeken van een kadett gsi 16v die gaat zonder problemen passen :thumb :thumb

    #17926187

    Volgens mij had ik destijds een astra f schijfremmen achteras onder de kadett..
    Zo was ie mij iig verkocht met dat het ging passen.. En dat deed het.
    Handremkabel moet je geloof ik dan wel van een 16v kadett hebben.
    Omdat je toendertijded die assen voor zo 50-75 euro kocht met schijven en blokken en al, Heb ik niet moeilijk gedaan met ombouwen.
    Gewoon die as eronder, remmen gangbaar maken, ontluchten, andere handremkabel en klaar.

    #17926188

    Dit moet ik ook nog doen bij mijn station, maar vind maar geen achteras met schijfremmen kompleet hiervoor..

    #17926189

    ja as past er onder

    en idd handremkabel van een 16v heb je nodig

    maar let ook op de remdrukbegrenzers die heb je denk ik ook nodig

    #17926190

    Remdrukbegrenzer werd wel aangeraden hier ja.
    Ik heb het echter zelf nooit aangepast. Nooit problemen met remmen of apk gemerkt ook.
    Maar het verschil in remkracht merkte ik wel heel goed!!!
    De achterkant hapte veel meer in het beton ;)

    #17926191

    bedankt voor jullie antwoorden echt super !! :thumb
    Remdrukbegrenzer kan ook wel van astra f gehaald worden die past ook wel op kadett zeker???
    oke dat is mooi dat die past kadett gsi cabrio al een de
    achteras van astra f gsi die spoorbreedte is wel iets meer weet iemand ook hoeveel meer ??

    GR michael

    #17926192

    As is passend en identiek, alleen moet je zeker wat aan de remdruk doen. Je Kadett zal geen ABS hebben en je kan elke rem druk begrenzer pakken van elk merk als het een auto is met schijven achter. Sommige auto’s met ABS hebben ze ook nog als extra veiligheid mocht de ABS het laten afweten.

    Trommels hebben 3/40 begrenzers en schijven 3/15 of 3/20.

    Heb ze wel eens van een Peugeot 205 GTI gepakt, die gaan ook prima!

    #17926193

    ik heb de achteras van astra gsi er onder de achteras past wel de velgen komen half cm meer naar vooren maar dat vald mee
    de remdruk hoeft ik niet te vervangen als ik het al maal zo zien ik zou eerst kijken wat die doet haha
    maar Remdrukbegrenzer dat is met het witte potje die onder de motorkap zit tog ?

    gr michael

    #17926194

    Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit… Kan in het rubber zitten…

    Maar Hmm… :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)

    Zien er zo uit:

    Als je die niet monteert dan heb je dus een slechte rem verdeling waardoor de achter remmen te snel blokkeren, dit al zonder dat de remkracht aan de voorkant echt tot stand komt. Het resultaat is een erg gevaarlijke situatie die als je de remmen eens een keer ECHT nodig hebt gaat ontstaan!!! :shock:

    Een alternatieve oplossing is de voorste remmen te upgraden zodat de remkracht daar weer toeneemt en de verhouding weer goed is. Een auto zonder ABS moet nou eenmaal vrij nauwkeurig worden uitgekiend omdat de druk niet geregeld wordt…

    #17926195

    daar was ik ook blij om idd zeker apart meschien wel ik zou er van de week is naar kijken…
    die foto wat je gestuurd heb die dingen zitten er al op de hoofdremcylinder die zatten er al op bij de trommelremmen dan kom het wel goed zeker tog…?
    of moet ik zu nog stees vervangen ..?

    #17926196

    Die zitten er inderdaad ook voor de trommelremmen, alleen zijn dat niet de goede. Die begrenzen eigenlijk veel te weinig. Als die er al niet zouden zitten zou zelfs met trommels de auto nauwelijks remmen en alleen maar steeds slippend uitbreken. Onveilig dus… Dat zelfde effect krijg je nu met de schijven alleen ongeveer de helft zo erg, dus vrij onopvallend, maar wel gevaarlijk. Die er nu op zitten staat 3/40 op e dat betekent dat er 40% druk over blijft aan de uitgang. Voor schijven achter is 3/15 of 3/20 gebruikelijk en dan blijft er dus 15% of 20% druk over.

    De verhouding als je uit gaat van 100% aan de voorzijde is dus 20% te veel achter, of te weinig voor…

    Als je ziet dat die begrenzers zeldzaam zijn of best duur dan heb je voor dat geld ook al bijna een big brake set voor de voorzijde. Moet je alleen wel minstens 15″ velgen hebben…

    http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-NOVA-CORSA-ASTRA-288MM-V6-BRAKE-UPGRADE-KIT-/350461064107?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51991b73ab&clk_rvr_id=259350587567″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=320008&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17926197

    eeey vinci ik snap je verhaal heel maal bedankt voor de uitleg

    maar die link die je mij gestuurd heb over die begrenzers als ik die koop is dan die probleem op gelost zeker..?
    en die link van ebay van die big brake daar heb ik niet echt veel verstand van mijn engels is niet echt goed
    big brake set is dat beter dat die koop of hoeft dat niet zo…..?

    #17926198

    Ik heb die big brake set er zelf op gezet, veel mensen zijn er negatief over, maar dat ligt waarschijnlijk aan de leidingen en/of hoofderemcylinder die ze gebruiken. Ik heb zelf van die Goodridge staalflex leidingen er op gezet en heb een GSI hoofdremcylinder en die is 22,2mm in plaats van 20mm. Er wordt dan dus wat meer vloeistof rondgepompt.

    Als je die begrenzers van Mathijssen er op zet werkt het 100% zeker zoals het hoort, alleen vind ik het persoonlijk veels te veel geld. Wat ik aanraad is ze van een sloop auto af te halen. Bijv een Peutje 205 GTI heeft ze ook. Gewoon effe zoeken naar een auto met schijven achter en zonder ABS…

    #17926199
    #17926200

    Of deze, maar pas erg op, want ze worden ook vaak zat gekocht die eigenlijk voor trommels zijn met de 3/40 verhouding!! Lijken sprekend op mekaar!

    http://www.ebay.com/itm/BMW-E30-Brake-Pressure-Regulator-OEM-NEW-/370551024971?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D230595875675%26ps%3D63%26clkid%3D3772944066363570240″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17926201

    Op BMW’s zitten ze ook vaak, alleen hou dus rekening met de juiste verhouding en wat ook heel belangrijk is dat je die nu er op zitten onklaar maakt. Bij de mijne heb ik ze open gemaakt en wat onderdeeltjes uit het binnenwerk weggelaten of uitgeboord, weet niet meer precies. Ze kunnen er namelijk niet zo maar tussen uit omdat er een andere diameter draad op de in en de uitgang zit…

    Mijn Kadettje remt in elk geval verschrikkelijk goed nu, ook op de meetbank van de RDW waren ze er zeer te spreken over…

    #17926202

    Deze gaat in onderdelen weg:
    http://link.marktplaats.nl/493883768″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zitten ze ook wel op denk ik…

    #17926203

    Hier:
    http://link.marktplaats.nl/491805849″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Als hij er nou twee heeft… PRECIES deze heb ik eerder gebruikt, even laten zandstralen en gespoten, waren weer als nieuw! Met zandstralen had ik de afgeknipte leidingen er nog op, even dicht geknepen met een tang zodat er geen glasparels in konden komen uiteraard!

    #17926204

    ik heb die twee al even mail gestuurd begrenzers nou nog even afwachten.
    maar je zegt begrenzers van Mathijssen die kosten zeker wat…..
    maar van 205 gti werken dan ook 100% goed..?
    die er tussen de achter leidingen klaar is kees maak het ook uit waar die komen..?

    #17926205

    Vinci nou ik heb twee gevonden kosten mij maar 25 euro al twee remdrukverdeler
    dat is mooi prijs of niet ;) hihi nieuw kosten die krengen 107 euro per stuk

    nogmaal super bedankt voor je hulp Vinci toppie :thumb

    #17926206

    Dat is een heel zacht prijsje, heb er een paar gereviseerde van een 205 laatst verkocht op Ebay voor bijna €70. Werd flink op geboden…

    Vergeet niet die twee 3/40 verdelers onklaar te maken! Je zal er even op moeten studeren, want enkel met het binnenwerk er uit gaan ze lekken op de onderste fitting. Ik meen dat ik destijds dat aluminium binnenwerkje door heb geboord en verder het veertje en zo er uit gelaten. In de basis moeten ze gewoon als leiding gaan werken, goed dicht en niet meer begrenzen. Dubbel begrenzen is namelijk ook weer niet de bedoeling….

    Succes man! :thumb

    EDIT: Ik zou even na het klusje de remmen op de testbank laten testen bij een APK garage, dan weet je in elk geval zeker dat de verdeling goed in orde is….

    #17926207
    Vinci wrote:
    Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit… Kan in het rubber zitten…

    Maar Hmm… :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)

    quote]

    he vinci, haal je nou niet de lastafhankelijke remdruk begrenzers en de remdrukbegrenzers door elkaar??
    de remdrbegr zitten bij allebij mn champs op de hoofdremcylinders onder het expansievaatje!! :hmmz
    en volgens mij heeft bij kadett alleen de station een lastafhankelijke remdruk systeem.

    #17926208

    Nee hoor, ik weet daar het verschil wel tussen!! Ze zitten toch echt bij velen op de achter as (er boven om precies te zijn…) waar ze lekker roestig worden…

    Er zijn vele varianten van (geweest) met vele soorten uiterlijk en passingen. Met een goed gesorteerde automaterialen zaak in de buurt zijn ze echter allemaal wel passend te maken..

    #17926209

    Vinci ik dacht ik oude remdrukverdeler van de trommelremmen die aan het hoofdremcylinder zit af kon draaien
    dan die nieuwe remdrukverdeler achter bij de bezine tenk tussen leidingen te doen klaar. maar….
    wat bedoel je met twee 3/40 verdelers onklaar te maken dat zijn die remdrukverdeler van 205 GTI..?
    remdrukverdeler van 205 GTI moet ik ook nog aan passen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.