Electrische Ramen! HELP!

Forumindex Forums Modellen Astra Electrische Ramen! HELP!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241123

    Hey Hallo!!

    Ik heb vandaag op marktplaats een set gekocht met elecktrische ramen voor m’n Astra F.

    Daarbij zat (helaas maar 1 besturings unit voor bijde kanten) Nu is dat het probleem niet, alleen de aansluitingen zijn het probleem, en daar heb ik de volgende vragen over.

    1, ik heb 8 draden, waarvan een paar de zelfde kleur (zoals zwart)
    Nu vroeg ik me af waar welke draden voor zijn? Want per motor komen er 2 draden uit (die teven niet de zelfde keur hebben als die uit m’n unit komen).

    2, hoe monteer ik de raamhouder + motor vast aan m’n deur?

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

    Met vriendelijke groet.

    Tony Koorevaar.

    #17915428

    je hebt nodig:

    bedienings unit Links (2 ruitschakelaars), en schakelaar voor rechtse deur.

    ik heb alleen een schema voor de Corsa-B / Astra-F na 1995 (met Comfortsluiting).

    Willem

    #17915429

    Bedankt,

    Ik heb alleen de linker besturings paneeltje ( voor 2 ramen ) dus die bouw ik in m’n midden stuk.

    Vanuit het schema word ik niet echt wijzer, ik vroeg me af hoe alles vast in m’n deur moet. Met popnagels?

    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Tof Forum dit! :thumb

    #17915430

    Staat er niks in die vraagbaak van een schema?

    In het midden stuk? Die hoort in de deur, stuur je zometeen wel even een foto door als je wilt :)
    Hier op de sloop staat er nog een met el.ramen trouwens, origineel opel.
    Dus als je wat nodig hebt..

    #17915433

    Hey,

    Nee, kan er niets over vinden…. & ja midden stuk, in de deur kan ik hem wel plaatsen, alleen moet m’n bij rijder vragen of het raam open mag :P

    Dus dat gaan we maar even anders doen hea :P

    Haha…. Bedankt in iedergeval…

    Tony.

    #17915434

    Wim-V6,

    Bedankt voor het schema, alleen het rechter paneel heb ik NIET.

    Misschien kan ik dan wel dat linker paneel in het midden van m’n auto plaatsen, en dan daar ook vanuit m’n rechter raam bedienen.

    Maar over dat schema, als ik het op mijn manier gaat doen moet het iets anders, kan jij mij vertellen of dat lukt hier is mijn plan (voorzover ik het snap) :

    Motor Links & motor rechts moet een + hebben vanaf mijn injectie (dus contact stroom)
    Linker motor krijgt : Grijs-Groen & Rood-Bruin (vanaf m’n besturing)
    Motor Rechts hoort signaal te krijgen van m’n rechter besturing, gezien ik die niet heb zal het recht streeks moeten dus:
    Motor rechts krijgt : Grijs-Geel op Grijs-groen en Rood-bruin op rood-blauw.

    Waar dienen alleen die bruine ”draden” voor?

    Hopelijk is dit een oplossing?

    Tony.

    #17915435

    vanaf injectie????

    Nope

    In schema kleuren (DIN kleuren)

    30 Rood = Constant +
    15 Zwart = + over Contact

    31 bruin = Massa

    de rest zijn schakeldraden.

    Willem

    #17915436

    Hey,

    Wim bedankt :thumb nu word ik al een stuk wijzer!

    Ik heb alleen een vraag, ik heb op m’n normale schakelaar (bestuurders kant) 2 zwarte & 2 bruine ( de rest is kleur )

    Ik heb vanmiddag getest (ja in dit rot weer ja :P ) en zwart is plus & bruin is min (dus ik heb in totaal 2 zwarte + en 2 bruine – ) kan aan mij liggen maar ik geloof dat dit dus niet goed is. Toen ik het aansloot op de manier hoe ik het nu zeg deed alleen m’n linker raam het en rechts deed niets ( en als ik dat kleine controlle knopje van rechts aansluit op + en min gaat alleen het lampje branden en doet m’n raam ding het niet.

    Ik doe iets fout, alleen wat weet ik niet.

    Groetjes,

    Tony.

    #17915437

    Ik moet het even wat anders benoemen:

    Bestuurderskant schakelaar:
    Bruin (dik)
    Zwart (dik)

    Bruin (dun)
    zwart (dun)

    Blauw-Rood (met zwarte puntjes) (dik)
    Geel-blauw (met zwarte puntjes) (dik) (ofzo iets ik weet dat het voor m’n raam is)

    Blauw-rood (dun)
    geel-blauw (dun)

    Ik vermoed dat de laatste 2 dunnen, doorgekoppeld moeten worden aan m’n bijrijders schakelaar.

    Bijrijders schakelaar:
    Bruin(dik)
    Zwart(dik)

    blauw-rood met puntjes (dik)
    Geel-blauw met puntjes (dik)

    blauw-rood zonder puntjes wel dik.
    geel-blauw zonder puntjes wel dik.

    Raam links: 2 draden: Geel & blauw.
    Raam rechts: 2 draden: geel & blauw.

    Soort van help nu?

    Ik kom er niet meer uit :P

    Btw ook raar, mijn elect ramen zekering zit er in? 10 amph…?

    Groetjes,

    Tony.

    #17915438

    Zwart is officieel geschakelde +

    Op de motoren kan je deze gewoon aan de Constant + hangen…

    als de schakelaars maar via Contact laat lopen.

    Willem

    #17915431

    Zwart is dus contact?

    Op de motoren? Stroom? Op welke 2 draden moet ik het doen dan? Blauw of Geel? Ik heb voor de rest geen draden.

    #17915432

    btw,

    Ik heb vanmiddag het volgende gedaan:
    Stroom van contact op 2 bruin & 2 zwart gedaan.
    Daarna de gestippelde draden op m’n motor aangesloten (linker motor + linker schakelaarsunit)
    Alleen toen sloot ik rechts aan, en die deed niets, Tenzij ik de draaden van de linker motor op de rechter motor deed, toen deed hij het wel.

    of er zit ergens een dikke storing, of ik snap de draden niet.. (want Waarom in 1 unit 2 bruin en 2 zwart? + waarom dun & dik?)

    Groetjes,

    Tony.

    #17915439

    dun is aansturing, dik is aanvoer van stroom via 30 amp zekering

    #17915440

    Nee, Dun kan niet de aansturing zijn, want als ik de plus en de min op den dikke draden doet, dan gaat alleen m’n linker knopjes ”branden”.

    Btw ik heb geen standaard aansluitingen in mijn auto voor elec ramen!…
    Wel zit er een zekering in m’n zekeringen kast 10 ampere (maargoed dat zal wel)

    Zie hier foto’s:

    1: Dit zijn de draden die van m’n bijrijders unit komen:

    2: Bijrijders unit achterkant:

    3: Motor bedrading:

    4: Bedrading achterkant van bestuurders unit:

    5: Zo leek mij het uiteindelijk aan te sluiten (elkaar door koppelen)

    Maar ik vermoed dat dit fout is, zoals ik merk Wim :P

    Tony.

    #17915441

    zou ik niet durven zeggen eigenlijk

    heb laatst mijn Astra-F schakelaar weggegeven.

    willem

    #17915442

    Oke,

    Jammer misschien dat iemand anders iets weet?

    Tony.

    #17915443

    maareuh je hebt het over dat je rechts geen module heb??

    rechts is alleen een schakelaar… die in het loze plekje past bovenaan de handgreep.

    trouwens op bijde schakelaars zullen de massa op dezelfde plek hebben.

    Willem

    #17915444

    Willem,

    Ik heb vanochtend op de sloop inderdaad een module gehaald, daarvan ook de foto’s.

    Ik snap alleen niet waarom linker raam wel gewoon werkt & alles goed aangeloten en recht weer niet werkt…moet die ook nog op de + komen ?

    Btw uit m’n bestuurders unit merkt ik wel een stroom piek op m’n linker knoppje, maar toen ik rechts in drukte haast niets.

    Groetjes,

    Tony

    #17915445

    Ik snap er de ballen van maar wens je heel veel sucess met deze klus !
    Je krijgt snel je gevraagde foto’s van mn Astra F hoor !

    Rik ;)

    #17915446

    de Rechtse motor zal ook een Constante + moeten hebben, evenals een Constante –

    Willem

    #17915447

    Op de motor zelf?

    Ik heb alleen maar 2 draden op de motor.

    #17915448

    okeej

    haha, dan snap ik het verschil wel ja.

    dan kan de schakelaar die jij voor rechts hebt ook nog wel eens verkeerd zijn.

    Jij hebt een Echte old skool electrische ramen, zonder comfort sluiting op rechts.

    dat is van den Astra-F van voor 1994.

    daar gaan vanaf de rechter knoppen (zijn er 2 natuurlijk) direct op de motor, de ene op de ene draad, en de andere op de andere draad, maar dan moet je wel een omkeer schakelaar hebben.

    Willem

    #17915449

    Schakelaars zijn goed. Die horen bij dit setje..

    #17915450

    Enne comfort sluiting heb ik ook niet links haha!

    #17915451

    Rechts ook????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.