Inlaatspruitstuk

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Inlaatspruitstuk

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241552

    Beste medeweggebruikers,

    Ben zojuist bezig geweest met het plaatsen van een andere kop en daarbij het oude inlaatspruitstuk erop, maar er brak helaas een dun buisje af op het gasklephuis, dus wil ik voor het gemak even een andere erop zetten, maar nu blijkt dat het oude spruitstuk anders is dan de nieuwe… Bij de oude zitten er in totaal 3 kleppen op en iets wat lijkt op een servomotor…

    Is dit toch over te zetten? Evt met een ander inlaatspruitstuk?

    #17920921

    Gaat trouwens over m’n C20XE, maar dat leek me logisch in dit subforum :)

    #17920922

    jou oude is een c20xe met tractioncontroll ( heeft wss ook DIS ontsteking? )

    andere gasklep kan wel, maar dan 1 van 1 met tractioncontroll of een ander spruitstuk pakken

    weet namelijk niet of je gasklep past als je de TC klep weghaalt

    #17920923

    Traction Control? Zat dat op die oude Opeltjes al? En kan ik de kabel die er naartoe loopt gewoon los laten hangen? (dat ik geen blikje storingen open trek?)

    #17920924

    vanaf 1993 of 1994 zijn de astra en calibra c20xe’s voorzien van TC

    stekker los laten hangen mag geen problemen opleveren

    #17920925

    Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…

    #17920926

    @Klopper wrote:

    Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…

    CC houd je gasklep vast.. Dus met een extra gaskabel.

    #17920927

    @Klopper wrote:

    Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…

    Is juist niet logisch.
    Er zit een gasklep boven. Als je je poot van het gas haalt valt de bovenste dicht. Dan kan de onderste zo open staan als hij wil, meer lucht krijgtie niet.

    Daarbij staat hij permanent open, tot hij een signaal krijgt. Hij is er juist om de luchtstroom te knijpen zodra hij daar opdracht voor krijgt.

    Er af halen kan trouwens niet, want dan past je gasklephuis er niet meer op. Zakt te ver omlaag en dan raakt hij het spruitstuk.

    #17920928

    Inlaatspruitstuk moet er dan ook meteen af inderdaad… Maar het probleem is ook dat de gasklep 2 a 3cm hoger zit, en dus past hij waarschijnlijk net niet op de oude plaats…

    #17920930

    Even een wat technischer vraagje. Wordt de servo van de TC analoog of digitaal gestuurd? Anders gezegd; kan hij alleen volledig open of volledig dicht staan? Of ook “afknijpen tot een bepaalde hoek van de klep?

    #17920929

    Gooit m meestal helemaal dicht tot je wielspin weg is, en dan weer open en dan weer dicht en dan weer open volgens mij.

    hij knalt namelijk heel je vermogen weg bij wielspin…

    Willem

    #17920931

    Ok, dan ga ik nog even uitvogelen welke contacten waarvoor zijn. Theoretisch gezien kan er dus een soort ‘winter-stand’ van gemaakt worden. Dat hij op sneeuw / ijs geen wielspin is bij het minimaal intrappen van het gas…

    #17920932

    Weet iemand toevallig welk draadje waarvoor is bij de TC-servo? En in hoeverre zitten de ECU en de TC-computer met elkaar verbonden?

    #17920933

    ………………………

    Verkeerd gepost…

    #17920934

    Of beter gezegd; een bedradings-schema van de C20XE 2.5 uit een Astra GSi…

    #17920935

    Tot zover de TC module / tacho gebeuren, meer kan ik hier niet over vinden

    #17920936

    Heb dit ook nog gevonden

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.