Vraagje betreft : IPF van EDS

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Vraagje betreft : IPF van EDS

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241503

    Ik heb zo zitten kijken op de site van EDS naar het IPF systeem.
    Nu wordt het me niet duidelijk, maar misschien weet iemand hier iets meer van.

    Klopt het dat je voor ongeveer €500,- een module krijgt waar je dan de meegeleverde software thuis kan programeren via je laptop.

    En bestaat deze software uit 7 fase’s van 237 pk tot 275 pk afhankelijk van turbo/geplaatste injectoren/drukregelaar, waardoor je zelf kan bepalen met welke fase je wilt rijden?

    http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/ipf-online-tuning-system/70″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Heeft iemand hier al ervaring mee?
    En wat zijn de evt. ervaringen qua rijden, software inleren,updaten, aanpassen e.d

    BVD Dennis

    #17920084

    Koop dan een boostcontroller, makkelijker ook lijkt mij.. Heb zelf zo een apexi avc-r, top apparaat!

    Groetjes Ram

    #17920085

    Ram,

    Dus als je zo’n boostcontroller gebruikt, heb je eigenlijk geen “chiptuning” nodig?
    Je kan dus eigenlijk met je standaard ECU met standaard originele software een boostcontroller inbouwen en zodoende het vermogen winnen.

    Ik heb net effe zitten zoeken, maar klopt het dat het er eigenlijk op neer komt dat je per 500 tpm kan programmeren welke turbodruk je wilt hebben?
    En zodoende dezelfde vermogens kan halen als bij het chiptunen?

    Ik hoor het graag van je

    MVG Dennis

    #17920086

    Als je auto gechipped is naar bijvoorbeeld 300 pk @ 1,2 bar kan je dus je boost instellen tot 1,2 bar. Stel je em hoger af gaat je motor te arm lopen.. Enige kleine nadeel is dat je je inspuiting met de boostcontroller niet kan regelen. Met die systeem van eds weer wel volgens mij. Daar zitten dus blijkbaar 7 mappen in die elk weer anders zijn kwa druk en brandstof volgens mij.. Maar wat is je doel uit eindelijk? Dik vermogen maar niet altijd hoeven te gebruiken?

    De apexi boostcontroller is een van de meest functionele boostcontrollers op de markt, zowat elke sub, skyline of supra heeft er 1.. Je kan zelfs per versnelling je boost bepalen.. In mijn geval, de auto is gechipped op een maximale constante druk van 1,4 bar, maar heb de boostcontroller nu gewoon op 0,9 of 1 bar staan..

    En ja, het prijsverschil tussen dat eds systeem en zo een b oostcontroller is niet super groot.. Ligt er net aan wat jezelf wilt en wat je doel is..

    Groetjes Ram

    #17920087

    Ram,

    Het is de bedoeling om de motor wat meer vermogen te geven ,zodat het wat lekkerder aanvoelt als je het gas intrapt (bij het stoplicht).
    Ik zal er ook niet altijd maximaal gebruik van gaan maken (het is toch een gezinsauto voor ons), maar het is makkelijk als het er is.

    Ik zal toch nog wat info nodig hebben over dat IPF systeem van EDS.

    Groeten Dennis

    PS Die boostcontrollers staan ook wel 2e hands aangeboden, is dit wel of niet aan te raden ?

    #17920083

    Ja doe dat en zet die informatie erover hier neer! Meestal is het gewoon te doen hoor, de mijnes is ook 2e hands namelijk..

    Groetjes Ram

    #17920088

    Doe ik.

    Ik heb inmiddels Martijn ook een e-mailtje gestuurd, die rijdt ook met dat IPF systeem.

    En misschien na de IPF eens gaan zoeken naar een boostcontroller.

    Groeten Dennis

    #17920089

    Ik heb ook zo’n ipf, het is gewoon chippen maar met dat ding kan je de software zelf erin zetten. Ik kan bijvoorbeeld kiezen tussen 120pk/150pk/160pk/190pk/200pk phase 1 en 215 phase 2

    #17920090

    En SpaceJam,

    Klopt het dat je dit via je laptop en je internetverbinding kan programmeren en blijft dit onbeperkt toegankelijk?
    Als ik het goed heb gelezen moet dit met Windows XP.
    Is het niet al te moeilijk om zelf te doen?
    En hoe kom je erachter of er tussentijds update’s zijn uitgekomen?

    BVD Dennis

    #17920091

    Het ipf systeem is niet te vergelijken met een vrij programmeerbaar management system!!

    wat het ipf doet is vrij simpel.
    je laadt via je computer / usb een programma op het ipf device
    daarna verbind je de ipf via tech2 aansluiting aan je auto
    vervolgens laadt je de gewijzigde (gedownloade) software in je ecu.

    en zo te lezen werkt het ook met windows 7.

    #17920092

    de tech2 heb je niet nodig, de ipf verbindt je rechtstreeks met de de auto. Op windows 7 werkt het niet (tenzij je vmware of iets dergelijks gebruikt om toch windows xp te draaien).

    #17920093

    Anleitung zur Installation von Virtual XP unter Windows7 :
    http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/ipf-online-tuning-system/ipf-unter-windows7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Je hebt echt wel een TECH2 aansluiting in de auto nodig hoor, anders gaat dit niet werken!

    #17920094

    uhm, ik heb er hier één liggen en heb hem al verschillende keren gebruikt en je hebt echt geen tech2 nodig.

    Een obd aansluiting heeft iedere auto.

    De tech2 is een apparaat wat de dealer gebruikt om hem te programmeren/software updaten etc.

    #17920095

    Niet elke auto heeft een OBD, bij Opel ook wel genoemd TECH of TECH2 aansluiting!

    En daarnaast moet je lezen wat ik schrijf, ik schrijf nergens dat je een TECH 2 apparaat nodig hebt! :wtf

    Maar voor de TS als zijn motor nog in de originele auto zit, dan is de OBD aansluiting gelijk aan wat ik TECH2 aansluiting noem.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.