Helup? Of word ik in de zeik genomen..?

Forumindex Forums Modellen Astra Helup? Of word ik in de zeik genomen..?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241241

    Mensen! Opel fanaten! Astra friekies :D,

    Luister, ik heb een serrieus probleem, ik wil m’n babe een beetje omknappen en die dingen.

    Maar vandaag dacht ik laat ik het blok eens schoonmaken ( ik heb een lekke kleppendeksel Pakking)

    Maar nu zei iemand dat ik een lekke koppaking heb (en gaf mij het advies om te kijken of er een mayo kleur aan m’n olie dop was te zien maar bij m’n doppen is het geen mayo kleur enz (zie foto’s)

    Olie niveau:

    (is aan de hoge kant dat weet ik (auto staat scheef))

    Olie Dop:

    geen vieze kleuren te zien…

    koel water (staat nog hoog 1 keer bijegevuld en vervangen)

    Het is nog water water (geen drap) bijdoway m’n olie is echt olie en niet dik of te dun.


    Lekke kleppendeksel pakking (naja zweet)

    Ik weet niet wat dit is maar het zit onder m’n bougies:

    Ook schoon gemaakt (zat heel veel troep op)

    Onderkant van m’n motor..? Help?

    (lekt niet op de grond!)

    Hopelijk helpen jullie mij snel..

    Heb ik een lekke koppaking & of andere grapjes?? Zoja wat gaat het mij kosten? Zo nee!? Bedankt :P

    Tony,

    #17916780

    Die olie raak ik niet van in paniek. Maar dan, ik ben een newby, dus zoek een 2nd opinion

    Wat wel duidelijk is is dat dat water erg vuil is, en dat een lekke pakking dat wel eens kan hebben veroorzaakt.

    Deze amateur zou gewoon het water eens helemaal vervangen, en na een paar dagen nog eens kijken.

    Professionals kijken of er gasbellen met het water meestromen (open tank, stationair, lekker warm op 90C), en ook houden ze een gas analyse appraatje op de waterdop om te zien wat voor gassen er mee komen.

    Ik zou me terecht een beetje ongerust voelen.

    Ik weet dat er “lekdichters” in de handel zijn, maar heb daarmee geen ervaring.

    Tot zover dus een begin….wacht maar op meer reacties

    Groeten Rinus

    #17916781

    Hey,

    Het water is niet vies, hij is net zo blauw, als toen ik hem er in deed :P (kleurstof was blauw)

    Groetjes,

    Tony.

    #17916782

    Bedankt.

    Probleem is opgelost samen met pa gekeken, en het is gewoon zweet en vieze troeP.

    Geen bubbeltjes in koelvloeistof en m’n olie is dik en zit geen water in.

    Groetjes

    #17916783

    Alleen je kleppendeksel- en carterpan pakking zweet wat.

    #17916784

    Mooi, dat dacht ik zelf ookal..

    Beetje bijhouden en schoonmaken (binnenkort kleppendeksel pakking vernieuwen.)

    Carter pakking, jammer dan:P

    Groetjes.

    #17916785

    als de motor gewoon netjes loopt
    niet olie zuipt
    koelvloeistof laat verdwijnen
    en of veel rookt

    dan zou ik me der niet druk om maken

    ff nieuwe pakkingen motor netjes schoonspuiten
    en hoepla gewoon lekker rijden met die opel ;) :thumb

    #17916786

    ik zou bij de volgende keer olie verversen de carterpan er af halen
    inwendig schoonmaken en nieuwe pakking er tussen
    hiervoor moet je de uitlaat los maken op het spruitstuk (2 bouten met veren er tussen)
    anders krijg je de pan er niet vantussen
    en nieuw kleppendekselpakking natuurlijk :D

    Mvg Mario

    #17916787

    Carterpan er afhalen? Is dat veel werk?

    Uitlaat en shit, maakt mij echt niet uit (moet toch m’n hitteschild vervangen die is gescheurd en trilt zelfs ik word er trillend gek van)

    En hoeveel denken jullie dat ik kwijt ben? Kleppendeksel pakking bij de dealer is 10 euro.

    Groetjes,

    Tony.

    #17916788

    zoals gezegd uitlaat loshalen bij de flens (niet van het blok), kan je hem zo laten hangen in de rubbers
    stuk of 12 boutjes uit de pan draaien en kun je em er zo af pakken
    deze pakking kost misschien 12 eu

    edit zou gelijk nieuwe olie en filter plaatsen als je toch bezig bent ;)

    #17916789

    Hey Tony,

    Ik zie Eigenlijk niks verontrustends hoor.
    Je kleppendekselpaaking en oliecarter pakking kan je vervangen. Dat scheelt al een hoop
    Als je koelwater in je olie hebt: Steek eens die peilstok in een vlammetje van een aansteker.
    Als er niks gebeurt heb je ALLEEN olie. Gata het sissen/knetteren dan heb je water bij je olie.
    Dan heb je WEL een serieus probleem.
    Die sludge ontstaat vaak in de winter omdat het gewoon kouder is waardoor er condensatie in de olie komt.
    Dat slaat dan wit uit.

    Kijk eens in je koelvloeistof tankje: Zie je oliekringen ? (van die regenboogkleuren) dan zit er olie in je water.
    Zie je alleen je schoon koelwater, dan is het allemaal in orde.

    Rik ;)

    #17916790

    Wat je ziet bij lekke koppakking is dat er aan het puntje van je peilstok echt een klein wit/geel kloddertje zit.
    net mayo :) En dat er vettigheid in je koelvloeitstof ronddrijft. Wordt het ook een beetje bruinig van.
    Maar daar heb jij geen last van zo te zien!

    Hij zweet wat.. Zo ziet de onderkant van mijn c14nz er ook uit.. Geen probleem.
    je zou inderdaad even je carterpakking kunnen vervangen. zoals trashmetal al zegt is dat een makkelijk werkje. Als je hem maar weer gelijkmatig vastmaakt en niet te strak! Anders gaat ie meteen weer lekken..
    Ik heb laatst mijn kleppendeksel pakking vervangen en nu ziet het blok er een stuk frisser uit bovenop. scheelt een hoop en pakkingen kosten geen drol.

    #17916791

    dat is de plek waar je koppoakking tussen zit, ziet er best schoon uit, zal ik morgen even een foto van mijne maken? van precies dat zelfde plekje?
    dan zie je gelijk hoe het er bij een lekke koppaking uit ziet, mijne is namelijk wel lek.
    en iedereen praat er over als of het een groot drama is, ik heb de auto helaas zonder dat ik het zag zo gekocht, heb hem vanaf april.
    en hij rijd er net zo goed om.
    tuurlijk laat ik hem wel maken, word eerder erger dan beter :P
    maar zoals ik jouwe zie is er niks mis mee, zoals al gezegt is, ff nieuwe kleppendeksel pakking er tussen, carterpan pakking, nieuw olie filtertje er op..
    dan inspuiten met dasty (kost 2 euro bij de wibra) ff in laten werken en dan met de hoge druk spuit af spuiten, dan ken jij je blokje niet weer ;)

    #17916792

    @soepkiepe wrote:

    dat is de plek waar je koppoakking tussen zit, ziet er best schoon uit, zal ik morgen even een foto van mijne maken? van precies dat zelfde plekje?
    dan zie je gelijk hoe het er bij een lekke koppaking uit ziet, mijne is namelijk wel lek.
    en iedereen praat er over als of het een groot drama is, ik heb de auto helaas zonder dat ik het zag zo gekocht, heb hem vanaf april.
    en hij rijd er net zo goed om.
    tuurlijk laat ik hem wel maken, word eerder erger dan beter :P
    maar zoals ik jouwe zie is er niks mis mee, zoals al gezegt is, ff nieuwe kleppendeksel pakking er tussen, carterpan pakking, nieuw olie filtertje er op..
    dan inspuiten met dasty (kost 2 euro bij de wibra) ff in laten werken en dan met de hoge druk spuit af spuiten, dan ken jij je blokje niet weer ;)

    -offtopic koppakkingrevisie kost 600 Euro -offtopic

    Rik ;)

    #17916793

    Koppakking revisie kostte mij op de c14nz, 1 pakking a 17 euro en een paar uur schroeven. :D
    mijn kop was sowieso niet krom omdat ie niet warm was gelopen maar gewoon doorgegaan was. Ook verdween de koelvloeistof nog vrij langzaam en werd goed bijgehouden. Dus hoefde niet te vlakken.
    Ik heb geen nieuwe bouten gebruikt omdat het blok toch al geen compressie of pks heeft. En de riem en waterpomp waren nog niet zo lang geleden vervangen.
    Dus verder alleen de thermostaat erbij vervangen. Ook wel 7 euro.
    Ja en natuurlijk de olie en koelvloeistof.. ook 25 euro bij elkaar met filter.

    Het werk zelf is echt heeeeeeeel makkelijk aan deze blokken.
    ;)

    #17916794

    Oh ja trouwens. Rik heeft helemaal gelijk. Iedereen maakt groot drama maar de mijne liep er ook net zo goed mee.
    Alleen verdween er wel steeds langzaam koelvloeistof. En die mengt zich met de olie.
    Dus op de lange termijn verandert je olie in water :) En dat vindt motortje niet zo leuk :D
    Maar als je wat vaker olie vervangt is dat ook weer niet zo erg..
    Het is wat meer opletten maar het kan. Tot het niet meer kan. en dan is het wel drama :P

    Maar ik begrijp de drama wel.. Want als ie een lekke koppakking heeft gekregen door flink overhitten. Dan is het wel snel einde verhaal. Maar ik heb wel gehoord dat al deze blokjes last hebben dat de pakking gewoon kapot gaat. En dan gaat ie olie met koelvloeistof mixen door de kanalen.

    #17916795

    het kost mij eigenlijk alleen de onderdelen.
    voor het maken hoeft ie niks omdat het familie is, maar hij krijgt vaak wel een kist bier of zo, als ik eens kijk wat het mij scheelt met de garage;)
    k geloof dat ik totaal iets over de 200 klaar ben.
    maar dan ook complete pakkingset en niet alleen de koppaking.
    komt allemaal wel weer goed, maar ja heb nog steeds geen geldboom :P eerst de koppelingsplaten maar eens even, duurt ook niet lang meer dat die er uit liggen :P

    back ontopicc oke? gaat niet over mijn koppaking verder hoor haha, ik weet wel dat mijne lek is :P
    maar van de topicstarter weet ik vrijwel zeker dat ie niet lek is

    tsja kanaalschep.. drama is groot woord :P
    als ie echt kapot is stopt ie wel met lopen :P

    mijne gebruikt van zovel kvs als olie maar heel weinig, toch zie ik op de foto die ik net geknipt had bij mijne wel steeds olie liggen.
    dus als ik een lange afstand ga rijden word dat ook zeker wel gecontroleerd.. vinnetje slaat nog netjes aan dus thermostaat zit ook nog wel er in :P

    #17916796

    ah jij was het! rik had je alleen gequote.. :)
    Olie lekte die bij mij ook.. Niet echt gek als je bedenkt dat het waarschijnlijk voor 60% uit water bestaat ;)

    bouten, olie, kvs, waterpomp, thermostaat, koppakking en kleppendekselpakking en inlaatpakking als je toch bezig bent, oliefilter, riem en je bent weer helemaal klaar.
    Kan allemaal voor rond de 100 euro. Hangt er maar van af waar je het koopt.

    Maar inderdaad on topic. al was het topic eigenlijk wel al helemaal klaar..
    :D :jerry :jerry :jerry

    #17916797

    d riem zit er net een maand op :P
    oliefilter heb ik een halfjaar terug gedaan, dus ook de olie, maar ja, zo ding koste volgens mij nog geen 10 euro dus mag er wel bij haha

    #17916798

    Bedankt jongens!

    Ik laat het zo tot ik wat gespaard heb, door de crisis geen werk meer.

    Word het te erg dan staat hij mij voorlopig best :)

    Btw geen kringen in wvs, en geen geknetter bij olie stok.

    Groetjes

    Tony

    #17916799

    @Tonyehrd wrote:

    Bedankt jongens!

    Ik laat het zo tot ik wat gespaard heb, door de crisis geen werk meer.

    Word het te erg dan staat hij mij voorlopig best :)

    Btw geen kringen in wvs, en geen geknetter bij olie stok.

    Groetjes

    Tony

    Success toegewenst bij het vinden van ander werk, das nooit leuk……..

    Rik ;)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.