Vermogenwinst

Forumindex Forums Modellen Manta Vermogenwinst

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241582

    Hallo allemaal.

    Waar ik erg beniewd naar ben is de hoeveelheid paardjes van mijn manta. Er zit een 2.0 blok (110pk) in met de volgende aanpassingen:

    -Volledige Groep A uitlaat (met spaghetti)
    -Wilde nokkenas
    -open luchtfilter

    Aan hoeveel vermogenwinst moet ik zo ongeveer denken met bovenstaande upgrades? De vorige eigenaar schatte de manta op een 150pk

    #17921244

    Meten is weten.. gokken hebben we allemaal niet zo veel aan toch, je weet tenslotte ook niet hoeveel originele pk’s er nog zijn. king:

    #17921245

    150 pk is wel wat optimistisch :agent

    #17921246

    Ik denk dat je blij mag zijn als je de 125 pk haalt.

    #17921247

    Geef je op voor de powertesting van de Opel Manta Club Nederland en je weet het.

    Ik zou het knap vinden als er boven de 115PK uitkomt.

    #17921248

    115 pk lijkt me ook al veel maar ja je weet het nooit, om er zeker van tezijn zou je toch op een rollenbank moeten. Als je dan naar de powertesting komt dan heb je nog een kleine kans dat ze hem goed kunnen afstellen voor je.

    #17921249

    heb eens uit een gereviseerde 2.0 e met hoge nokkenas met groep a uitlaat en powerluchtfilter 146 pk gehaald gemeten bij freddy cane uit gorredijk zijn rollenbank na 3 uur afstellen en aanpassen van ontsteking nokkenas en luchtmassameter

    #17921250

    Ik heb er ook genoeg gezien die ondanks een “snelle” nokkenas en een dikke uitlaat op de rollenbank MINDER vermogen hadden dan de standaard motor ;)

    #17921251

    Haha daar ben ik opzich niet bang voor. Mijn vader heeft ook altijd manta gereden en hij stond versteld van de acceleratie van die van mij ;D

    #17921252

    goede 2.0l i met bewerkte kop snelle nokkenas,filter en sportuitlaat met spagetie 142 pk

    #17921253

    Dat gaat toch heel anders??
    Manta GSI: 110 pk
    Uitlaatsierstuk: 10 pk
    Autostyle powerfilter: 15 pk
    Snelle bougiekabels: 8 pk
    Vonkversterker: 10 pk
    Spaghettispruitstuk: 20 pk
    Speciale racecomputer: 30 pk
    Chroom kleppendeksel: 10 pk

    Dan zit je zo op op 213 pk zonder de motor ook maar open te maken :jerry :jerry :jerry

    #17921254

    Hahaha, mooi Kees!!!

    #17921255

    @Keesjr wrote:

    Dat gaat toch heel anders??
    Manta GSI: 110 pk
    Uitlaatsierstuk: 10 pk
    Autostyle powerfilter: 15 pk
    Snelle bougiekabels: 8 pk
    Vonkversterker: 10 pk
    Spaghettispruitstuk: 20 pk
    Speciale racecomputer: 30 pk
    Chroom kleppendeksel: 10 pk

    Dan zit je zo op op 213 pk zonder de motor ook maar open te maken :jerry :jerry :jerry

    Zo.n cyclone voor in je luchtfilter scheelt ook 10 pk, en dan hebben we het niet eens gehad over een electrische vin die de lucht er in pompt. :wors

    Voor bovenstaande “tunings” artikelen ben je niet meer kwijt dan 200 euro……..En dan zeggen ze dat tunen duur is….. De meesten snappen het gewoon niet :D :angel

    #17921256

    je vergeet de race vonkjes en de race ventielen :jerry

    #17921242

    Het zou super zijn als je nog 100 pk op de wielen hebt, tenzij je blok een goeie operatie heeft gehad. :D

    #17921257

    Niet meer dan 200 euro? is dat sarcastisch? xD

    #17921258

    Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.

    Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
    En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

    Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

    #17921259

    @Hendri wrote:

    Het zou super zijn als je nog 100 pk op de wielen hebt, tenzij je blok een goeie operatie heeft gehad. :D

    met een standaard gsi hou je ongeveer 90 a 92 pk over aan de wielen.

    #17921260

    @BlitzKicker wrote:

    Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.

    Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
    En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

    Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

    je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

    #17921261

    @js 400 wrote:

    @BlitzKicker wrote:

    Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.

    Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
    En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

    Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

    je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

    Dat klinkt logisch. :D

    Dus als je brandstofdruk te laag is, heb je sowieso vermogensverlies? Ik ben dan benieuwd als mijn Manta straks klaar is wat ie doet. Ik ervaarde dat hij de ene keer harder liep dan de andere. Zowel op top als bij acceleratie :shock: :shock:

    #17921243

    @js 400 wrote:

    @BlitzKicker wrote:

    Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.

    Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
    En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

    Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

    je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

    dat doe je dus door de speciale race vonkjes :jerry :jerry :jerry :jerry

    #17921262

    @BlitzKicker wrote:

    @js 400 wrote:

    @BlitzKicker wrote:

    Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.

    Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
    En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

    Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

    je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

    Dat klinkt logisch. :D

    Dus als je brandstofdruk te laag is, heb je sowieso vermogensverlies? Ik ben dan benieuwd als mijn Manta straks klaar is wat ie doet. Ik ervaarde dat hij de ene keer harder liep dan de andere. Zowel op top als bij acceleratie :shock: :shock:

    nee je moet genoeg compressie hebben om het te kunen verbranden :D

    #17921263

    @bettus accu wrote:

    @js 400 wrote:

    @BlitzKicker wrote:

    Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.

    Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
    En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?

    Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?

    je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:

    dat doe je dus door de speciale race vonkjes :jerry :jerry :jerry :jerry

    die kan je hier kopen :D :D :D
    klik

    #17921237

    yep, we hebben zelfs zulke goeie racevonkjes dat je een soort ”neon onder de kap” effect krijgt:D

    een brandblusser in je auto is wel een vereiste… :jerry

    #17921238

    Ik pak de popcorn alvast :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.