CV Probleempje, Help!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CV Probleempje, Help!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241111

    forumlezers,

    Ik heb een probleem met mijn CV installatie.
    Mijn CV op me Vec b1 is standaard van Opel. Echter werkt aan de passagierskant de deur niet meer. Deze gaan op de CV niet mee automatisch dicht, wanneer ik met de sleutel probeer af te sluiten, sluiten alle deuren, Behalve de passagierskant. Ik heb al een paar keer de batterij van me sleutel vervangen maar dit is niet het probleem, ook heb ik hem al gereset, dit werkt ook niet……. :roll:
    Nu wil ik graag weten welk onderdeel kapot zou kunnen zijn zodat ik dit op de sloop kan gaan halen. moet ik het complete slot eruit halen of alleen het motertje van de CV?
    Is dit veel werk om te repareren, ik ben al zover dat het deurpaneel eraf moet, maar verder zou ik denk ik ook niet komen, omdat ik niet weet wat kapot of vervangen moet worden.

    Ik hoop dat jullie me hierbij uitleg kunnen geven,

    alvast bedankt :wors

    #17915311

    Is dan idd je motor…kan proberen met wd40 het slot te verdrinken, wil nog wel eens helpen. Anders idd alleen een motor regelen. Let wel op: op de motor staat een grote witte sticker met daarop 2 letters, zorg dat je dezelfde hebt.Slot is niet nodig.

    Loshalen:
    * paneel verwijderen, schroeven aan de onderzijde, in het handvat, onder het spiegelkapje in de hoek binnenzijde
    * Folie voorzichtig (alleen gedeelte slotzijde) verwijderen
    * Slot loshalen, 3x Torx 45 schroeven aan de zijkant van de deur
    * Stroomkabel los peuteren dmv de rode clip los te halen
    * Pennetje slot bediening los koppelen

    Al met al, helemaal de eerste keer, ongeveer een uur a twee uur werk.

    Succes!

    Greetz Emiel

    #17915310

    hier staat een mooie how to, met foto’s

    http://www.opelvectra.info/home/bveccv.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17915309

    Zal ’t motortje zijn inderdaad. Even kijken of het met WD 40 opgelost is, met wat geluk werkt ’t. Het slot met motor vervangen is op zich niet zo heel veel werk. Als je het deurpaneel eraf hebt, ben je al op de helft. ;)

    Mocht het niet lukken, ik heb nog eentje liggen voor de rechterkant. :)

    (snap dat dit geen marktplaats is, maar kan misschien handig zijn)

    #17915308

    Schiet me wat te binnen: ik had er zelf veel last van dat het pinnetje (van de motor naar t slot) vaak los schoot! Uiteindelijk met Locktide vast gemaakt.

    Als je de deur heen er weer beweegt, hoor je dan iets rammelen?

    #17915307

    Kan ook nog een kabelbreukje zijn. Als je het slot eruit hebt ff met de multimeter de aansluitplug doormeten terwijl je ‘m op slot/weer open doet.

    #17915306

    ’t Piekje is maar heel kort, kleine kans dat je dat ziet op je analoge multimeter. Bij ’n digitale is het al helemaal niet te zien.

    #17915305

    ik had ook een probleem dat mijn linkerachterportier niet dicht en open ging bleek een draad breuk tewezen in de tule tussen deur en auto dus ff goed kijken er na

    #17915304

    @Lemmens wrote:

    ’t Piekje is maar heel kort, kleine kans dat je dat ziet op je analoge multimeter. Bij ’n digitale is het al helemaal niet te zien.

    piekje is inderdaad kort, maar was (eenmaal gefixt, althans) redelijk te meten met m’n 15 euro multimeter

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.