Powerbox vraag

Forumindex Forums Modellen Corsa Powerbox vraag

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241692

    Ik heb afgelopen weekend een powerbox op m’n x16xe.

    – Is het nodig om een andere brandstofdrukregelaar van 3.3 bar erop te zetten?

    – Bougies heb ik nog niet vervangen, in mijn ogen loopt hij goed. Is het echt noodzakelijk om die te vervangen?

    #17922166

    Brandstofregelaar is overbodig, leuk als je andere nokken er plaatst en met een standaard chip blijft rijden. Mantzel raadt wel andere bougies aan, FR6DC van Bosch.

    #17922164

    Hou ik de huidige regelaar.

    Wat betreft de bougies, Wim-V6 rijdt met nkg BKR6EK icm een powerbox. Loopt bij hem beter las ik.

    Scheelt het vervangen van bougies in acceleratie of is het puur de motor loop? (Ik ben een leek wat dat betreft, klinkt volgens mij hetzelfde als voor de powerbox)

    #17922163

    Met de Bosch bougies liep de motor rustiger, tijdens het acceleren hield hij niet meer in bij een bepaald toerental
    Mantzel raadt ze niet voor niets aan, ik zou ze halen op het optimale uit de powebox te halen.
    Nu nog andere nokkies en een chip op maat laten schrijven :thumb

    #17922162

    Ik zal ze eens bestellen, post m’n bevindingen wel.

    Nokkies en chip op maat is weer grof geld :P Ga denk eerst voor een spagetti spruitstuk. Is soms best goedkoop aan te komen dus even afwachten.

    #17922161

    Als je voor een 4-2-1 spruitstuk gaat, kies dan voor Lexmaul of Supersprint.

    #17922168

    Het verschil daar tussen is me nog niet helemaal duidelijk. De een zorgt voor meer koppel onderin geloof ik.

    Qua merk, veel kan je toch niet fout doen aan een spruitstuk. Desnoods las ik de naden opnieuw.

    #17922165

    Je kan genoeg “fout” doen aan een spruitstuk.
    Te dunne diameter pijp, plekken waar versmallingen zitten, lokatie van de lambdasensor of montagebrackets, etc.

    Er gaat tegenwoordig een hoop naar china om daar gekopieerd te worden. En dan laten ze een steekje vallen met de plek van een montage oogje ofzo, waardoor het geheel niet lekker past. Of je lambdasensor gat op een verkeerde plek waardoor de carterpan in de weg zit. Noem maar wat gekke dingen. Het komt regelmatig voor met de goedkope merken.
    Of ze nemen een goedkopere staal soort. En dan heb je om de haverklap een breuk er in zitten (blijf je maar aan het lassen) of gaat het roesten (en op roest kan je niet lassen)

    Een premium merk zoals Lexmaul of Supersprint is in de regel probleemvrij.

    #17922158

    Vandaar! Toevallig ook bekend met het merk Janspeed?

    #17922167

    U2U!

    #17922160

    Wel eens van gehoord, komt uit Engeland. Is dit een 4-2-1 qua buizen of 4-1?

    #17922159

    Een 4-2-1 systeem, zijn alleen van staal, niet van rvs.

    #17922169
    #17922170

    yeps

    #17922171

    iemand die weet of de BKR6EK ook door opel geleverd wordt? Iemand een origineelnummertje?

    Het lijkt op de 12 14 031 of de 1214000…….
    1 vna die 2 hebben namelijk ook dubbele electrodes.

    #17922172

    Nou, ze zitten erin! Het af en toe inhouden wat hij deed is weg, dus het heeft geholpen. Vanuit stationair reageert hij nu ook wat vlotter op het gas.

    #17922173

    Ik rijdt zelf met de BKR6EK (met dubbele massa elctrode dus), rijdt 100x beter als die ”voorscheschreven” bosch dingen, en ze gaan bij mij ruim 20.000km langer mee als de Bosch bougies (bosch had ik met 9000km helemaal versleten / NGK’s waren wel op na 30.000km)

    Willem

    #17922174

    Ik ben benieuwd, als ze inderdaad snel verslijten zal ik die eens proberen.

    #17922175

    @joop1970 wrote:

    Nou, ze zitten erin! Het af en toe inhouden wat hij deed is weg, dus het heeft geholpen. Vanuit stationair reageert hij nu ook wat vlotter op het gas.

    Hoe hield ie bij jou in?

    Mijne doet inhouden als ik volgas geef en dan overschakel naar 2 en 3. Doe ik gewoon normaal is er niets aan de hand.

    Heb nu opel bougies er in met dubbele electrode. Kan die Ngk bougies wel eens proberen….

    #17922176

    Als je volgas gaf zakte het vermogen een beetje weg, leek wel of er een soort vertraging inzat. Was bij mij ook voornamelijk in zijn 2 en 3. Ook is de acceleratie bij hogere toeren beter. Wel een duidelijk verschil iig!

    Er zaten bij mij originele GM bougies in met dubbele electrodes (FLR8LDCU, dus volgens mij gewoon bosch)

    #17922177

    Ding van mij gaat dan echt lopen pruttelen….

    Zal het mischien toch aan de bougies liggen.

    Kan er verder ook niet wakker van liggen maar af en toe is het net wat irritant. Zal is bougies gaan wisselen :thumbup

    #17922178

    Mijne loopt als een kanon op Die NGK BKR6EK bougies in iedergeval..

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.