Is het rendabel om een oltimer aan te schaffen?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Is het rendabel om een oltimer aan te schaffen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241303

    Ik wil na de vectra een oltimer hebben cq rijden.. ivm belasting –> wegenbelasting enzovoort?

    Grt

    #17917404

    Ligt er aan. ik heb een oldtimer, maar die rij ik niet omdat het zo goedkoop is. Sterker nog, als ik kijk wat een geld er afgelopen jaar in gestopt is, dan is goedkoop niet het juiste woord. Ik moet wel zeggen dat ik gewoon een knappe auto wil, en dan niet bezuinig op onderhoud/ preventief vervangen van onderdelen.

    Maar als je een knappe oldtimer vind, dan kan het wel veel geld schelen, als je maar van sleutelen houd.

    #17917405

    Ik heb 60.000km redelijk probleemloos in een c kadett op LPG gereden. Kan mezelf geen sleutelaar noemen. Paar tientjes in de week aan LPG en dat is het wel.

    #17917407

    Oke bedankt voor de antwoorden… maar het wordt hoogste waarschijnlijk geen opel wordt.
    ;)

    #17917408

    @nova…. wrote:

    Oke bedankt voor de antwoorden… maar het wordt hoogste waarschijnlijk geen opel wordt.
    ;)

    Geen Opel :hmmz Hmmm dan is het waarschijnlijk niet rendabel. :D :jerry

    #17917409

    Neem je een Volvo sterke bakken en goedkoop belasting vrij :wors

    #17917410

    Als je goedkoop wilt rijden kun je beter gaan fietsen :D

    #17917411

    E30 Oldtimer opkomst king: :oops:

    #17917412

    Kijk uit voor roest!

    #17917413

    Als je goedkoop wilt rijden kun je beter gaan fietsen :D

    Inderdaad! :)

    Mercedes 190D is ook oldtimer aant worden ;)
    Ik rij alweer 4 jaar voor hooguit 500 euro aan kosten in mn 500SEC. Vele malen ritten van 1500km achter elkaar gemaakt en het grootste probleem tot nu toe was een kapotte radiator en waterpomp.
    Maar ik doe alles zelf. Laatste apk met steekproef en geen probleem!
    Als je dat niet kan of je weet niet waar je op moet letten bij aankoop moet je gewoon een nieuwere auto kopen die niet roest.. Maar ja.. zelfs dan kan ie motorisch nog kapot gaan. Of verborgen roest hebben :) Ik zou persoonlijk altijd voor een oldtimer gaan.

    #17917414

    Ik heb nu 3 oldtimers, waarvan 1 diesel.

    Ik kan het onderhoudt zelf doen, daarom kan het uit voor mij.

    Maar je hebt wel meer werk aan een oudere auto, dus je moet het niet erg vinden.

    #17917415

    Als ik op het werk zie hoe de gemiddelde klant met gezonde tegenzin elk jaar of 15.000km weer €300 tot €800 neertelt voor simpel onderhoud aan zijn jonge auto. En bij tussentijdse reparaties soms wel tot € 3.000,- kwijt is. Dan OOK nog is duizenden euro’s afschrijft elk jaar en wegenbelasting, allrisk verzekering, benzine betaald. Heb ik er geen problemen mee om iets vaker wat te vervangen voor een fractie van dat bedrag.

    Als je daarnaast nog een gedeelte van dat bespaarde geld opzij zet heb je na enkele jaren genoeg om je oldtimer weer in ere te (laten) herstellen met nieuw plaatwerk en een respray. :thumbup

    #17917416

    @mugenpower wrote:

    Ik heb 60.000km redelijk probleemloos in een c kadett op LPG gereden. Kan mezelf geen sleutelaar noemen. Paar tientjes in de week aan LPG en dat is het wel.

    Als ik me jouw verhaal goed herinner, dan klopt dat. Maarten staat me ook iets bij, dat er op dit moment niet veel meer over is van de kadett. Maar goed, je bent wel 60.000 km verder :-).
    En zoals hierboven ook al vermeld: ik heb buiten mijn old-time ook een vectra gts, en de jaarlijkse beurt zit de afgelopen jaren tussen de 400 en 1200 euro. Da’s ook niet niks, zeker voor de weinige km’s die mee worden gereden.

    #17917417

    @2000 wrote:

    @mugenpower wrote:

    Ik heb 60.000km redelijk probleemloos in een c kadett op LPG gereden. Kan mezelf geen sleutelaar noemen. Paar tientjes in de week aan LPG en dat is het wel.

    Als ik me jouw verhaal goed herinner, dan klopt dat. Maarten staat me ook iets bij, dat er op dit moment niet veel meer over is van de kadett. .

    Daarom is die nu ook ‘in restauratie’ ;)

    #17917418

    @trashmetal wrote:

    Als je goedkoop wilt rijden kun je beter gaan fietsen :D

    Ja fietsen doe ik ook nog wel is………………. soms met beter weer :ass

    #17917419

    Ik zie John wel in een eend rijden, kan ie lekker hangen in de bochten :jerry :jerry :jerry

    #17917420

    @drempelvrees wrote:

    Ik zie John wel in een eend rijden, kan ie lekker hangen in de bochten :jerry :jerry :jerry

    Ja en gij staat langs de weg brood te gooien :jerry

    #17917421

    Hahaha :)

    #17917422

    tja als ik ruimte in overvloed had zou ik er best eendje bij willen haha
    en een verzameling Opel classics :wors

    #17917423

    Mooi goedkoop rijden hoor, als je zelf maar kan sleutelen is er niets aan de hand.

    Als ik weer een oldtimer zou kopen koop ik er wel 1 in een duurdere prijsklasse…en dan gelijk 1 die ik niet zelf klaar te maken hoef.
    Voor 3/4000 euro heb je wel nette oldtimers te koop. Alles daaronder zit meestal wel werk aan. Maar voor dat geld koop je dus ook een jonge auto. Al dan niet belasting vrij ;)

    Heb nu een Rekord C uit 66 welke nog klaar moet, kocht ik voor weinig geld.
    Maar met vrij veel werk.
    Hiervoor had ik een C kadett op gas. Dat was echt lachen bij de pomp. En het gekke ding deedt het altijd!
    Daarvoor heb ik wel eerst een motor moeten reviceren en die omwisselen met de 1e motor. Dus al met al heeft ie ook wel weer genoeg geld gekost.

    #17917424

    @mugenpower wrote:

    @2000 wrote:

    @mugenpower wrote:

    Ik heb 60.000km redelijk probleemloos in een c kadett op LPG gereden. Kan mezelf geen sleutelaar noemen. Paar tientjes in de week aan LPG en dat is het wel.

    Als ik me jouw verhaal goed herinner, dan klopt dat. Maarten staat me ook iets bij, dat er op dit moment niet veel meer over is van de kadett. .

    Daarom is die nu ook ‘in restauratie’ ;)

    Dat weet ik, maar ik bedoel te zeggen dat jouw komende restauratie duizenden euro’s gaat kosten, en met dat bedrag in gedachten is de “goedkoperigheid” er wel een beetje vanaf. Maar 60.000 km zonder al te veel narigheid….Niets meer dan :wors

    #17917425

    @Fearless wrote:

    Mooi goedkoop rijden hoor, als je zelf maar kan sleutelen is er niets aan de hand.

    Als ik weer een oldtimer zou kopen koop ik er wel 1 in een duurdere prijsklasse…en dan gelijk 1 die ik niet zelf klaar te maken hoef.
    Voor 3/4000 euro heb je wel nette oldtimers te koop. Alles daaronder zit meestal wel werk aan. Maar voor dat geld koop je dus ook een jonge auto. Al dan niet belasting vrij ;)

    Heb nu een Rekord C uit 66 welke nog klaar moet, kocht ik voor weinig geld.
    Maar met vrij veel werk.
    Hiervoor had ik een C kadett op gas. Dat was echt lachen bij de pomp. En het gekke ding deedt het altijd!
    Daarvoor heb ik wel eerst een motor moeten reviceren en die omwisselen met de 1e motor. Dus al met al heeft ie ook wel weer genoeg geld gekost.

    Kan zelf wel sleutelen maar zal ook wel is wat moeten uitbesteden..

    Ja ik kijk regelmatig op mp naar oldtimers maar ook naar het aantal km en desnoods vraag ik meer foto`s.

    We hebben ook is een C city gehad… en er ff plezier mee gehad.
    Maar wat na de vec kom willen we meer plezier van hebben.

    #17917426

    Km’s zou ik niet eens naar kijken bij een oldy.
    Als zon blok echt oud is is ie vaak wel goed uitelkaar geweest en voorzien van zuigerveren enz.

    En een blok is vaak zo vervangen. Vooral bij een achterwielaandrijver lepel je de motor er zo uit.

    Zo heb ik het met de dett gedaan. 1e motortje had op 1 cilinder geen compressie meer…….dacht dat ie gewoon valse lucht had maar bleek dus de zuigerveren. Kocht er een 2e blokje bij voor weinig geld en maakte die gewoon klaar. Dat koste me een paar avondjes werk maar blokje was zo verwisseld

    #17917406

    Ok ..
    Maar een opel zal het niet worden. ;)

    #17917427

    Dikke benz w126, in die orde is het oldtimerrijden heel goed te doen, ok qua betrouwbaarheid en onderhoud

    Kadetjes, asconas enzo, ook leuk, maar qua rijcomfort ook nie echt top of the bill

    Heb je wel met een benz

    Zal ik wel knuppel in hoenderhok gooien maar ut rijd veel beter als een opeltje en de aftersales market is reetegoed geregeld, alles te krijgen voor weinig geld ook, mocht je onderhoudt moeten plegen

    Overstappen zal ik nooit doen, maar zon benz erbij, gene problemen mee

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.