Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › CO Vraag Corsa A c14nz. Opgelost: Lambda sensor vervangen.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 september 2011 om 11:58 #17241724
Hoi daar.
Ik heb een probleempje met CO. Die is veel te hoog. 3,6 ofzo. ipv 1,5 wat ie max mag zijn.
Wat kan daar de oorzaak van zijn? De uitlaat was lek op een paar plekken. Die zijn nu gelast.
Ook zag ik dat er een aansluiting is op een slang die van de remcilinder komt waar nu geen slangetje op zit.
Ik zal er even een foto van maken.
Ik heb wel eens gehoord van een vriend van me die veel te hoog CO had op zijn kadett dat die vacuumslangen heel veel uitmaakten.
Weet iemand hier iets van???
Bedankt!22 september 2011 om 12:19 #17922602
Hier zie je op de slang van de remcilinder 2 aansluitingen zitten. 1 zit een vacuumslang op. de ander niet.
Wat hoort daarop en is het nodig???
:)22 september 2011 om 16:38 #17922603Ik kan ook uberhaupt niet volgen waar het andere slangetje naar toe gaat.
Ergens naar het schutbord toe ofzo..22 september 2011 om 20:58 #17922604Gaat die niet naar de box bij je linker/rechtervoorscherm?
22 september 2011 om 21:04 #17922605Vacuum slangetjes checken. Je hoort wel een aanzuiggeluid als ie stationair draaid.
Dat dingetje tussen je rembekrachtigings slang zal mischien een dopje op kunnen. ff checken of die daar lucht aanzuigt of niet.
Check ook je lambdasensor maar eens. ff met de multimeter er op. Ook die dingen gaan een keer kapot waardoor je een dramatisch slecht co krijgt.
22 september 2011 om 23:04 #17922606Ok! ik zal ff kijken of ie aanzuigt en eens kijken wat ie met een dopje erop doet.
En de lambda meten. Hoeveel van wat moet ik meten op de lambda sensor? Of doet ie dan gewoon niks meer :)
Ik ben niet zo goed met stroom dingen ;) Maar heb wel een multimeter.
Ik heb er trouwens nog 3 liggen in downpipes van een kadett GSI 8v. Zijn die heel heel misschien gewoon hetzelfde? Vast niet hè :PDat van die box is een goeie. Ik zal eens kijken of ie daar heen gaat.
23 september 2011 om 14:56 #17922607Zoek even op het forum, is al meerdere malen voorbij gekomen wat je multimeter moet aangeven.
24 september 2011 om 12:36 #17922608Ok dan.. :) dank je voor die info! :P ik ga wel even zoeken.
24 september 2011 om 13:07 #17922609Ik vond ergens tussen de 0,2 en 0,8 volt. Maar ergens anders weer heel iets anders. en mensen vergeten erg vaak de A of B bij hun corsa verhaal te schrijven :P Dus ik ga wel gewoon kijken wat het doet met de meter.
Op het moment ligt de hele uitlaat er nog naast omdat ik die net gelast heb.
Zaten paar gaatjes in de buizen. De kat ziet er ook niet echt lekker uit maar heb nog geen betaalbare vervanger gevonden die het waard was.
Misschien kan ik daar ook nog wat aan knutselen.24 september 2011 om 15:35 #17922610Zijn die lambda sondes hetzelfde als die ik in de corsa heb?? Dat wilde ik graag nog weten ;)
24 september 2011 om 15:36 #17922611Lambda sonde is trouwens niet echt jofel. hij lijkt alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen.
Maar heb geen tijd om te meten. Morgen misschien even.25 september 2011 om 08:18 #17922612gewoon een ander erin draaien van de sloop
hulsje aan de buitenzijde zit altijd los.
wIllem
25 september 2011 om 17:35 #17922613Jep! Dat hulsje zit inderdaad los. :D
Probleem is dat er hier op de sloop niks meer aan corsa A ligt.
Daarom vroeg ik ook of die van een Kadett c20ne ook gewoon gaan werken. Daarvan heb ik er nog 3.
Anders ligt er ook vast wel een astra met een c14/6nz. Kan ik die anders nemen?25 september 2011 om 20:37 #17922614Als ie maar ’t zelfde draad heeft, en 1 aansluiting. Volgens mij passen die van een swift ook zelfs :)
26 september 2011 om 12:20 #17922595Nice! Ik ga er nu even mee aan de gang. :) Dat zou wel fijn zijn want dan kan ie eindelijk voor een herkeuring.
26 september 2011 om 14:33 #17922599Da gaat niet passen. Die gsi lambda heeft 3 aansluitingen en deze maar 1. en de schroefdraad is volgens mij anders.
Hij geeft overigens wel waardes aan maar of ie aangesloten zit of niet, het loopt er niet echt anders om.26 september 2011 om 15:13 #17922596Ik heb net even een stuk gereden met wat goed gasgeven enzo.
En of ik nou de draad van de lambda sonde aansluit of loshaal. Hij loopt er echt precies hetzelfde mee.
Gewoon goed trouwens. Ik lees overal dat ie er slecht van zou gaan moeten lopen. Bij deze iig niet.
Ik ga wel even op de sloop bij een astra kijken.27 september 2011 om 14:38 #17922594
Dit was de lambda sonde in de uitlaat :P
Ik kon het hele ding zo zonder enige moeite uit elkaar trekken.
Ik gok dat ie ook niet veel deed met afgescheurde kop.
Er zit nu een andere in.
Moet ik daar rijdend nog iets van merken? of merk je dat alleen aan de pomp en de co meter?27 september 2011 om 15:26 #17922601Aan de co meter merk je dat zeker wel.
Heb je de multimeter er al op gehad of?
27 september 2011 om 15:49 #17922600Jep heb ik gedaan. Aan het contact vd sonde de plus en de min op het blok. Toen waren alleen mn handen op..
Maar toen ik even met mn derde arm wat gas gaf onder het luchtfilter :P ging het voltage ook omhoog. Niet geleidelijk maar in 1 keer.
1x naar de 0,5v. erna met nog iets meer gas naar 0,61v. En bij stationair bleef ie heel laag 0,1-0,24v.
Moet het eigenlijk nog even met iemand er bij doen om wat beter in stappen te kunnen meten.
Maar deze schijnt iig iets te doen!!! :D27 september 2011 om 16:01 #17922598Oh ja! ik wilde nog zeggen dat er geen enkele zuiging of blazen van het vacuumtuutje afkomt.
Ook gebeurt er niks als ik het dichthou.27 september 2011 om 16:02 #17922597Die min druk je gewoon vast tussen je accupool of ergens bij tussen.
Ik heb er soms een krokodillenbekje op zitten. Net wat makkelijker soms.
28 september 2011 om 19:26 #17922615Goeie tip! heb ik vanmiddag dus even gedaan.
En met koude motor begon ie stationair rond de 0,6v en ging vanaf daar zo geleidelijk naar beneden tot net iets onder de 0,1v.
Als ik gas gaf ging ie meteen weer even omhoog en zakte weer naar beneden.
Die doet het dus prima.
Bij de keuring: co van 0,5 ofzo. dus prima.
Bedankt hè!! :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.