Kleine restauratie manta b gsi … krokkie de 1ste

Forumindex Forums Modellen Manta Kleine restauratie manta b gsi … krokkie de 1ste

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241872

    Tijdje geleden een manta gekocht bij eddepet om ”even” klaar te maken voor APK het liep iets anders haha

    Nou het begon met een plaatje van 20 bij 7,5 cm en het eindigde bij

    Iemand nog zon stuk liggen in goede staat kleur maak nie uit ?????

    Dus gehele dorpel vanaf onderkant 10 cm na boven en 10 cm in de auto net voor de stoelbevestigging en het bij de krikteun :wors

    Zoals je ziet is het water gewoon naar beneden in de kriksteun en de rest gelopen.

    Andere kant lijkt me redelijk maarja zal wel veranderen als ik zijskirt eraf haal .

    Motorisch prima heeft 190.785 op de klok dus nie klagen . Olie druk en volt komen van en GTE klok af :)

    Intrieur is in prima staat :) niet nieuw maarach word mn daily dusja als die maar rotvrij is.

    Antenne van een golf 3 even provesorisch aan het voor scherm gemaakt :thumb

    Morgen als het droog is eventjes de voorbumper en schermen eraf ook even behandelen onderaan

    Motorisch zit het wel goed geloof ik …

    voorfront zit goed in de lak lijkt allemaal mee te vallen de rest tja ….

    Heb al een vierkante meter blikplaat gehaalt 0.8 mm vanavond ff las aparaatje ophalen bij Eindhoven :) :angel

    Hoop het qwa laswerk zaterdag eigenlijk wel een groot gedeelte klaar te hebben .

    Alle tips qwa behandeling kokers en primers enzo WELKOM.

    Is mn eerste eigen restauratie al doende leert men wat men van te voren weet is mooi meegenomen :P

    #17923976

    ooooo dat valt allemaal nog wel mee ja :D

    kunnen die krengen rotten he :D

    succes met herstel, t wagentje ziet er verder wel puik uit.

    :thumb

    #17923977

    Pffff Dat ziet er niet best uit zeg !!!

    Voor een eerste restauratie heb je wel een lot uit de loterij getrokken vriend !!

    Succes !! Ik ga de garage ook maar weer eens in ,,

    Gert ….

    #17923978

    ow ze hebben me gisteren nog 1 m2 plaat gebracht super service

    maar dit had ik ook niet verwacht
    maar zal wel goed komen ga ik van uit

    #17923979

    Ga er zo mee beginnnen alleen het verhaal lasapparaat ging niet door gisteraamd zat geen fles bij en was me toch iets te ver rijden …

    Nou aant weer zal het niet liggen :P eddie geen dank hé heb alweer eeen nieuwe 1 m2 liggen ma vrees dak meer nodig ben haha

    #17923980

    Ik zou die kriksteun maar schrappen , is geen vereiste immers …

    En voor de rest alles gewoon zo goed mogelijk pas maken door middel van een kartonnen voorbeeld … als je begrijpt wat ik bedoel ..

    Als ik een stuk staal nodig heb ga ik naar de lokale autosloop om ergens een stuk dak uit te slijpen , heb niet zo goede ervaringen met dat plaatwerk wat je kunt kopen .

    Gewoon doorgaan !!!

    Gert

    #17923981

    Mooie wielen joekel :thumb

    #17923982

    Misschien een goeie tip voor staal :) Computerkasten zijn gegalvaniseerd en is sowieso al vrij dik spul ;)
    En iedereen heeft nog wel een ouwe pc staan, toch?
    Die zijplaten las ik al jaren in autos.. De keienvanger en voorbalk van de corsa zijn daar ook van. :D

    #17923983

    ach beetje blik kost haast niks ja, dus gewoon ff wat fatsoenlijks halen.
    lijkt mij de beste oplossing.

    misschien de volgende keer maar RVS :hmmz

    #17923984

    gegalvaniseerd last kut. :ass

    staal van de brezan is mooi spul, maar heb ook wel eens staal zonder die grijze coating.
    roest iets sneller wanneer je het in de schuur hebt staan.

    na het lassen goed behandelen met menie of epoxie primer en naden kitten :thumb

    #17923985

    gegalvaniseerd is ook geen optie nee haha.

    heb ook altijd die blikken van de B*ezan.
    de gecoate uitvoering. last prima, en is ook makkelijk te bewerken.
    heb hier ook wel ander stuk blik staan.. sterk zat voor een grondbakkie hahaha
    maar daar kun je geen kant mee op zonder bijzondere grote hamers king:

    #17923986

    Zal zo op de beurs in Hadenberg wel is kijken of ze leuke opties hebben en ook ff naar een klein lasapp voor je :thumb

    #17923987

    klein lasapp kun je wel vergeten hendri.. tis enkel van dat grote daaro :D

    maar wel intressant :D

    #17923988

    Ja duh… :ass Je moet het natuurlijk wel even opslijpen op de te lassen delen.. Zoals met alles… :vertag Nog nooit moeilijkheden met lassen gehad.
    Daarna hoef je het eigenlijk alleen maar op de lassen te bewerken en weet je zeker dat de achterkant iig niet meteen weer roest.
    Gewoon een plaat staal heeft na een dag al vliegroest. Wat denk je dat de achterkant dan doet van wat je er net opgelast hebt… Gegarandeerd over 3 jaar weer weggeroest. De kokerbalk van mn kadett zat er na 10 jaar nog. Zijplaat van de pc…

    #17923989

    de achterkant (binnenkant koker dus) moet je natuurlijk goed in de ML zetten. zolang het vet blijft roest het niet.

    misschien zie ik je daar nog wel hendri, ga er zo meteen heen.

    #17923990

    Niet veel gedaan vandaag …. even bij sloop geweest om delen te halen voor wat anders dat liep in de soep .

    Toen even een andere motorkap op mn seat leon : met als resultaat een kromme slotvanger van 45,95 :P

    Toen even een lasapparaat opgehaalt bij hendri :wors maar de draad toevoer kan alleen rechtuit als ik de kabel iets krom leg komt het koperdraad er in lassapparaat zelf weer uit :hmmz :hmmz Dus hendri morgen krijg je hem weer :jerry :jerry

    Dus alleen van morgen 2 uur wat gedaan bodem er wel uit en recht dus kan dr zo weer 1,5 mm plaat in maken wie morgen vroeg klaar staat helemaal op maat bij de metaalboer :ass

    #17923991

    http://www.leidinger-tuning.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

    bovenstaande link het bedrijf heeft zeer veel plaatwerk delen van manta en ascona B
    waar onder ook de vloerplaten !

    #17923992

    Succes met oplappen!
    Leuke wieltjes, ding moet alleen nog wel zakken (vind ik dan.. Stance :wub )

    #17923993

    Zomerse update :jerry

    Remcilinder even losgehaalt alle zwarte drap en roest er uit geblazen en even weer gangbaar gemaakt van binnen.
    Remmen rondom even weer gangbaar gemaakt zat allemaal n luk vast. Zometeen ff ontluchten met 2 man.

    Verder ramen rondom even met glas-ex bewerkt mooi schoon weer.
    Raamrubbers achter nog ff invetten zo ook beetje aan de poreuze kant.


    @t
    emiel manta : heb rechtsachter een gebroken veer dus die verlaging gaat wel goedkomen :):)
    Wieltjes zijn lenzo bsx ofzoiets met BBS naafkapjes dat dan wel weer :wors :wors

    En heb nog een setje standaart Remklauwen en schijven over van een b manta aan de voorkant,mooiste komt nog HET KOST NIKS voor diegene wie het ophaalt.
    Zitten nu calibra T remmen op met sniksnak schijven.

    Verder wa plaatwerk nog niks opgeschoten. Wil eerst een lasapparaat hebben voordat ik ergens aan begin.

    XXX krokkie king:

    #17923994

    @Christian-tsx wrote:

    de achterkant (binnenkant koker dus) moet je natuurlijk goed in de ML zetten. zolang het vet blijft roest het niet.

    misschien zie ik je daar nog wel hendri, ga er zo meteen heen.

    Correctie met RX7 behandelen :angel
    ML moet je na een aantal jaar weer RX7 nooit weer king:

    #17923995

    Wanneer komen er kuipjes in dan? :p

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

    #17923996

    Denk dat joekel een kater hef :puke Is wel een mooi wagentje met deze geile velgjes

    #17923997

    Haha, is e naar Rossum hen wes?
    Idd mooie velgen!

    #17923998

    Wol e well :thumb

    #17923975

    ja idd in rosssum west ja :P:P Gaan we het verder niet over hebben ;) kleuters daar … 3 tegen 1 tja … ik heb nie verloren zeg ma


    @t
    deperink : Kuipjes zijn bedoeld voor crossauto van mij en kameraad
    Zal eens gaan zoeken an 2 voor stoelen van n opel heb mn oude calibra stoelen weggegooit kwam ik achter :hmmz


    @t
    hendri tja velgjes dikke BBS’en junge.
    Hej a n lassapp wat het dut ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.