Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wat voor een versnellingsbak heeft de vectra b 2.5 v6
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2011 om 06:35 #17242041
Hallo,
Vandaag kwam ik het volgende tegen:http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=320721227980&cmd=VIDESC&title=Description het is een kortere pook.
Mijn huidige pook zit een beetje losjes in de fitting waardoor er wat speling is. Met zo’n nieuwe pook zou dat een stuk minder moeten zijn.Nu is mijn vraag alleen: wat voor een bak ik er in heb zitten, ik heb gelezen Dat het een f23 of f25 standaard kan zijn. Ik heb al gekeken onder de motorkap maar daar zie ik alleen het woord getrag en een us patent nummer staan!?
Weet iemand hoe ik er nu achter kom?12 oktober 2011 om 07:56 #17925794het zal ergens op de bak moeten staan
bij een F17 bak staat het op de zijkant van de bak achter het linker voorwiel.zet hem eens op een paar oprij steunen en kijk er eens op de bak.
12 oktober 2011 om 14:32 #17925795> Schakelstangen (B1 t/m 1998) = F25
– meestal de pennetje bij het schakelmechaniek op de bak versleten, kosten een paar euro, maar een Crime om te vervangen
Schakelkabels (B1 vanaf 1999 / B2) = F23
– Pook uitgesleten, officieel moet dan de hele pook vervangen worden, er is wel een oplossing voor.
– een nieuwe originele pook heeft zo weer deze speling, daar moet je niet je 300 euro aan uitgeven.Willem
12 oktober 2011 om 22:58 #17925796Hoi Wim
Ik heb een poos geleden een calibra v6 gekocht bij de opel dealer in den haag [echt een hele mooie]waarvan de koppeling bijna op was dus die hebben ze vervangen,toen ik heb op haalde ging hij moeilijk in zijn achteruit versnelling de pook ging wel maar hij ‘pakte’ niet.Ben er mee naar huis gereden [heerenveen] en hier naar de dealer gebracht die zeiden pook afstellen en dan moest het klaar wezen,wel nu gaat hij perfect van de 1 tot de 5, maar gaat de pook bijna helemaal niet meer in zijn achteruit,dealer zegt bak kapot maar hij schakeld verder perfect heefd geen bij geluiden ofzo.De ene keer gaat hij vloeiend in de achteruit en de andere keer ben ik wel een paar minuten bezig,weet jij wat het kan zijngr Berry
13 oktober 2011 om 06:17 #17925797pook gewoon slecht afgesteld
gewoon opnieuw doen bij een universele vakgarage
of beter nog
BIJ LAMMERT STELLEMA!!!!!
http://www.stellema.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;zeker als je uit friesland komt
13 oktober 2011 om 08:06 #17925798Bedankt voor de tip,ik ga maar is bellen voor een afspraak ;)
gr Berry
13 oktober 2011 om 15:35 #17925799Heren bedant voor de reacties!
@Reijnders
Ik heb helaas geen ruimte om met me dikke kop ergens te kijken op de bak :P !
@Willem
Ik heb een B2 dus ik ging er al een beetje van uit dat ik een F23 had maar je weet maar nooit.
Zijn dit dan de kabels in plaats van stangen op de pook en is het dus een F23?
13 oktober 2011 om 16:05 #17925800dan wordt het tijd dat je op dieet gaat sander :jerry
of een setje halen voor ongeveer 30 euro bij de Cranenbroek
13 oktober 2011 om 16:57 #17925801@Reijnders
Dat ziet er verdorie mooi uit! Betreft dat een setje van 4 of 2 :D ?
13 oktober 2011 om 17:27 #179258022
4 krijg je er niet onder ;)maar een heel stuk veiliger als een krik!!
16 oktober 2011 om 20:44 #17925803inderdaad een F23.
Achteruit F25 bak (calibra).
Achteruit is het 1e wat kapot gaat bij de F25 bakken als die stuk gaan.
als de pook goed staat, en je krijgt m nog moeilijk in achteruit is inderdaad de bak versleten, weet er alles van…
Mijn bak gaat ook niet altijd even soepel naar zijn achteruit, en wil er soms uit springen, pook staat prima.
Bak verversen met Olie bij de Opel vandaan wil wel helpen, mijn schakelt nu een stuk soepeler, vooral naar achteruit.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.